Dietetyka i zdrowe odżywianie

Beta alanina – ważny element diety sportowca

Beta alanina – ważny element diety sportowca

Beta alanina to suplement, bez którego żaden sportowiec, który ma bardzo intensywny wysiłek nie poradzi sobie w czasie długiego treningu. Substancja ta jest skoncentrowaną „pigułka sił i formy” dla biegacza, kolarza czy osoby uprawiającej kulturystykę.

Beta alanina posiada zdolność do zwiększania w organizmie substancji odpowiedzialnej za równowagę kwasowo – zasadową organizmu czyli karnozyny. Wysiłek powoduje w mięśniach większe wydzielanie się właśnie tego kwasu, który jest niekorzystny dla sił. Dlatego beta alanina uzupełnia braki wynikłe w czasie wysiłku, by mięśnie mogły nadal pracować intensywnie.

W pożywieniu beta alanina występuje naturalnie w: białym i czerwonym mięsie.

Funkcje beta alaniny dla układu mięśniowego ludzi sportu i ćwiczących

  • dłuższe i bardziej efektywne treningi dzięki opóźnionemu efektowi zmęczenia,
  • lepsza kurczliwość mięśni,
  • poprawa wydolności płuc,
  • zwiększa się pojemność mięśniowa bez podniesienia wskaźnika tłuszczowego w organizmie,
  • poprzez neutralizację kwasu mlekowego występuje mniejszy ubytek we włóknach mięśniowych,
  • Badania naukowe udowodniły, ze beta alanina jest skuteczniejsza w budowaniu układu mięśniowego niż kreatyna.

Powinna być przyjmowania przed jak i po wysiłku fizycznym. Także łączenie jej z węglowodanami przynosi szybciej dobre korzyści osobom intensywnie ćwiczącym i uprawiającym sporty

Często po zażyciu beta alaniny skóra jest zaczerwieniona i odczuwa się delikatne mrowienie, jest to jednak reakcja całkowicie bezpieczna.

Beta alanina – ważny element diety sportowcaKapsułki czy proszek

Często można przeczytać o rozterce w kwestii jaka forma beta alaniny jest bardziej efektywna. Jednak akurat w tej kwestii nie ma to istotnego znaczenia. Zarówno kapsułki i proszek są tak samo efektywne w porównaniu skuteczności działania na organizm.

Niewątpliwie beta alanina to świetny produkt do łączenia z innymi. Badania w Stanach Zjednoczonych dowiodły, ze właśnie ten produkt pomimo długiego stosowania nie powoduje żadnych działań niepożądanych. Jest idealny dla osób w każdym wieku i niezależnie od stopnia intensywności treningów czy ćwiczeń fizycznych.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak radzić sobie z głodem? 10 sposobów, które pozwolą Ci opanować wilczy głód

Spalacze.plMaj 22, 2018

Jakie owoce jeść podczas odchudzania? Dziesięć niskokalorycznych owoców!

Spalacze.plMaj 16, 2018

Cheat day – czy warto go robić?

Spalacze.plKwiecień 10, 2018

Słodycze, które WARTO jeść podczas odchudzania

Spalacze.plMarzec 20, 2018

Odchudzasz się? Uważaj na te produkty! 10 podstępnych i tuczących produktów

Spalacze.plLuty 25, 2018

Zdrowe zamienniki cukru, czyli czym zastąpić cukier

Spalacze.plStyczeń 30, 2018

Błonnik – jaką rolę odgrywa w odchudzaniu?

Spalacze.plStyczeń 2, 2018

Jak jeść w święta, by nie przytyć? Niezawodne sposoby!

Spalacze.plGrudzień 19, 2017

Co powinno znajdować się w skutecznej przedtreningówce?

Spalacze.plListopad 2, 2017

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone