Dietetyczne przepisy

Dwa smaczne i lekkie dania ze szparagami

Dwa smaczne i lekkie dania ze szparagami

Szparagi niezbyt często goszczą na polskich stołach. Warto to zmienić, ponieważ znajduje się w nich wiele cennych składników odżywczych, a poza tym są to warzywa niskokaloryczne. W 100 g znajduje się zaledwie 20 kcal. Oczywiście, ważne jest odpowiednie przygotowanie szparagów. Oto przykłady potraw, które można przyrządzić z tych smacznych i zdrowych warzyw.

Zupa szparagowa

Pierwsza propozycja to zupa szparagowa, która zawiera tylko 70 kcal. Do przygotowania dwóch porcji tej potrawy potrzeba:

– około 380 g szparagów

– półtora szklanki bulionu

– 3 łyżki jogurtu naturalnego

– jedną łyżkę mąki pszennej

Przygotowanie najlepiej rozpocząć od podgrzania bulionu, w którym ugotowane zostaną szparagi. Warzywa należy umyć i obrać ze skórki, a następnie gotować do czasu, aż staną się odpowiednio miękkie. Później wyjmij je i pokrój, a następnie zmiksuj wraz z bulionem, jogurtem i mąką. Gotuj zupę przez kilka minut, w międzyczasie doprawiając ją solą i pieprzem. Możesz także sięgnąć po lubiane zioła i przyprawy.

Risotto ze szparagami

Jeżeli lubisz ryż, to idealną propozycją dla Ciebie będzie także wegetariańskie szparagowe risotto. Do przygotowania go potrzeba:

– pęczek szparagów

– 200 g sypkiego ryżu

– litr bulionu warzywnego

– 2 łyżki oliwy z oliwek

– 1-2 ząbki czosnku

– 2 pomidory

– 2 łyżki oleju kokosowego

– 2 łyżki posiekanej bazylii

– szczypta pieprzu i soli

Najpierw ugotuj ryż w bulionie warzywnym, a umyte i obrane ze skórki szparagi w wodzie. Następnie w rondelku podgrzej oliwę z oliwek i podsmaż na niej posiekany czosnek. Pomidory należy umyć i pokroić w kostkę. Później połącz wszystkie składniki, dodaj olej kokosowy oraz bazylię, dopraw solą i pieprzem.

To tylko dwie z wielu potraw, które można przygotować ze szparagów. Ich zastosowanie kulinarne jest znacznie szersze. To kolejny powód, dla którego warto uczynić z nich element swojego jadłospisu.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyczne przepisy

More in Dietetyczne przepisy

Jak zrobić domowy napój izotoniczny?

Spalacze.plKwiecień 11, 2018

Właściwości i zastosowanie pietruszki

RedakcjaStyczeń 31, 2017

Jak przygotować dietetyczne przyjęcie?

RedakcjaStyczeń 26, 2017

Seler naciowy: właściwości i sposoby wykorzystania

RedakcjaStyczeń 16, 2017

Bakłażan jako element diety redukcyjnej

RedakcjaGrudzień 8, 2016

Dietetyczne sosy

RedakcjaListopad 18, 2016

Rola omega 3 w odchudzaniu

RedakcjaPaździernik 3, 2016

Drugie śniadanie

RedakcjaWrzesień 30, 2016

Chlorella w kuchni

RedakcjaWrzesień 29, 2016

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone