Dietetyczne przepisy

Jak przygotować dietetyczne przyjęcie?

Jak przygotować dietetyczne przyjęcie?

Podczas organizacji domowego przyjęcia jednym z najważniejszych zadań jest opracowanie odpowiedniego menu. Nie zawsze jest to proste zadanie. Imprezowe potrawy zazwyczaj są wysokokaloryczne, dostarczają dużo tłuszczy i cukrów prostych. Jeżeli wśród Twoich gości są osoby dbające o szczupłą sylwetkę i zdrowe odżywianie, to podanie im takiego jedzenia nie jest dobrym pomysłem. Na szczęście istnieje wiele potraw, które doskonale sprawdzą się na przyjęciu, choć nie są bombami kalorycznymi. Oto kilka ciekawych propozycji.

Pałeczki warzywne w sosie jogurtowo-czosnkowym

Pierwsza przekąska jest wielokolorowa, dlatego ożywi każdy imprezowy bufet. Do przyrządzenia jej potrzeba czerwonej, zielonej i żółtej papryki i ogórka. W zależności od upodobań można wykorzystać także inne warzywa, na przykład seler naciowy albo marchew. Przygotowanie przekąski polega na pokrojeniu wszystkich warzyw w słupki i umieszczenie ich w szklance lub kubku wypełnionym do połowy sosem. Sos ten przyrządza się z jogurtu naturalnego i drobno posikanego czosnku. Możesz dodać do niego także ulubione zioła.

Szaszłyki owocowe

Smaczne i kolorowe szaszłyki zwykle robi się z warzyw, ale bardzo dobrze sprawdzą się także te przyrządzone z owoców. Zaopatrz się w banany, brzoskwinie, kiwi i ananasa (świeżego, nie z puszki). Te pierwsze pokrój w plastry o grubości 1 cm. Brzoskwinie oraz ananasa pokrój w kostkę. Kiwi podziel na plastry o takiej samej grubości jak w przypadku bananów, a następnie przekrój na połowę. Teraz wystarczy nabić kawałki owoców na wykałaczki. Jeżeli chcesz, możesz polać je sosem truskawkowym. Przygotowanie go jest bardzo proste, ponieważ wystarczy zmiksować umyte owoce. Gdyby truskawki okazały się kwaśne, to można dodać do nich odrobinę stewii.

Lekka bruschetta

Bruschetta to jedna z najpopularniejszych imprezowych potraw. Jeżeli zależy Ci na tym, żeby menu było lekkie, to możesz przygotować tę pyszną przekąskę w trochę zmodyfikowanej wersji. Potrzebna będzie do tego pełnoziarnista bagietka, pomidory, czosnek i niewielka ilość oliwy. Przygotowanie potrawy wygląda tak samo jak w przypadku tradycyjnej bruschetty, tak więc nie powinno stanowić żadnego problemu. Tę przekąskę można podawać zarówno na ciepło, jak i na zimno. W chłodne dni lepiej sprawdzi się ciepła bruschetta.

Małe kanapki z twarożkiem

Pełnoziarniste pieczywo można wykorzystać także do przygotowania małych, smacznych kanapek. Istnieje wiele produktów, które mogą się na nich znaleźć. Jedną z ciekawszych propozycji jest twarożek ze szczypiorkiem. Pamiętaj o tym, żeby wybrać twaróg chudy i dodać do niego szczyptę soli. Na kanapkach warto położyć jakieś warzywo, na przykład plasterek rzodkiewki, pomidora albo papryki.

Szparagi z serem feta

Jeżeli chcesz podać coś ciepłego, to szczególną uwagę zwróć na szparagi. To niskokaloryczne warzywo, które dostarcza wielu cennych składników odżywczych. Można je wykorzystać na wiele sposobów. Jednym z najprostszych i najszybszych przepisów jest ten na szparagi z sezamem. Danie to przyrządza się na patelni. Szparagi należy umyć i pozbawić je główek, a następnie smażyć przez 2-3 minuty na niewielkiej ilości oliwy. Pod koniec smażenia posyp je łyżką sezamu. Gotowane szparagi można podać z takim samym sosem jak ten, który wykorzystuje się przy pałeczkach warzywnych.

Ciastka zbożowe

Zazwyczaj podczas przyjęcia goście oczekują, że będą mogli spróbować czegoś słodkiego i nie chodzi tutaj o owoce. Z czego przygotować smaczne i lekkie ciastka? Najlepiej z płatków i otrębów zbożowych. Do przygotowania ich potrzeba białek z dwóch jaj, stewii, mieszanki płatków i otróbów z różnych zbóż (około 120 g) oraz garści bakalii (na przykład suszonych śliwek, rodzinek i orzechów). Białka ubij na sztywną pianę, a następnie połącz z resztą składników. Teraz wystarczy uformować ciastka i wstawić je do piekarnika na około 10 minut. Optymalna temperatura pieczenia wynosi 180 st. C.

Coś do picia

Dobre menu wymaga dopracowania każdego szczegółu. Nie możesz zatem umieścić obok lekkich przekąsek coli i soków słodzonych cukrem czy syropem glukozowo-fruktozowym, ponieważ zaprzepaścisz rezultaty, uzyskane dzięki wprowadzeniu dietetycznych potraw. Nie oznacza to jednak, że należy skazać swoich gości na picie wyłącznie wody mineralnej. Najlepiej sięgnąć po soki świeżo wyciskane. Jeżeli nie masz sokowirówki albo brakuje ci czasu na samodzielne przygotowanie napojów, to kup w sklepie soki 100%, niezawierające żadnych dodatków. Woda także powinna znaleźć się na stole, ale odpowiednio podana. Przelej ją do karafki lub dzbanka i wrzuć do środka listki mięty, plastry limonki lub pomarańczy. Zimą nie zapomnij o gorących napojach.

Alkohol

Z jednej strony wiadomo, że alkohol nie sprzyja odchudzaniu. Z drugiej jednak całkowita rezygnacja z niego to dla niektórych zbyt radykalna zmiana, zwłaszcza jeżeli chodzi o alkohol spożywany podczas szczególnych okazji, takich jak przyjęcia. Przed zakupem trunków na imprezę warto dowiedzieć się, które z nich będą najlepsze dla osób dbających o szczupłą sylwetkę. Wino wytrawne zawiera mniej kalorii niż słodkie. Mała lampka czerwonego wina wytrawnego (120 ml) dostarcza 50 kcal, a słodkiego 150. W przypadku białego wina jest to odpowiednio 75 i 120 kcal. Niestety, nie wszyscy przepadają za wytrawnymi trunkami. Unikaj słodkich likierów, które są prawdziwą bombą kaloryczną. Dużo kalorii zawierają również trunki wysokoprocentowe, tak więc drinki lepiej przyrządzać na bazie na przykład białego wina.

Podsumowanie

Jak widać, wiele dietetycznych potraw pasujących na imprezę można przygotować szybko i bez większego wysiłku. Ich zaletą jest fakt, że są kolorowe, dlatego imprezowy stół będzie ładnie się prezentował i zachęcał do spróbowania wszystkich przyrządzonych potraw. Takie smakołyki z pewnością przypadną do gustu nie tylko zwolennikom zdrowego odżywiania i gościom, którzy próbują pozbyć się nadwagi. Być może dzięki nim uda ci się przekonać swoich znajomych do tego, że zdrowe jedzenie wcale nie musi być nudne i pozbawione smaku.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyczne przepisy

More in Dietetyczne przepisy

Jak zrobić domowy napój izotoniczny?

Spalacze.plKwiecień 11, 2018

Właściwości i zastosowanie pietruszki

RedakcjaStyczeń 31, 2017

Seler naciowy: właściwości i sposoby wykorzystania

RedakcjaStyczeń 16, 2017

Dwa smaczne i lekkie dania ze szparagami

RedakcjaStyczeń 6, 2017

Bakłażan jako element diety redukcyjnej

RedakcjaGrudzień 8, 2016

Dietetyczne sosy

RedakcjaListopad 18, 2016

Rola omega 3 w odchudzaniu

RedakcjaPaździernik 3, 2016

Drugie śniadanie

RedakcjaWrzesień 30, 2016

Chlorella w kuchni

RedakcjaWrzesień 29, 2016

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone