Trening

Aeroboxing – fitness i boks w jednym

Aeroboxing – fitness i boks w jednym

Jesteś znudzony dotychczasowym treningiem? Chcesz nadal pracować nad sylwetką i kondycją, ale nie w taki sposób jak dotychczas? Jedną z propozycji, na której powinieneś zwrócić szczególną uwagę, jest aeroboxing, czyli trening łączący fitness i boks.

Komu można go polecić?

Aeroboxing to idealne rozwiązanie dla osób, które mają dużo energii i pragną dobrze ją spożytkować. Taki trening sprawdzi się doskonale także u tych, którzy poszukują sposobu na odreagowanie stresu albo chcą stać się bardziej pewni siebie. Aeroboxing charakteryzuje się wysoką intensywnością, ale nie oznacza to, że nie mogą trenować go osoby początkujące. Wystarczy tylko znaleźć odpowiednią grupę i rozpocząć treningi na poziomie zgodnym ze swoją kondycją.

Jak wygląda trening?

Każdy trening rozpoczyna się od rozgrzewki, po której przechodzi się do treningu właściwego, który trwa zazwyczaj od 30 do 40 minut. Na zakończenie wykonuje się stretching. W aeroboxingu trenowane są podstawowe ciosy bokserskie, takie jak sierpowy, prosty i z dołu. Podobnie jak w boksie, ruchy powinny być wykonywane szybko. Różnica polega na tym, że ciosy wyprowadza się przed siebie. Trenujesz samodzielnie, a nie w parze, dlatego nie walczysz z przeciwnikiem. W aeroboxingu pracuje się również nad kopnięciami. W zależności od metod pracy trenera oraz potrzeb trenującego możliwe jest wprowadzenie pewnych modyfikacji, na przykład dodanie hantli. Końcowa część ćwiczeń jest bardzo ważna, ponieważ rozluźnia ciało i reguluje rytm serca. Na trening najlepiej założyć luźny strój z oddychającego materiału. Można ćwiczyć boso albo w lekkim obuwiu. Należy trzymać się z jedzeniem przynajmniej na godzinę przed rozpoczęciem treningu.

Efekty aeroboxingu

Ze względu na zaangażowanie zarówno górnych, jak i dolnych partii ciała, trening pozwala na równomierny rozwój mięśni. Ciosy bokserskie służą pracy głównie nad mięśniami trójgłowymi, naramiennymi i piersiowymi. W trakcie kopnięć intensywnie pracują nie tylko nogi, ale i mięśnie brzucha. Zaangażowane zostają przede wszystkim mięśnie czworogłowe, dwugłowe, pośladkowe i przywodziciele. Aeroboxing ma na celu rozwój tkanki mięśniowej, ale przynosi bardzo dobre rezultaty także w redukcji tłuszczu. Może być zatem traktowany jako element walki z nadwagą.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

More in Trening

5 doskonałych ćwiczeń na klatkę piersiową

Spalacze.plGrudzień 7, 2017

Tętno – jakie ma znaczenie w odchudzaniu?

Spalacze.plGrudzień 4, 2017

Czym są ćwiczenia wielostawowe i dlaczego warto je robić?

Spalacze.plListopad 2, 2017

Martwy ciąg – najlepsze ćwiczenie?

Spalacze.plPaździernik 17, 2017

Tkanka tłuszczowa u kobiet, tkanka tłuszczowa u mężczyzn

spalaczeCzerwiec 28, 2017

Nastolatek na siłowni- poradnik rozsądnego rodzica

RedakcjaMarzec 27, 2017

Modelowanie sylwetki z taśmami TRX

RedakcjaMarzec 6, 2017

Regularnie trenujesz, lecz waga stoi w miejscu? Oto możliwe przyczyny problemu

RedakcjaLuty 11, 2017

Aktywność fizyczna w święta, czyli jak zapobiec wzrostowi wagi w Boże Narodzenie

RedakcjaGrudzień 23, 2016

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone