Trening

Aeroboxing – fitness i boks w jednym

Aeroboxing – fitness i boks w jednym

Jesteś znudzony dotychczasowym treningiem? Chcesz nadal pracować nad sylwetką i kondycją, ale nie w taki sposób jak dotychczas? Jedną z propozycji, na której powinieneś zwrócić szczególną uwagę, jest aeroboxing, czyli trening łączący fitness i boks.

Komu można go polecić?

Aeroboxing to idealne rozwiązanie dla osób, które mają dużo energii i pragną dobrze ją spożytkować. Taki trening sprawdzi się doskonale także u tych, którzy poszukują sposobu na odreagowanie stresu albo chcą stać się bardziej pewni siebie. Aeroboxing charakteryzuje się wysoką intensywnością, ale nie oznacza to, że nie mogą trenować go osoby początkujące. Wystarczy tylko znaleźć odpowiednią grupę i rozpocząć treningi na poziomie zgodnym ze swoją kondycją.

Jak wygląda trening?

Każdy trening rozpoczyna się od rozgrzewki, po której przechodzi się do treningu właściwego, który trwa zazwyczaj od 30 do 40 minut. Na zakończenie wykonuje się stretching. W aeroboxingu trenowane są podstawowe ciosy bokserskie, takie jak sierpowy, prosty i z dołu. Podobnie jak w boksie, ruchy powinny być wykonywane szybko. Różnica polega na tym, że ciosy wyprowadza się przed siebie. Trenujesz samodzielnie, a nie w parze, dlatego nie walczysz z przeciwnikiem. W aeroboxingu pracuje się również nad kopnięciami. W zależności od metod pracy trenera oraz potrzeb trenującego możliwe jest wprowadzenie pewnych modyfikacji, na przykład dodanie hantli. Końcowa część ćwiczeń jest bardzo ważna, ponieważ rozluźnia ciało i reguluje rytm serca. Na trening najlepiej założyć luźny strój z oddychającego materiału. Można ćwiczyć boso albo w lekkim obuwiu. Należy trzymać się z jedzeniem przynajmniej na godzinę przed rozpoczęciem treningu.

Efekty aeroboxingu

Ze względu na zaangażowanie zarówno górnych, jak i dolnych partii ciała, trening pozwala na równomierny rozwój mięśni. Ciosy bokserskie służą pracy głównie nad mięśniami trójgłowymi, naramiennymi i piersiowymi. W trakcie kopnięć intensywnie pracują nie tylko nogi, ale i mięśnie brzucha. Zaangażowane zostają przede wszystkim mięśnie czworogłowe, dwugłowe, pośladkowe i przywodziciele. Aeroboxing ma na celu rozwój tkanki mięśniowej, ale przynosi bardzo dobre rezultaty także w redukcji tłuszczu. Może być zatem traktowany jako element walki z nadwagą.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

More in Trening

Typowe błędy początkujących na siłowni – czego należy unikać?

Spalacze.plPaździernik 14, 2018

Napoje izotoniczne – warto czy nie?

KlaudiaPaździernik 8, 2018

Iść na siłownię – najczęstsze pytania sportowców

KlaudiaPaździernik 7, 2018

Turystyka górska – sposób na odchudzanie

spalaczePaździernik 2, 2018

Jak ćwiczyć w domu?

MonikaWrzesień 30, 2018

Jak często ćwiczyć, by trening był efektowny?

MonikaWrzesień 29, 2018

Jak wybrać dobrą siłownię? 11 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę!

Spalacze.plWrzesień 16, 2018

Jak proteiny wpływają na trening

KlaudiaWrzesień 16, 2018

Jak trenować z piłką

KlaudiaWrzesień 14, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone