Dietetyka i zdrowe odżywianie

12 wskazówek, które pomogą Ci schudnąć cz. 2

12 wskazówek, które pomogą Ci schudnąć cz. 2

Oto druga część wskazówek, które pomogą Ci skutecznie schudnąć!

7. Czytaj etykiety żywności

Umiejętność czytania etykiet żywności może pomóc w wyborze zdrowszych opcji żywnościowych. Skorzystaj przede wszystkim z informacji o wartości energetycznej, aby dowiedzieć się, jak konkretny pokarm pasuje do Twojego dziennego zapotrzebowania na kalorie w planie odchudzania.

8. Użyj mniejszego talerza

Używanie mniejszych talerzy może pomóc w jedzeniu mniejszych porcji. Używając mniejszych talerzy i misek, możesz stopniowo przyzwyczaić się do jedzenia mniejszych porcji bez odczuwania głodu. Żołądek potrzebuje około 20 minut, zanim mózg prześle sygnał, że jest pełny, więc jedz powoli i przestań jeść nieco wcześniej, zanim poczujesz się przepełniony.

9. Nie zakazuj sobie żywności

Nie wykluczaj z planu odchudzania żadnych produktów spożywczych, zwłaszcza tych, które lubisz. Zakaz jedzenia sprawi, że będziesz ich bardziej pragnąć. Nie ma powodu, dla którego nie możesz cieszyć się okazjonalnie pizzą lub kebabem, jeśli nie przekraczasz dziennego limitu kalorii.

10. Nie magazynuj niezdrowego jedzenia

Aby uniknąć pokusy, nie przechowuj w domu niezdrowych przekąsek – takich jak czekolada, ciastka, chipsy i słodkie napoje gazowane. Zamiast tego wybierz bardziej zdrowe odpowiedniki, takie jak owoce, niesolone wafle ryżowe, ciastka owsiane, niesolony lub niesłodzony popcorn i sok owocowy.

11. Ogranicz alkohol

Standardowy kieliszek wina może zawierać tyle kalorii, co kawałek czekolady. Z biegiem czasu nadmierne picie może łatwo przyczynić się do zwiększenia masy ciała.

12. Zaplanuj swoje posiłki

Postaraj się zaplanować śniadanie, lunch, kolację i przekąski na tydzień, upewniając się, że trzymasz się wyznaczonego deficytu kalorii. Pomocne może być też sporządzanie cotygodniowej listy zakupów.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

10 powodów dla których przybierasz na wadze.

SylwiaPaździernik 16, 2020

Nietolerancja laktozy – jak sobie z tym radzić?

SylwiaPaździernik 13, 2020

12 wskazówek, które pomogą Ci schudnąć cz.1

SylwiaWrzesień 22, 2020

Ćwiczenia, dieta, alkohol: nowe wytyczne na zmniejszenie ryzyka raka

SylwiaWrzesień 18, 2020

8 najważniejszych ziół adaptogennych i ich wpływ na redukcje stresu

SylwiaWrzesień 16, 2020

Dlaczego warto pić kawę – plusy i minusy

KlaudiaWrzesień 11, 2020

Jakie produkty mają dużo białka?

SylwiaWrzesień 4, 2020

Czy warzywa psiankowate są dla ciebie odpowiednie?

SylwiaSierpień 28, 2020

Napoje dietetyczne – hit czy kit?

SylwiaSierpień 25, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone