Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak trwale schudnąć

Jak trwale schudnąć

Jeśli planujesz schudnąć to najlepszym sposobem osiągnięcia tego celu jest niewątpliwie rozsądne odżywianie się. Zasadnicze znaczenie mają trwałe zmiany nawyków dietetycznych. Kuracja nie powinna zawierać okresu głodzenia, po którym organizm ma większy apetyt na słodycze i wypieki cukiernicze. Jeśli porównamy ciało do pieca, a przemianę materii do ognia, to pożywienie jest paliwem. Aby podtrzymać ogień, powinniśmy pamiętać o używaniu odpowiedniego paliwa i regularnym dokładaniu do pieca.

Podstawowe rady – jak zadbać o prawidłową masę ciała

  • Jedz od 3 do 5 posiłków dziennie

Regularne spożywanie posiłków jest ważne dla właściwego funkcjonowania procesów przemiany materii i utrzymania stałego poziomu cukru we krwi. Zapobiega także napadom głodu.

  • Jedz zdrowe przekąski, jeśli poczujesz głód między posiłkami

Zdrowe przekąski między posiłkami również pomagają utrzymać stabilny poziom cukru we krwi. Świeże, suszone owoce, surowe warzywa, orzechy, pestki to idealne przekąski.

  • Pij zdrowe napoje

Unikaj kofeiny ponieważ pobudza ona wydzielanie insuliny przez trzustkę co może powodować obniżanie poziomu cukru we krwi. Napoje orzeźwiające zawierają dużo cukru i substancji chemicznych, więc także lepiej ich unikać. Najzdrowsze płyny to woda mineralna, soki ze świeżych warzyw i owoców.

  • Jeśli pijesz alkohol to tylko w umiarkowanych ilościach

Niewielkie ilości alkoholu nie kolidują ze zdrową dietą. Za to jego nadmierne spożycie sprzyja tyciu.

  • Pij pomiędzy posiłkami. Nie pij podczas posiłków

Picie w czasie posiłków rozcieńcza soki trawienne i zaburza trawienie. Właśnie złe trawienie jest czynnikiem powodującym przyrost masy ciała.

  • Zrezygnuj z jedzenia tłuszczy

Gdy sięgasz po produkty wysokobiałkowe, niech to będą raczej ryby niż mięso. Drób (bez skóry) jest zdrowszy niż mięso czerwone. Gdy sięgasz po nabiał, staraj się sięgać po produkty niskotłuszczowe.

Wyodrębnij żywność, którą źle tolerujesz i wyeliminuj ją

Odkrycie, na które składniki pokarmowe możesz być uczulony i ich eliminacja z diety często prowadzi do wyraźnej redukcji masy ciała. Często takimi winowajcami są: mąka pszenna i nabiał.

  • Wybieraj węglowodany nierafinowane

Takie produkty zawierają dużo więcej włókna, witamin i soli mineralnych niż ich odpowiedniki oczyszczone i przetworzone. Poza tym uwalniają one cukier powolniej co pozwala utrzymać poziom cukru we krwi na lepszym, zrównoważonym poziomie. Takimi produktami są: ziemniaki w mundurkach, ryż brązowy, chleb razowy.

  • Unikaj cukru

Nie tylko zachowaj powściągliwość stosując cukier,ale należy też zminimalizować gotowe potrawy i płatki śniadaniowe, które zawierają bardzo dużo cukru.

  • Jedz dużo świeżych owoców i warzyw

Jako bogate źródło składników odżywczych i błonnika stanowią one zasadniczy element zdrowej diety. Najlepiej spożywać je 5 razy dziennie.

Pamiętaj

Nie myśl, że aby schudnąć należy jeść mniej. Po prostu trzeba jeść inaczej.

Wyświetl komentarz (1)

1 Komentarz

  1. doktorekpepterek

    Czerwiec 8, 2017 na 12:53 pm

    i do tego pić wodę mineralną – najlepiej alkaliczną, zeby nam dodatkowo nie zakwaszała organizmu. polecam id’eau, bo taka jest i ma tez przy okazji swoista strukturę czastek wody i ujemny redox

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Cebula- zdrowe ostre warzywo

spalaczeLipiec 24, 2017

Cukier- wszystko o białym słodkim proszku

spalaczeLipiec 24, 2017

Kawa – zalety picia napoju

spalaczeLipiec 16, 2017

Dieta dr Jensena dla zdrowia i równowagi

spalaczeLipiec 16, 2017

Napoje zastępujące krowie mleko

spalaczeLipiec 14, 2017

Żurawina – poznaj jej moc dla organizmu

spalaczeLipiec 11, 2017

Złe trawienie – poznaj przyczyny

spalaczeCzerwiec 29, 2017

Rak, a dieta

spalaczeCzerwiec 23, 2017

Sposoby radzenia sobie ze stresem

spalaczeCzerwiec 18, 2017

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone