Suplementy i odżywki

Żywność wysokobiałkowa, czyli co oprócz odżywki białkowej

Żywność wysokobiałkowa, czyli co oprócz odżywki białkowej

W sportach siłowych wysoka ilość białka w diecie jest niezbędna. Pozwala na regenerację i budowanie mięśni, a także ich ochronę przed katabolizmem w trakcie redukcji. Białko najczęściej czerpiemy z mięsa, jaj i nabiału, jednak w wielu przypadkach musimy uzupełniać jego pulę z innych źródeł.

Tutaj w sukurs przychodzi nam coraz bardziej popularna żywność wysokobiałkowa, która może być alternatywą dla odżywek białkowych. Produkty wzbogacone dodatkowym białkiem nie tylko zaspokoją zapotrzebowanie na białko, ale i zastąpią wiele niezdrowych przekąsek. Jakie produkty wysokobiałkowe znajdziemy na rynku?

Batony wysokobiałkowe

Wysokobiałkowe batony zadomowiły się już na dobre. Możemy wybierać w najrozmaitszych smakach, zarówno czekoladowych, jak i owocowych. W zależności od naszych potrzeb możemy wybrać wersję wysokokaloryczną (z cukrem) lub mniej kaloryczną, bez cukru oraz z obniżoną zawartością tłuszczu. Ta druga będzie podczas redukcji znacznie lepsza. Przy wyborze batona zwrócić uwagę na skład oraz procentową zawartość białka. Najlepsze batony wysokobiałkowe są niemal pełnowartościowymi zamiennikami posiłku. Te o większym udziale węglowodanów doskonale sprawdzą się także w formie posiłku potreningowego, uzupełniając poziom glukozy.

Omlety wysokobiałkowe

Omlet, ze względu na zawartość jaj, sam w sobie ma sporą ilość białka. Ale dlaczego by jej nie pokręcić? Wysokobiałkowe omlety są nie tylko pyszne, ale i łatwe w przygotowaniu. Wystarczy zmieszać odpowiednią porcję proszku z wodą i usmażyć przygotowane ciasto na patelni. Dużą zaletą jest to, że możemy je przygotować zarówno na słodko, jak i w postaci wytrawnej. Omlety wysokobiałkowe dostępne są w saszetkach lub dużych opakowaniach, zawierających wiele porcji.

Wysokobiałkowe naleśniki

Naleśniki i pankejksy, czyli naleśniki amerykańskie, to idealne danie na słodko. Choć kojarzą się głównie ze śniadaniem, bez problemu zastąpią nam obiad lub kolację. Wysokobiałkowe naleśniki zapewnią nam także solidną porcję białka. Czym pankejksy różnią się od zwykłych naleśników? Są mniejsze i grubsze, gdyż dodaje się do nich środek spulchniający. Uzyskują wtedy miękkość i sprężystość. Tradycyjnie podaje się je z jagodami, owocami, miodem, bitą śmietaną, a przede wszystkim z syropem klonowym.

Jogurty wysokobiałkowe

Jogurty to doskonała przekąska w ciągu dnia. Mogą być także dodatkiem do innych potraw. Wiele z nich zawiera niestety dużą ilość cukru, zaś bardzo małą białka. Na szczęście są także jogurty stworzone z myślą o wielbicielach siłowni. Jogurty wysokobiałkowe posiadają dodatkową porcję białka, a często także obniżoną zawartość cukru. Co więcej, dostępne są także w formie pitnej, dzięki czemu możemy je wypić np. w pracy, w szkole czy po treningu na siłowni.

Wysokobiałkowe latte

Wysokobiałkowa kawa? Czy to w ogóle możliwe? Jak najbardziej! Dość powiedzieć, że w 30 g porcji kawy latte znajduje się… aż 20 g białka! To równowartość stugramowego fileta z piersi kurczaka. Wysokobiałkowe latte to sposób na podbicie kaloryki w prosty i smaczny sposób.

Shot białkowy

Jak dostarczyć niezbędnych aminokwasów do budowy mięśni w najprostszy sposób? Nie zawsze mamy ochotę na potrawę, a czasem nawet wciśnięcie w siebie gęstej odżywki białkowej może być problemem. Chwilowy brak apetytu nie musi jednak sprawiać, że zaniedbamy podaż białka. Rozwiązaniem może okazać się shot białkowy. W zaledwie 118g butelce znajdziemy aż 50g hydrolizatu białka wołowego, co odpowiada zjedzeniu 350g wołowiny!

Beef jerky

Beef jerky to przekąska popularna zwłaszcza w Ameryce, jednak coraz częściej dostępna także w Polsce. Są to podłużne paski suszonej wołowiny z dodatkiem soli lub przypraw. Można także spotkać beef jerky z marynowanej wołowiny. Dzięki temu, iż produkt jest całkowicie wysuszony, może być przechowywany bez mrożenia nawet przez kilka miesięcy. W typowej porcji beef jerky (30g) znajdziemy nawet 15 gram białka oraz znikomą ilość węglowodanów oraz tłuszczów. To prawdziwa białkowa bomba.

Powyższe dania i przekąski nie zastąpią zbilansowanej diety, jednak mogą być dla niej znakomitym uzupełnieniem. Wiele z nich sprawdzi się także jako suplement diety wegetariańskiej ubogiej w białko. Jeśli Twoja ulubiona odżywka białkowa już Ci się przejadła i masz ochotę na coś innego, spróbuj czegoś z naszej listy. Makro musi się zgadzać!

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Suplementy i odżywki

Jaki suplement białkowy wybrać? Rodzaje odżywek białkowych

Spalacze.plCzerwiec 13, 2018

Cytrulina – czym jest, dla kogo, jak stosować?

Spalacze.plCzerwiec 6, 2018

Sprawdź, czego Ci brakuje – popularne niedobory witamin i minerałów

Spalacze.plMarzec 27, 2018

L-karnityna – jak pomaga w odchudzaniu?

Spalacze.plMarzec 23, 2018

T5 – Zion Labs czyli spalacz wysokiego ryzyka

spalaczeMarzec 14, 2018

Najlepsze witaminy b-complex!

spalaczeLuty 16, 2018

Berberyna, a odchudzanie.

spalaczeLuty 1, 2018

Kreatyna – najpopularniejszy suplement na siłowni

Spalacze.plPaździernik 20, 2017

Witaminy – za i przeciw

spalaczeCzerwiec 22, 2017

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone