Odchudzanie

11 spalaczy tłuszczu, które znajdziesz we własnej kuchni

11 spalaczy tłuszczu, które znajdziesz we własnej kuchni

Podstawą odchudzania jest zbilansowana dieta połączona z odpowiednio dobranymi do celów treningami. Ale to nie koniec naszych możliwości. Sam proces odchudzania wspomogą spalacze tłuszczu, czyli substancje lub produkty ułatwiające metabolizowanie tkanki tłuszczowej. Owszem, możemy zdecydować się na odpowiedni suplement przyspieszający metabolizm, ale wiele produktów ułatwiających redukcję znajdziesz we własnej kuchni. Oto one.

Kawa

Kawa to napój, bez którego wielu z nas nie jest w stanie rozpocząć dnia. Posiada silne właściwości pobudzające, co momentalnie stawia nas na nogi. Zawarta w kawie kofeina podnosi ciśnienie krwi i przyspiesza metabolizm, a co za tym idzie, ułatwia spalanie zbędnych kalorii. Jednocześnie musimy pamiętać, żeby nie dostarczać ich słodząc kawę lub dolewając do niej śmietanki. Przez entuzjastów siłowni kawa ceniona jest nie tylko z uwagi na to, jak radzi sobie z tkanką tłuszczową. Ze względu na potężny zastrzyk energii jest także doskonałą przedtreningówką. Wystarczy wypić filiżankę mocnej kawy na ok. 45 minut przed treningiem, by poczuć dodatkową moc.

Papryczki chilli, pieprz cayenne, ostre sosy

Ostre przyprawy są podstawą diet wielu nacji uznawanych za szczupłe, w szczególności z terytorium Azji. To nie przypadek. Zawarta w ostrych paprykach kapsaicyna podnosi temperaturę ciała, przyspieszając metabolizm. Na zachowanie szczupłej sylwetki wpływa także poprzez ograniczenie apetytu. Kapsaicynę znajdziemy m.in. w pieprzu kajeńskim, ostrych sosach oraz paprykach chili, którymi warto wzbogacić posiłek. Należy jednak pamiętać o usunięciu z papryk nasion, gdyż są one wyjątkowo ostre.

Imbir

Imbir wpływa na odchudzanie podwójnie. Po pierwsze zwiększa termogenezę, czyli wpływa na rozgrzanie organizmu. Po drugie zaś reguluje procesy pobudzające produkcję enzymów trawiennych i neutralizujące kwasy żołądkowe. Zapewniając dogodne warunki do trawienia pokarmu, umożliwia nam pozyskiwanie z niego maksimum właściwości odżywczych.

Czerwona herbata

Właściwości odchudzające czerwonej herbaty są doskonale znane. Wpływa ona na produkcję enzymów trawiennych, przyspiesza perystaltykę jelit a także ułatwia spalanie tłuszczu. Zawarte w czerwonej herbacie polifenole mogą działać także przeciwzapalnie, zapobiegając chorobom infekcyjnym. Ze względu na niższą, niż w przypadku herbaty zielonej, zawartość kofeiny, czerwona herbata polecana jest osobom z wysokim ciśnieniem.

Kurkuma

Hormonem odpowiedzialnym w dużej mierze na zarządzanie tkanką tłuszczową oraz uczuciem głodu jest leptyna. Białko to wytwarzane jest w adipocytach podskórnej tkanki tłuszczowej. Jaki związek ma leptyna z kurkumą? Kurkuma, a konkretnie zawarta w niej kurkumina zmniejsza leptynoodporność, czyli niewrażliwość na leptynę. W przypadku leptynoodporności notorycznie odczuwamy głód (nawet po zjedzeniu sytego posiłku), zaś komórki tłuszczowe rozrastają się do nienaturalnych rozmiarów. Warto jeść kurkumę. Odpowiednia dawka to około 1 łyżeczki dziennie.

Grejpfrut

Owoce mogą być doskonałym sprzymierzeńcem odchudzania. Należy wybrać jednak te, które dostarczają wiele witamin i minerałów, zaś mało cukru. Jednym z nich jest grejpfrut. Posiada także właściwości oczyszczające, obniżające poziom glukozy we krwi oraz ułatwiające spalanie tłuszczu.

Ocet jabłkowy

Planujesz przepastną ucztę pełną tłustych potraw? Nie musisz odmawiać sobie przyjemności. Warto jednak w jakiś sposób zapobiec nadwyżce kalorycznej. W tej roli doskonale spisze się ocet jabłkowy, który ogranicza wchłanianie się tłuszczu do organizmu. Wystarczy dodać kilka łyżeczek octu jabłkowego do sałatki, by osiągnąć zauważalny efekt. Nie należy jednak z octem jabłkowym przesadzać, gdyż tłuszcz jest organizmowi niezwykle potrzebny, m.in. umożliwia przyswajanie rozpuszczalnych w tłuszczach witamin (A, D, E i K).

Cynamon

Przepadasz za szarlotką z cynamonem? Dziś zajmiemy się jedynie tym korzennym dodatkiem. Cynamon obniża poziom cholesterolu, reguluje poziom cukru we krwi i usprawnia ukrwienie mózgu. Jednocześnie poprawia pracę układu trawiennego i przyspiesza spalanie tłuszczu. W jaki sposób spożywać cynamon? Najlepiej dodać go do owsianki lub kawy, jest pyszna!

Witamina C

Witamina C kojarzona jest przeziębieniem, jednak faktyczny wpływ zauważany jest znacznie bardziej w odchudzaniu. Bierze udział w niemal wszystkich procesach związanych z utratą tkanki tłuszczowej. Wzmaga lipolizę, stymuluje produkcję L-karnityny, zapobiega wychwytowi glukozy a także aktywuje żelazo niezbędne do spalania tłuszczu. Skąd czerpać witaminę C? Niekoniecznie z cytryn. Znacznie lepszym źródłem będzie papryka, czarna porzeczka lub grejpfrut.

Białko

Obecność białka w diecie redukcyjnej jest niezwykle ważna. Dlaczego? Przede wszystkim zapewnia dodatni bilans azotowy. Zapobiegamy dzięki temu procesom katabolicznym, czyli utracie masy mięśniowej. A warto pamiętać, że odchudzanie nie polega na zrzucaniu kilogramów za wszelką cenę, a na pozbyciu się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Dodatkowo białko zapewnia uczucie sytości na znacznie dłużej niż węglowodany.

Czarny pieprz

Sól i pieprz to dwie najpopularniejsze przyprawy w kuchni. Ta druga zawiera piperynę, czyli alkaloid o ostro-gorzkim smaku. Znajduje się w wierzchniej warstwie czarnego pieprzu i ma niezwykle ciekawe właściwości. W 2012 roku dowiedziono, że piperyna może blokować tworzenie się nowych komórek tłuszczowych oraz obniżać jego poziom we krwi. Poprawia także trawienie pożywienia i wchłanianie się cennych składników odżywczych, m.in. witaminy C, A, beta karotenu, selenu oraz koenzymu Q.

Te naturalne składniki z kuchni mogą w znacznym stopniu przyspieszyć Twoje odchudzanie, dlatego włącz je do diety i sprawdź efekty. Znajdują się także w wielu popularnych suplementach, takich jak spalacze tłuszczu czy przedtreningówki. To naturalny i sprawdzony sposób na poprawę redukcji, dzięki któremu osiągniesz życiową formę!

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Odchudzanie

Odchudzanie w domu – co kupić do domowej siłowni?

Spalacze.plGrudzień 12, 2017

Johimbina – afrodyzjak, który spala tłuszcz

Spalacze.plListopad 21, 2017

20 mitów na temat odchudzania

Spalacze.plListopad 20, 2017

Kapsaicyna – naturalny spalacz tłuszczu. W czym znajdziemy kapsaicynę?

Spalacze.plListopad 13, 2017

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plListopad 9, 2017

Jak skutecznie spalać tłuszcz?

Spalacze.plPaździernik 23, 2017

Suplementy na odchudzanie – jakie wybrać?

spalaczeMaj 9, 2017

Superfoods – samo zdrowie na talerzu

spalaczeKwiecień 3, 2017

Dieta Wall Street

RedakcjaMarzec 19, 2017

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone