Dietetyka i zdrowe odżywianie

12 wskazówek, które pomogą Ci schudnąć cz. 2

12 wskazówek, które pomogą Ci schudnąć cz. 2

Oto druga część wskazówek, które pomogą Ci skutecznie schudnąć!

7. Czytaj etykiety żywności

Umiejętność czytania etykiet żywności może pomóc w wyborze zdrowszych opcji żywnościowych. Skorzystaj przede wszystkim z informacji o wartości energetycznej, aby dowiedzieć się, jak konkretny pokarm pasuje do Twojego dziennego zapotrzebowania na kalorie w planie odchudzania.

8. Użyj mniejszego talerza

Używanie mniejszych talerzy może pomóc w jedzeniu mniejszych porcji. Używając mniejszych talerzy i misek, możesz stopniowo przyzwyczaić się do jedzenia mniejszych porcji bez odczuwania głodu. Żołądek potrzebuje około 20 minut, zanim mózg prześle sygnał, że jest pełny, więc jedz powoli i przestań jeść nieco wcześniej, zanim poczujesz się przepełniony.

9. Nie zakazuj sobie żywności

Nie wykluczaj z planu odchudzania żadnych produktów spożywczych, zwłaszcza tych, które lubisz. Zakaz jedzenia sprawi, że będziesz ich bardziej pragnąć. Nie ma powodu, dla którego nie możesz cieszyć się okazjonalnie pizzą lub kebabem, jeśli nie przekraczasz dziennego limitu kalorii.

10. Nie magazynuj niezdrowego jedzenia

Aby uniknąć pokusy, nie przechowuj w domu niezdrowych przekąsek – takich jak czekolada, ciastka, chipsy i słodkie napoje gazowane. Zamiast tego wybierz bardziej zdrowe odpowiedniki, takie jak owoce, niesolone wafle ryżowe, ciastka owsiane, niesolony lub niesłodzony popcorn i sok owocowy.

11. Ogranicz alkohol

Standardowy kieliszek wina może zawierać tyle kalorii, co kawałek czekolady. Z biegiem czasu nadmierne picie może łatwo przyczynić się do zwiększenia masy ciała.

12. Zaplanuj swoje posiłki

Postaraj się zaplanować śniadanie, lunch, kolację i przekąski na tydzień, upewniając się, że trzymasz się wyznaczonego deficytu kalorii. Pomocne może być też sporządzanie cotygodniowej listy zakupów.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcjawrzesień 23, 2021

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plwrzesień 9, 2021

Grzyby nootropowe do kawy

Redakcjawrzesień 1, 2021

Przepisy na posiłki z odżywki białkowej

Monikaczerwiec 17, 2021

Czasowa głodówka: Co to takiego? Czy warto spróbować?

Sylwiaczerwiec 16, 2021

Dietetyczne sosy – sosy zero kalorii

Redakcjaczerwiec 15, 2021

Ile kalorii spalasz w ciągu dnia?

Klaudiaczerwiec 14, 2021

Drugie śniadanie – najlepsze przepisy

Redakcjaczerwiec 2, 2021

Nieszczelne jelito co to? Objawy i leczenie.

spalaczemaj 7, 2021

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone