Odchudzanie

100 dni do lata, czyli jak zyskać formę na wakacyjny czas?

100 dni do lata, czyli jak zyskać formę na wakacyjny czas?

Bardzo często wielu z nas myśląc o pięknej figurze, doskonałym ciele, o byciu fit, od razu bierze pod uwagę lato, wakacje, strój kąpielowy i piękne eksponowanie swoich atutów. Jeśli się odchudzamy, to na lato, a nie na lata. Wciąż mówimy sobie, że zmienimy nawyki żywieniowe już na zawsze, że zaczniemy aktywnie żyć, będziemy stawiać na życie pełne energii, dobrego samopoczucia i nastawienia do życia. Mija jednak lato, zaczyna się jesień, a my pod kocykiem zajadamy się czekoladą, popijając słodkim kakao. Przychodzi zima, a my zamykamy się w domu i przy kominku zjadamy słodkie ciasteczka, pierniczki i inne słodkości. Aż nagle wiosna budzi się do życia, a my zdajemy sobie sprawę, że przybraliśmy 5 kilogramów, a do lata już coraz bliżej. Co więc zrobić? Jak zacząć efektywnie działać, by zobaczyć rezultaty swojej pracy? W tym artykule postaramy się podpowiedzieć, jak żyć, by odbudować formę do lata. Jesteście gotowi?

***

Poniżej przedstawiamy dziesięć kroków do walki o upragniony wygląd za 100 dni. Kilka drobnych zmian, trochę poświęcenia, dobrej motywacji, samozaparcia i z pewnością na wadze będzie można zobaczyć wynik, na jakim tylko nam zależy. Co więc robimy?

 

  • Eliminacja odpowiednich produktów

 

Wiadomo, iż rzeczą nadrzędną jest oczywiście odpowiednia, zbilansowana dieta o ujemnym deficycie kalorycznym. Tylko bowiem w taki sposób jesteśmy w stanie schudnąć i zrzucić zbędne kilogramy. Początkiem tego wszystkiego powinna być przede wszystkim eliminacja tego wszystkiego, co jest niezdrowe. Wyrzucamy więc z półki przetworzoną żywność, słodkie napoje, ciastka, chipsy i czekoladki, jak również i inne rzeczy, które są kaloryczne, a nic dobrego do diety nie wnoszą. Jeśli od tego zaczniemy, połowa sukcesu już za nami. 

 

  • Wprowadzenie produktów wysokiej wartości odżywczej

 

Skoro już pozbyliśmy się tego wszystkiego, co niezdrowe, kolejnym krokiem jest wprowadzenie do diety produktów, które zdrowymi będziemy mogli nazwać, a więc są to takie produkty, które mają wysoką wartość odżywczą. Dzięki nim właśnie otrzymamy niezbędne do życia paliwo, ale jednocześnie też jedzenie nie będzie odkładać się w postaci tkanki tłuszczowej. W diecie powinny znaleźć się witaminy, minerały, kwasy tłuszczowe, jak również i błonnik. Jeśli zadbamy o to, by mieć energię, z pewnością będziemy bardziej zmobilizowani do tego, by zacząć aktywnie żyć. W diecie powinny znaleźć się: chude mięso, jaja, orzechy, zdrowe tłuszcze, ryby, a także odpowiednia ilość owoców oraz oczywiście warzyw. 

 

  • Liczenie kalorii

 

Jesteśmy w stanie schudnąć tylko wtedy, gdy postawimy na odpowiednią ilość kalorii. Wyliczając ją, wiemy ile dziennie nasz organizm potrzebuje do tego, by normalnie funkcjonować. Jeśli chcemy schudnąć, musimy jeść nieco mniej, niż jest nam potrzebne, bo w ten sposób organizm będzie pobierał energię z nagromadzonego tłuszczu. Ujemny bilans kaloryczny stanowi więc rzecz priorytetową, na jakiej na pewno należy się skupić. Nie stawiamy oczywiście na żadną głodówkę, bo ona może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego, ale wybieramy pięć zdrowych posiłków dziennie w takiej ilości kalorii, by nie głodować, ale też nie jeść za dużo. 

 

  • Siłownia

 

Wydawać by się mogło, że idealnie na spalanie działają treningi cardio. To prawda, są one doskonałe, ale okazuje się, że treningi siłowe mogą być jeszcze lepsze w walce z kilogramami, bo nie dość, że spalają tłuszcz, to jeszcze budują mięśnie, a więc ciało prezentuje się zdecydowanie bardziej atrakcyjnie. Wykonując trening, w którym wykorzystuje się wszystkie partie mięśni, mobilizuje się do pracy cały organizm i pozwala się spalać bardzo dużo kalorii, nawet długo po wysiłku. 

 

  • Różnorodne treningi

 

Z pewnością nie ma nic gorszego, niż jednolite treningi. Im ich więcej i im bardziej urozmaicone, tym lepiej dla naszego organizmu. Powinniśmy przeplatać treningi siłowe i cardio. Powinniśmy wybierać raz rower, raz bieganie, raz trening z obciążeniem, raz z ciężarem własnego ciała. Ciekawie skomponowane treningi to klucz do osiągnięcia wymarzonego efektu. 

 

  • Podtrzymywanie aktywności metabolizmu

 

A kiedy już ćwiczymy, koniecznym jest podtrzymanie aktywności metabolizmu. Cóż to oznacza? Kiedy mamy dni nietreningowe na siłowni, warto wprowadzić kilkuminutowe rozwiązania w postaci na przykład tabaty lub treningu uzupełniającego. 

 

  • Regeneracja

 

Trening to bardzo ważny element związany z naszą aktywnością, ale trzeba przy tym pamiętać, że odpoczynek to również ważna część trenowania. Regeneracja jest koniecznością wśród najbardziej nawet zawodowych sportowców i o niej należy pamiętać. Jeśli trenujemy siedem dni w tygodniu i organizm nie ma siły, bo nie ma dnia wolnego, prędzej czy później powie dość i zacznie się buntować, a efekty będą zupełnie inne od tych oczekiwanych. 

 

  • Kontrola apetytu

 

Bardzo istotne znaczenie ma kontrola apetytu. Powinniśmy zdać sobie sprawę z tego, że jeśli na coś mamy apetyt, to musimy umieć z tego rezygnować. Każdy z nas ma różnorodne zachcianki, ma ochotę na coś konkretnego. Jeśli jednak będziemy ulegać pokusie, nigdy nie osiągniemy upragnionego efektu. Jeśli nachodzi nas chęć na coś słodkiego, wypijmy na przykład odżywkę białkową lub postawmy na owsiankę z owocami. Słodkie rzeczy można zastąpić wieloma bardzo zdrowymi produktami.

 

  • Spalacze tłuszczu

 

Współczesne odchudzanie to także mądre odchudzanie. Warto pamiętać o tym, by stawiać na rzeczy efektywne, ale i bezpieczne dla naszego zdrowia. Dobrą opcją są spalacze tłuszczu oparte na naturalnych składnikach, bo dzięki nim możemy szybciej zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej, jednocześnie nie powodując dla organizmu żadnych skutków ubocznych. Warto wprowadzić do diety na pewno kawę, różnorodne przyprawy, czy zieloną herbatę, a także suplementy, które używane są jako naturalne spalacze tłuszczu. 

 

  • Suplementy diety

 

I o tym, o czym wspomnieliśmy powyżej – suplementacja ma ogromne znaczenie w procesie odchudzania. Jest ona ważna przede wszystkim dlatego, żeby gubić tkankę tłuszczową, a jednocześnie by budować lub zachować obecną masę mięśniową. W naszej diecie nie powinno zabraknąć BCAA i kreatyny, które na pewno w całym procesie odchudzania okażą się być zbawienne. 

Podsumowanie

Odchudzanie wcale nie musi być takie straszne i nawet, jeśli wiosną przypomni nam się, że już niedługo lato, to stosując się do powyższych zasad, z całą pewnością uda nam się osiągnąć wymarzone rezultaty, a więc to wszystko na czym tylko nam zależy. Tylko 10 kroków dzieli nas od uzyskania upragnionej figury. W zależności od tego, ile z siebie damy, tyle też uda nam się osiągnąć…

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odchudzanie

More in Odchudzanie

5 naturalnych spalaczy tłuszczu, które faktycznie działają

SylwiaStyczeń 16, 2020

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plStyczeń 9, 2020

Już tylko 6 miesięcy do lata! Poznaj diety, które pomogą Ci osiągnąć wymarzoną formę!

SylwiaStyczeń 2, 2020

Naturalne spalacze tłuszczu

SylwiaGrudzień 17, 2019

Czy ziemniaki tuczą?

SylwiaGrudzień 2, 2019

Dieta Dukana

RedakcjaListopad 20, 2019

Zmniejszanie rozmiaru piersi podczas odchudzania

RedakcjaListopad 9, 2019

T5 – Zion Labs czyli spalacz wysokiego ryzyka

spalaczeListopad 7, 2019

Adipex 75 – niebezpieczne odchudzanie

spalaczeListopad 6, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone