Dietetyka i zdrowe odżywianie

Hormon wzrostu i jego rola dla mięśni

Hormon wzrostu i jego rola dla mięśni

Hormon wzrostu czyli somatotropina wpływa na masę mięśniową. Jest to hormon, który kształtuje mięśnie. Jest szczególnie potrzebny osobom młodym w okresie dojrzewania. Poza tym ma także bardzo ważne funkcje dla osób uprawiających treningi i sportowców. Jego rola polega na przenoszeniu aminokwasów we włóknach mięśniowych. Hormon wzrostu odpowiada za bardzo szybkie spalanie tłuszczu co niewątpliwie jest drugim głównym argumentem przemawiającym za jej stosowaniem dla osób, które wyczynowo trenują. Wraz z wiekiem przemiany mięśniowe podlegają zmniejszonej intensywności i tym samym występuje większa skłonność do tycia. Dlatego istnieją sposoby, by ćwiczeniami podwyższyć w organizmie stężenie hormonu wzrostu.

Suplementacja hormonu wzrostu

Hormon wzrostu, który jest zażywany przed sportowców pomaga im w lepszej odporności ciała i mięśni, zapobiega także kontuzjom podczas uprawiania sportów. Hormon wzrostu ma także inne zadanie bardzo ważne nawet dla osób aktywnych. Posiada funkcje przeciwstarzeniowe. Dodatkowo co wpływa na każdego z nas, ale pisząc o sportowcach ma to szczególnie ważny wymiar pomaga lepiej wypoczywać, a sen jest twardszy i przynosi lepszą regenerację dla organizmu. Hormon wzrostu działając na emocje, jest też swoistym napędzającym motorkiem ponieważ poprawia humor, a w czasie treningów czy zawodów sportowych i optymizm, samopoczucie maja także duże znaczenie.

Hormon wzrostu i jego rola dla mięśniHormon wzrostu czy to w postaci zastrzyków czy zwykłej suplementacji tabletkowej jest wyjątkowo mocno działającym specyfikiem i w dużych ilościach niebezpiecznym. Należy absolutnie nie stosować go bez konsultacji z lekarzem. Jednym z powikłań nadużywania hormonu wzrostu jest akromegalia.W wyniku tej przypadłości powiększa się nagle np. wątroba, żuchwa i inne organy. Także nadmiar sztucznego hormonu wzrostu powoduje hipoglikemię czyli spadek poziomu cukru we krwi. Przyjmowanie przez osoby młode hormonu wzrostu także może doprowadzić do dużego podniesienia ciśnienia tętniczego krwi, a także zatrzymania wody w organizmie. Więc wszystko co suplementowane daje plusy dla ćwiczących jednak …PAMIĘTAJMY O ROZWADZE !!.

 

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Ocet jabłkowy na odchudzanie – jak działa i czy warto z niego korzystać?

Spalacze.plCzerwiec 18, 2018

Prosta zamiana: 10 zdrowszych odpowiedników popularnych produktów

Spalacze.plCzerwiec 2, 2018

Jak radzić sobie z głodem? 10 sposobów, które pozwolą Ci opanować wilczy głód

Spalacze.plMaj 22, 2018

Jakie owoce jeść podczas odchudzania? Dziesięć niskokalorycznych owoców!

Spalacze.plMaj 16, 2018

Cheat day – czy warto go robić?

Spalacze.plKwiecień 10, 2018

Słodycze, które WARTO jeść podczas odchudzania

Spalacze.plMarzec 20, 2018

Odchudzasz się? Uważaj na te produkty! 10 podstępnych i tuczących produktów

Spalacze.plLuty 25, 2018

Zdrowe zamienniki cukru, czyli czym zastąpić cukier

Spalacze.plStyczeń 30, 2018

Błonnik – jaką rolę odgrywa w odchudzaniu?

Spalacze.plStyczeń 2, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone