Trening

Aeroboxing – fitness i boks w jednym

Aeroboxing – fitness i boks w jednym

Jesteś znudzony dotychczasowym treningiem? Chcesz nadal pracować nad sylwetką i kondycją, ale nie w taki sposób jak dotychczas? Jedną z propozycji, na której powinieneś zwrócić szczególną uwagę, jest aeroboxing, czyli trening łączący fitness i boks.

Komu można go polecić?

Aeroboxing to idealne rozwiązanie dla osób, które mają dużo energii i pragną dobrze ją spożytkować. Taki trening sprawdzi się doskonale także u tych, którzy poszukują sposobu na odreagowanie stresu albo chcą stać się bardziej pewni siebie. Aeroboxing charakteryzuje się wysoką intensywnością, ale nie oznacza to, że nie mogą trenować go osoby początkujące. Wystarczy tylko znaleźć odpowiednią grupę i rozpocząć treningi na poziomie zgodnym ze swoją kondycją.

Jak wygląda trening?

Każdy trening rozpoczyna się od rozgrzewki, po której przechodzi się do treningu właściwego, który trwa zazwyczaj od 30 do 40 minut. Na zakończenie wykonuje się stretching. W aeroboxingu trenowane są podstawowe ciosy bokserskie, takie jak sierpowy, prosty i z dołu. Podobnie jak w boksie, ruchy powinny być wykonywane szybko. Różnica polega na tym, że ciosy wyprowadza się przed siebie. Trenujesz samodzielnie, a nie w parze, dlatego nie walczysz z przeciwnikiem. W aeroboxingu pracuje się również nad kopnięciami. W zależności od metod pracy trenera oraz potrzeb trenującego możliwe jest wprowadzenie pewnych modyfikacji, na przykład dodanie hantli. Końcowa część ćwiczeń jest bardzo ważna, ponieważ rozluźnia ciało i reguluje rytm serca. Na trening najlepiej założyć luźny strój z oddychającego materiału. Można ćwiczyć boso albo w lekkim obuwiu. Należy trzymać się z jedzeniem przynajmniej na godzinę przed rozpoczęciem treningu.

Efekty aeroboxingu

Ze względu na zaangażowanie zarówno górnych, jak i dolnych partii ciała, trening pozwala na równomierny rozwój mięśni. Ciosy bokserskie służą pracy głównie nad mięśniami trójgłowymi, naramiennymi i piersiowymi. W trakcie kopnięć intensywnie pracują nie tylko nogi, ale i mięśnie brzucha. Zaangażowane zostają przede wszystkim mięśnie czworogłowe, dwugłowe, pośladkowe i przywodziciele. Aeroboxing ma na celu rozwój tkanki mięśniowej, ale przynosi bardzo dobre rezultaty także w redukcji tłuszczu. Może być zatem traktowany jako element walki z nadwagą.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

More in Trening

Dlaczego warto jeździć na rolkach

KlaudiaSierpień 11, 2018

Jak zacząć biegać – porady dla początkującego

KlaudiaSierpień 7, 2018

Dieta dla biegaczy – najważniejsze zasady

KlaudiaSierpień 6, 2018

Jak zgubić brzuch w miesiąc?

KlaudiaSierpień 2, 2018

Jak wyrzeźbić brzuch? 6 ćwiczeń, którymi wyrobisz sześciopak

Spalacze.plMaj 27, 2018

Chcesz schudnąć? Ćwicz nogi! 5 najważniejszych ćwiczeń

Spalacze.plMaj 12, 2018

Co zamiast siłowni? 5 sposobów na trening bez karnetu

Spalacze.plKwiecień 19, 2018

Bieganie na bieżni elektrycznej – wady i zalety

Spalacze.plMarzec 16, 2018

Jak wyrzeźbić mięśnie brzucha? To musisz wiedzieć!

Spalacze.plLuty 24, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone