Zdrowie

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Kobietom w ciąży wydaje się, że wysiłek fizyczny w ich stanie może być niebezpieczny. Jednak jest to nieprawda. Ćwiczenia w ciąży nie są niebezpieczne, a wręcz przeciwnie powinny być zalecane. A to dlatego, że pomagają one w przygotowaniu do porodu. Jeśli przed ciążą byłaś kobietą aktywną, to teraz nie musisz rezygnować z aktywności fizycznej. Dzięki ćwiczeniom dla kobiet ciężarnych zyskasz łatwiejszy poród i szybszy powrót do formy sprzed ciąży.

Dlaczego w ciąży warto ćwiczyć?

W czasie ciąży można ćwiczyć przez całe dziewięć miesięcy, jeśli tylko ciąża nie jest zagrożona. Jeśli lekarz prowadzący nie widzi przeciwwskazań do ćwiczeń, to każda kobieta powinna korzystać z wybranej formy aktywność, która jest dla niej bezpieczna. Każda kobieta jest inna, więc przy wyborze ćwiczeń musisz zwrócić uwagę na to, jak reaguje twoje ciało. Jeśli podczas ćwiczeń czujesz się zmęczona, a serca zaraz wyskoczy ci z piersi, to lepiej wybierz mniej wymagającą formę wysiłku fizycznego. Pamiętaj jednak, by nie rezygnować ze sportu w ciąży, ponieważ systematyczne ćwiczenia maja wpływ na wytrzymałość fizyczną, więc ułatwiają poród. Zwiększają również zakres ruchowy kręgosłupa, dzięki czemu podczas ciąży ból kręgosłupa nie będzie ci doskwierać, a codzienne ćwiczenia zmniejszają obrzęki, które tak często pojawiają się u kobiet w ciąży. Co najważniejsze, podczas wysiłku fizycznego wydzielane są endorfiny, inaczej zwane hormonami szczęścia. To sprawia, że kobieta jest szczęśliwsza i z łatwością przychodzi jej zaakceptowanie zmian zachodzących w jej ciele.

Ćwiczenia bezpieczne dla kobiet w ciąży

Podczas ciąży kobieta musi szczególnie na siebie uważać. Nie powinna więc wybierać aktywności, które narażają ja na niebezpieczeństwa. Nie zaleca się uprawiania sportów ekstremalnych w czacie ciąży, ponieważ stwarzają one realne zagrożenie dla zdrowia przyszłej mamy oraz jej dziecka. Lepiej unikać jazdy na rowerze, czy jazdy konnej, ponieważ są to aktywności, które zwiększają wstrząsy, które mogą zaszkodzić zarodkowi zwłaszcza we wczesnych etapach ciąży.

Pływanie w ciąży

Pływanie jak najbardziej jest bezpieczny wyborem dla kobiet w ciąży. Podczas pływania ciało się relaksuje oraz zmniejsza się napięcie mięśniowe. Na basenie odciążony zostaje kręgosłup, który w czasie ciąży sprawia wiele problemów kobietom, ze względu na zwiększającą się masę płodu. Dzięki tej aktywności fizycznej kobieta modeluje swoją sylwetkę, wspiera układ szkieletowy i przygotowuje ciało do porodu. A jest to możliwe, dzięki ćwiczeniom oddechowym, rozciągnięciu i wzmocnieniu mięśni. Na basenach często tworzone są grupy dla kobiet w ciąży, tak więc jeśli nie chcesz pływać sama, to możesz zdecydować się na dołączenie do takiej właśnie grupy.

Pilates w ciąży

Pilates jest również bezpiecznym sportem dla przyszłych mam, który niesie ze sobą wiele korzyści. Na początku trzeba zaznaczyć, że regularne ćwiczenia wzmacniają ciało i przygotowują go na duży wysiłek, jakim jest poród. W czasie ciąży wiele kobiet cierpi z powodu obrzęku nóg, bólów kręgosłupa oraz innym dolegliwości ciążowych, pilates może im wszystkim zapobiec. Jest to spokojny rodzaj sportu, który działa relaksująco na przyszłe mamy. Dzięki regularnym ćwiczeniom wzmacniają się mięśnie miednicy oraz brzucha, a to pozwoli uniknąć problemów takich jak pęknięcie krocza, czy wysiłkowe nietrzymanie moczu, które pojawia się u kobiet po porodzie.

Joga w ciąży

Na jogę decyduje się większość kobiet w ciąży. Są to spokojne ćwiczenia, które odprężają i rozciągają mięśnie. Joga reguluje pracę serca, poprawia oddech oraz pozytywnie wpływa na pracę układu krążenia. Ćwiczenia te pomagają zmniejszyć obciążenie układu szkieletowego oraz stawy, które są szczególnie obciążone przez nadmiar kilogramów, jaki musi dźwigać kobieta. Joga to przede wszystkim prawidłowa technika oddechu, można więc to traktować jako ćwiczenia oddechowe przed porodem. Są to ćwiczenia, które możesz wykonywać w domu przy użyciu maty oraz chwili relaksu.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zdrowie

More in Zdrowie

Niebezpieczne diety – ich lepiej nie stosuj

MonikaSierpień 14, 2018

Naturalne spalacze tłuszczu

KlaudiaSierpień 10, 2018

Dieta dla biegaczy – najważniejsze zasady

KlaudiaSierpień 6, 2018

Zatrzymanie wody w organizmie – jak zwalczać

KlaudiaSierpień 3, 2018

Skąd czerpać magnez i dlaczego jest tak ważny?

Spalacze.plMarzec 5, 2018

Sen, czyli podstawa regeneracji po treningu

Spalacze.plListopad 29, 2017

Sposoby radzenia sobie ze stresem

spalaczeCzerwiec 18, 2017

Trzy najważniejsze pierwiastki – wapń, sód, jod

spalaczeCzerwiec 9, 2017

Układ immunologiczny – nasza odporność

spalaczeMaj 11, 2017

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone