Dietetyka i zdrowe odżywianie

Profilaktyka antynowotworowa

Profilaktyka antynowotworowa

Choroby nowotworowe są tymi, których boimy się najbardziej. Wywołują je nie tylko czynniki genetyczne, ale także złe nawyki żywieniowe. Sporo zależy od tego co jemy. Dlatego dzisiaj dieta antynowotworowa. Polecamy dlatego odpowiednie produkty zmniejszające ryzyko zachorowania na raka.

Aronia

Jest zasobna w przeciwutleniacze, witaminy C i E. Chroni przed rakiem układu krwiotwórczego oraz płuc.

Brokuły

Zawiera selen, kwas foliowy i indole wymiatające rakotwórcze wolne rodniki. Chronią przed rakiem piersi, żołądka i skóry.

Ciemny ryż

Jest obfity w błonnik i przeciwutleniacze. Chroni przed rakiem jelita grubego, żołądka i przełyku.

Czosnek

Obfituje w selen, alicynę, cynk i witaminę C i dlatego chroni przed rakiem płuc, żołądka i jelit.

Grejpfrut

To idealne źródło witaminy C i likopenu chroniących komórki przed uszkodzeniami. Chronią przed rakiem żołądka, jelit, przełyku i płuc.

Czerwone wino

Jest zasobne w polifenole o silnym działaniu przeciwutleniającym. Chroni przed rakiem płuc. Można je też zastąpić garścią winogron.

Zielona herbata

Bogata w kwercetynę, rutynę i kempferol. To one mają działanie ochronne przed rakiem piersi, płuc, jelita grubego żołądka.

Dynia

Jest zasobna w dobroczynne karotenoidy. Chroni przed rakiem układu pokarmowego, szyjki macicy, piersi, pęcherza i skóry.

Fasola

To źródło kwasu foliowego, błonnika i witaminy E. Chroni przed nowotworem żołądka, wątroby, płuc i szyjki macicy.

Brukselka

Dzięki obecności indoli pobudza procesy antynowotworowe. Chroni przed rakiem skóry, płuc i szyjki macicy.

Soja

Zawarta w niej genisteina to fitohormon hamujący wzrost komórek nowotworowych. Chroni przed rakiem piersi, szyjki macicy i prostaty.

Pomidor

Zawiera likopen, który też stanowi tarczę przeciwnowotworową. Ochrania przed rakiem prostaty, jajnika i szyjki macicy.

Płatki owsiane

To skarbnica selenu, witaminy E i błonnika. Chroni przed rakiem płuc i jelita grubego.

Łosoś

Zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3 i selen dające ochronę przed rakiem trzustki, skóry, jajnika i szyjki macicy.

Kapusta

Dzięki kwercetynie, beta – karotenowi, kwasowi foliowemu i błonnikowi ochrania układ pokarmowy, płuca i pęcherz przed chorobą nowotworową.

Kawa

Zawarte w niej polifenole także stanowią barierę przeciwnowotworową dla jelit, odbytu, żołądka i przełyku.

Truskawki

Są bogate w witaminę C, beta- karoten i kwas elagowy. Chroni przed rakiem piersi płuc i żołądka.

Siemię lniane

Są w nim kwasy tłuszczowe, omega 3 i witamina E.  Ochrania przed rakiem żołądka, jelita i płuc.

Produkty te są bardzo ważne i stanowią świetną profilaktykę, w kwestii zapobiegania chorobom. Pamiętajmy na co dzień można naturalnie wspomagać się tym co smaczne.

 

 

 

 

 

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Co powinno znajdować się w skutecznej przedtreningówce?

Spalacze.plListopad 2, 2017

Arginina – ciekawy suplement

spalaczePaździernik 1, 2017

Beta alanina – ważny element diety sportowca

spalaczeWrzesień 30, 2017

Detoks – składniki pożywienia oczyszczające organizm

spalaczeWrzesień 30, 2017

Elektrostymulator – nowy, innowacyjny sposób na zdrowe mięśnie i piękną sylwetkę

spalaczeWrzesień 30, 2017

Batony energetyczne – po co są i dla kogo

spalaczeWrzesień 24, 2017

Kapsaicyna – zdrowy, ostry polepszacz formy

spalaczeWrzesień 24, 2017

Hormon wzrostu i jego rola dla mięśni

spalaczeWrzesień 23, 2017

Cytrulina – najważniejsze fakty

spalaczeWrzesień 23, 2017

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone