Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jakie owoce jeść podczas odchudzania? Dziesięć niskokalorycznych owoców!

Jakie owoce jeść podczas odchudzania? Dziesięć niskokalorycznych owoców!

Lato to okres beztroskiego spożywania orzeźwiających owoców. Koktajle, sałatki oraz soki królują na stołach. Ale które z owoców posiadają najmniej kalorii? Jak się okazuje, różnice pomiędzy nimi mogą być bardzo duże. Oto lista dziesięciu niskokalorycznych owoców, które możesz jeść bez większych obaw. Pamiętaj tylko o tym, że w ich przypadku również liczy się umiar! Odchudzanie to, mimo wszystko, droga pełna wyrzeczeń.

1. Jabłka

Gdy myślimy o typowo polskim owocu, myślimy z pewnością o jabłkach. Jabłko stało się już popularną przekąską, a w niektórych fast-foodach jest wręcz pełnoprawnym zastępnikiem niezdrowego ciastka lub batonika. Jabłka zawierają sporą ilość błonnika, który zapewnia uczucie sytości i wpływa na wolniejsze trawienie pokarmu. Choć jabłka doskonale sprawdzają się w potrawach kulinarnych, najlepiej jeść je na surowo. Pamiętaj o tym, by nie obierać ze skórki! Jest w niej wiele cennych substancji.

Liczba kalorii w 100 g: ok. 50 kcal

2. Grejpfruty

Grejpfrut to owoc, który nie każdemu musi przypaść do gustu. Jest gorzki, wytrawny smak może być przeszkodą dla małych łasuchów, jednakże dorośli powinni wykorzystać jego prozdrowotny potencjał. Grapefruit zawiera sporą dawkę witaminy C, działa przeciwzapalnie oraz przeciwstarzeniowo (dzięki flawonoidom) oraz przyczynia się do usprawnienia spalania tłuszczów, a co za tym idzie, do odchudzania. Odpowiedzialna za gorzki smak nargninina wpływa zaś pozytywnie na regulację cholesterolu w organizmie. Grejpfrut może wchodzić w reakcję z lekami doustnymi, dlatego sprawdź, czy w ulotce Twoich leków nie ma stosownego ostrzeżenia.

Liczba kalorii w 100 g: ok. 40 kcal.

3. Czerwona porzeczka

Czerwona porzeczka to częsty dodatek smakowy w sokach i napojach. My jednak przekonujemy, by spożywać ją w czystej formie, czyli w postaci owocu. Co ciekawe, czerwona porzecza zawiera więcej witaminy C niż… cytryna! Porzeczka odgrywa także dużą rolę w łagodzeniu chorób układu krążenia, chorób żołądkowo-jelitowych a także reumatyzmu. Zawarte w czerwonych porzeczkach pektyny oraz garbniki wpływają pozytywnie na zdrowie i przyczyniają się do oczyszczenia organizmu. To, na co musisz uważać, to zdolność porzeczek do rozbudzania łaknienia. W czasie odchudzania jest to właściwość bardzo niepożądana.

Liczba kalorii w 100 g: ok. 45 kcal.

4. Truskawki

Nic tak nie kojarzy się z latem jak sezon na truskawki. Choć sezon jest stosunkowo krótki, warto sięgnąć po te wyjątkowo niskokaloryczne owoce. Dlaczego? Składają się bowiem niemal z samej wody, a zawartość cukru jest w nich znikoma. Pamiętaj tylko o tym, by jeść je bez dodatku tuczącej śmietany czy cukru!

Liczba kalorii w 100 g: ok. 30 kcal.

5. Arbuz

Podobnie jak truskawki, arbuz należy do grupy owoców o wybitnie niskim poziomie kalorii w 100g. Dodatkowo stanowi świetny środek nawodnienia organizmu, gdyż zawiera aż 92% wody. Choć jest ubogi w witaminy oraz minerały, zawiera sporo przeciwutleniaczy takich jak likopen, luteina, beta-karoten czy zeaksantyna. Pomagają one w walce z wolnymi rodnikami, a co za tym idzie, stanowią profilaktykę antynowotworową. Arbuz wpływa na układ trawienny i przyspiesza przemianę materii, dzięki czemu doskonale wesprze Cię w odchudzaniu.

Liczba kalorii w 100 g: ok. 30 kcal.

6. Melon

Choć melon kojarzy się głównie z arbuzem, to warto znać jego prawdziwe oblicze – właściwie to jest ogórkiem. Melon jest niskokaloryczny, a przy tym posiada sporą dawkę beta-karotenu (1,1 mg na 100g), kwasu asparaginowego (127 mg na 100g) oraz potasu, który wpływa na regulację ciśnienia tętniczego krwi. Dodatkowo zawiera doskonale znany miłośnikom siłowni aminokwas – cytrulinę – która pośrednio wspomaga proces odchudzania.

Liczba kalorii w 100 g: ok. 30 kcal.

7. Pomarańcze

Jedna spora pomarańcza waży ok. 300 g, co daje 220 g czystego miąższu bez skóry. Taka dawka da Ci spory zastrzyk beta-karotenu, witaminy C oraz witamin z grupy B. Warto wspomnieć także o udziale błonnika, który zapewni uczucie sytości. Z tego względu lepiej spożywać świeży owoc niż pić wyciśnięte z niego soki pozbawione błonnika. Jak wybrać dobrą pomarańczę? Wybierz tę, która jest ciężka i posiada gładką skórkę – zawiera dużo soku.

Liczba kalorii w 100 g: ok. 45 kcal.

8. Ananas

Mogłoby się wydawać, że ananas zawiera dużo cukru, wszak kojarzymy go głównie z bardzo słodkimi sokami oraz deserami. Problem w tym, że najczęściej mamy do czynienia z ananasami z puszki, w których świeże owoce nasączane są kalorycznym słodkim syropem. Zamiast ananasa z puszki wybierz tego świeżego. Jest pyszny, bardzo słodki, a na dodatek wcale nie zawiera dużej ilości kalorii. Ananas wspomaga trawienie oraz posiada właściwości oczyszczające organizm, więc będzie bardzo pomocny w czasie odchudzania.

9. Maliny

Najlepsze maliny to te zrywane bezpośrednio z ogródka babci. Te sprzedawane w sklepach łatwo się psują i bardzo szybko zaczynają pleśnieć, dlatego nie nadają się do długiego przechowywania. Najsmaczniejsze są oczywiście te krwistoczerwone maliny, które zawierają ogromną dawkę słodkiego soczystego soku. Dojrzewające w lipcu i sierpniu pyszne owoce posiadają duża dawkę witamin oraz minerałów. Pomagają w walce z przeziębieniem oraz gorączką. Ze względu na to, że bardzo łatwo się psują, często zalewa się je syropem. Jeśli zależy Ci jednak na niskokaloryczności, wybierz te świeże.

Liczba kalorii w 100 g: ok. 40 kcal.

10. Śliwki

Śliwki cenione są za przepyszny, słodki, puszysty miąższ. Każdego sezonu znajdują tysiące adoratorów, którzy tworzą na ich bazie soki, kompoty, dżemy, konfitury czy nalewki. Świeży owoc może być zaś doskonałą alternatywą dla słodkich cukierków. Śliwki posiadają znakomite właściwości antyoksydacyjne, a dzięki wysokiej dawce błonnika wspomagają trawienie. Możesz je także w prosty sposób zmienić z przekąski niskokalorycznej z wysokoenergetyczną, jako np. alternatywa dla batoników energetycznych. W jaki sposób? Wystarczy śliwki… ususzyć!

Liczba kalorii w 100 g: ok. 45 kcal.

Pamiętaj, że liczba kalorii podana w naszym artykule ma charakter czysto orientacyjny. Prawdziwa zawartość cukru w owocu różni się w zależności od odmiany lub warunków uprawy. Czym więcej słońca, tym więcej cukru będzie zawierał dojrzały owoc. Nie zmienia to jednak faktu, że truskawka zawsze będzie posiadała mniej kalorii od np. winogrona lub banana. Wybierz swoje ulubione owoce z naszej listy i włącz je do swojej diety. To nie tylko słodka przyjemność, ale i porządna dawka cennych mikro i makroelementów!

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak radzić sobie z głodem? 10 sposobów, które pozwolą Ci opanować wilczy głód

Spalacze.plMaj 22, 2018

Cheat day – czy warto go robić?

Spalacze.plKwiecień 10, 2018

Słodycze, które WARTO jeść podczas odchudzania

Spalacze.plMarzec 20, 2018

Odchudzasz się? Uważaj na te produkty! 10 podstępnych i tuczących produktów

Spalacze.plLuty 25, 2018

Zdrowe zamienniki cukru, czyli czym zastąpić cukier

Spalacze.plStyczeń 30, 2018

Błonnik – jaką rolę odgrywa w odchudzaniu?

Spalacze.plStyczeń 2, 2018

Beta alanina – ważny element diety sportowca

spalaczeGrudzień 30, 2017

Jak jeść w święta, by nie przytyć? Niezawodne sposoby!

Spalacze.plGrudzień 19, 2017

Co powinno znajdować się w skutecznej przedtreningówce?

Spalacze.plListopad 2, 2017

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone