Dietetyka i zdrowe odżywianie

Arginina – ciekawy suplement

Arginina – ciekawy suplement

To naturalny produkt naszego organizmu. Jest budulcem odpowiedzialnym za wytwarzanie tlenku azotu. Jednak wraz z wiekiem produkujemy go coraz mniej. Bez odpowiedniej ilości azotu nasze serce gorzej pracuje, zmniejsza się wydolność naczyń krwionośnych.

Arginina jest to…

Arginina  jest to taka cegiełka budująca nasze ciało. To aminokwas budujący białka naszego organizmu. L-arginina to aminokwas zaliczany do aminokwasów endogennych (powstaje w organizmie) lub egzogennych (dostarczanych z pożywieniem). Jest również nazywany aminokwasem względnie egzogennym, a w przypadku niedoborów w organizmie, musi być dostarczana z zewnątrz.

Właściwości argininy

  • Arginina oddziałuje na przemiany białek w komórkach mięśniowych
  • Dzięki argininie uwalniają się hormony, które działają na specjalne białka komórkowe i wspierają w produkcji nowych białek komórkowych
  • Powoduje wzrost odporności
  • Dzięki argininie wydolność siłowa i tlenowa organizmu znacznie wzrastają
  • Stabilizuje ciśnienie krwi, zapobiega nagłym i nieprzewidzianym skurczom mięśni, które mogą wystąpić w czasie dużego wysiłku fizycznego
  • Nasila proces spalania tłuszczów

 

WAŻNE DLA ĆWICZĄCYCH…!!

To bardzo ważny suplement dla ćwiczących i chcących wzmocnić mięśnie i sprawić, by w naturalny sposób zwiększyć masę mięśniową.

Arginina – ciekawy suplementArginina – ciekawostka

Dym tytoniowy to bogate źródło tej „pompującej molekuły”?

Wydawałoby się to cudownie proste – wypalić fajeczkę przed treningiem i maksymalna pompa gotowa!. Niestety tak się nie dzieje, a wdychanie NO z tego źródła jest bardzo podstępne. Gdy do naszego organizmu trafia dużo NO z dymu tytoniowego, powoduje on zakłócenia wytwarzania tego związku w naszym ciele.Organizm czuje się jakby „wyręczony” z zadania produkcji tej ważnej substancji. Niestety to w dalszej perspektywie prowadzi do zgubnych procesów grubienia ścian naczyń krwionośnych. Dlaczego tak dzieje się? Otóż, gdy produkcja NO przez śródbłonek naczyń jest niezaburzona, następuje zatrzymanie podziałów komórek wchodzących w skład mięśniówki śródbłonka. Wyobraźcie sobie, do czego doprowadziłyby nieograniczone podziały tych komórek. Grubość ścian naczyń krwionośnych zaczęłaby rosnąć, jednocześnie następowałoby zmniejszanie światła naczyń krwionośnych, przez które przecisnęłaby się coraz mniejsza ilość krwi – stąd już prosta droga, która wiedzie do nadciśnienia i choroby niedokrwiennej.

Źródło argininy w pożywieniu

Produkty mleczne: serki twarogowe, mleko, jogurty, wołowina, wieprzowina, mięso drobiowe, łosoś, tuńczyk, halibut, orzechy, soja, słonecznik.
Zalecane jest stosowanie argininy przed treningiem, po treningu, a także przed snem jako regenerację dodającą wzmocnienia na czasie odpoczynku.

Zaletą tego suplementu jest to iż już po paru dniach zauważymy duże efekty wynikające z jego stosowania. Jeszcze kilka lat temu specjaliści dietetycy i lekarze podchodzili z dużą rezerwą do zagadnienia argininy, ale ostatnie miesiące przyniosły znaczny wzrost zaufania nawet lekarzy do tej substancji. Jednak jak zawsze przestrzegamy. Ostrożność i rozwaga to podstawy podstaw. W każdym przypadku stosowania suplementacji. Arginina to naprawdę jeden z najlepszych suplementów dla dotlenienia komórek organizmu i pobudzenia mięśni. Jednak dialog z lekarzem w czasie stosowania tego specyfiku jest obowiązkowy i w tym przypadku.

 

 

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Co powinno znajdować się w skutecznej przedtreningówce?

Spalacze.plListopad 2, 2017

Beta alanina – ważny element diety sportowca

spalaczeWrzesień 30, 2017

Detoks – składniki pożywienia oczyszczające organizm

spalaczeWrzesień 30, 2017

Elektrostymulator – nowy, innowacyjny sposób na zdrowe mięśnie i piękną sylwetkę

spalaczeWrzesień 30, 2017

Batony energetyczne – po co są i dla kogo

spalaczeWrzesień 24, 2017

Kapsaicyna – zdrowy, ostry polepszacz formy

spalaczeWrzesień 24, 2017

Hormon wzrostu i jego rola dla mięśni

spalaczeWrzesień 23, 2017

Cytrulina – najważniejsze fakty

spalaczeWrzesień 23, 2017

Produkty naturalne w kosmetykach

spalaczeWrzesień 2, 2017

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone