Suplementacja

6 zasad suplementacji sportowców

6 zasad suplementacji sportowców

 

Jeśli planujesz kupić odżywki dla sportowców, na początek zapoznaj się z najważniejszymi zasadami sportowej suplementacji. Dzięki nim zdołasz uniknąć błędów w dawkowaniu, spożywaniu oraz nie nabierzesz się na najbardziej popularne chwyty marketingowe, które stosują producenci suplementów. Podajemy 6 najważniejszych zasad suplementacji, a przestrzeganie ich zagwarantować ci może najlepsze efekty w rozbudowie macy mięśniowej i zwiększenie efektywności treningów.

Na początek zastanów się, czy suplementacja jest ci potrzebna?

Przed zakupem jakiegokolwiek suplementu diety dla sportowców, zastanów się, czy są one ci potrzebne. Jeśli zaobserwowałeś u siebie większe  zapotrzebowanie na substancje odżywcze to znak, że odżywki dla sportowców mogą okazać się dobrym wyborem. Jednak, jeśli twoja decyzja opiera się jedynie na chęci dopasowaniu się do otoczenia i dążeniu za trendami, to lepiej zrezygnuj z zakupu jakichkolwiek suplementów. Pamiętaj, że naukowcy odradzają spożywanie jakichkolwiek wspomagaczy, a zamiast tego zalecają stworzenie dobrze zbilansowanej diety.

Określ w czym ma pomóc ci suplementacja

Jeśli decydujesz się na korzystanie z suplementów, określ ich cel. W czym mają ci one pomóc? Czy twoim celem jest zwiększenie masy mięśniowej, schudnięcie, wyrzeźbienie sylwetki, czy poprawa kondycji? To jaki cel chcesz osiągnąć zdecyduje, jakie suplementy powinieneś wybrać. W każdym z tych przypadków potrzeby jest inny rodzaj odżywek, który doprowadzi cię do wyznaczonego przez ciebie celu.

Nie kupuj za dużo

Nie wybieraj za dużo suplementów na raz. Jeśli jesteś początkującym sportowcem, to nie potrzebne ci są duże arsenały odżywek. To nie tylko jest wyrzucanie pieniędzy w błoto, ale również może być szkodliwe dla zdrowia. Suplementem diety odpowiednim dla początkujących i zaawansowanych sportowców są aminokwasy BCAA. Jest to odżywka, która dostarcza składniki odżywcze, które są niezbędne do rozbudowy masy mięśniowej. Równie dobrym suplementem dla każdego sportowca jest białko serwatkowe. To cały zestaw, którego potrzebujesz, jeśli jesteś na początku swoich przygód ze sportem.

Nie traktuj suplementów diety jako posiłek

Pamiętaj, że suplementy diety to wspomagacze, które uzupełniają dietę. Nie można ich traktować jak posiłek. Zastąpienie posiłku, odżywką może mieć niekorzystny wpływ na zdrowie. Mimo, że producenci suplementów zapewniają nas, że ich produkt jest w pełni naturalny, to w odżywkach często są obecne substancje dodatkowe, które mogą być szkodliwe dla zdrowia.

Zapoznaj się ze składem suplementu

Nie patrzy tylko na etykietę. To nie ona jest najważniejsza, a to właśnie przez jej wygląd producenci chcą nas zachęcić do zakupienia właśnie ich produktu. Zanim zdecydujesz się na kupienie suplementy diety dla sportowców, na którego etykietce widnieje slogan mówiący, że jest to najlepszy produkt na rynku, zapoznaj się z jego składem. Sprawdź jakie dawki witamin są najbardziej wskazane dla sportowców i szukaj suplementu, który ma najbardziej przybliżone wartości odpowiednich składników odżywczych.

Zapoznaj się z zaleceniem producenta

Może ci się wydawać, że spożywanie suplementów nie jest niczym skomplikowanym. A jednak każdy suplement diety rządzi się swoimi prawami. Tak więc, na początku zapoznaj się z zaleceniami producenta. Jest to konieczne, by suplement diety miał odpowiednie działanie. Jeśli zmniejszymy dawkę to jego działanie może być nieskuteczne. Nie można również zwiększać dawki. Wydawać nam się może, że im więcej spożyjemy odżywki, tym lepsze będzie miała ona działanie. Jednak prawda jest taka, że przez taką zmianę w dawkowaniu zwiększamy ryzyko występowania skutków ubocznych, a suplementacja może okazać się nieskuteczna. Pamiętaj również, że suplementacja musi być regularna. Codziennie zażywaj odżywki w określonych godzinach. Nie licz na to, że same suplementy diety pobudzą mięśnie do wzrostu, do tego potrzebne są intensywne treningi, suplementy to jedynie wspomagacze.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Suplementacja

More in Suplementacja

Cynk w diecie – jak działa, niedobory, źródła, wpływ na testosteron

Spalacze.plSierpień 7, 2018

Najlepsze witaminy b-complex!

spalaczeLuty 16, 2018

Berberyna, a odchudzanie.

spalaczeLuty 1, 2018

Okno anaboliczne – dlaczego posiłek potreningowy jest tak ważny?

Spalacze.plListopad 16, 2017

Trzy najważniejsze pierwiastki – wapń, sód, jod

spalaczeCzerwiec 9, 2017

Jak dbać o sprawne stawy i zdrowe kości

spalaczeCzerwiec 5, 2017

Układ immunologiczny – nasza odporność

spalaczeMaj 11, 2017

Suplementy na odchudzanie – jakie wybrać?

spalaczeMaj 9, 2017

Inulina – na czym polega jej działanie?

RedakcjaLuty 17, 2017

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone