Dietetyka i zdrowe odżywianie

Batony przed, czy po treningu?

Batony przed, czy po treningu?

Batony proteinowe są jedna z funkcjonalnych przekąsek, po które sięga coraz więcej osób. Jest to przekąska dobra dla sportowców, osób aktywnych fizycznie, dbających o sylwetkę, a także uczących się i pracujących umysłowo. Ich zadaniem jest dostarczenie do organizmu dużej ilości białek, które są przecież głównym materiałem budulcowym.

Wielu sportowców sięgając po batoniki proteinowe, zaczyna się zastanawiać, kiedy najlepiej je przyjmować. Cześć sportowców spożywa je przed treningiem, a inni wybierają je jako przekąskę zaraz po treningu. Kto robi najlepiej? A może tak naprawdę nie ma znaczenia, kiedy po nie sięgniemy, ponieważ każdy moment jest dobry na ich spożycie?

Batony proteinowe przed treningiem

Niektóre osoby sięgają po batony proteinowe przed treningiem. Ich zdaniem ma to na celu dostarczenie do organizmu energii, a także ma zapobiec tworzeniu się mikrouszkodzeń w układzie mięśniowym. Jest to dobry krok, ponieważ batony proteinowe mogą mieć właśnie takie działanie na organizm sportowca. Jednak nie ma co sięgać po nie zbyt często, ponieważ mają one w sobie nie tylko wiele białek, ale również cukrów. Dla jednych będzie to plus, ponieważ glukoza dostarcza energii do układu mięśniowego. Dla innych będzie to powód do zrezygnowania z batonów, ponieważ spożywanie ich w nadmiernych ilościach może doprowadzić do zwiększenia się masy ciała.

Batony proteinowe w czasie treningu

Są również osoby, które po tego rodzaju przekąski funkcjonalne sięgają w czasie wykonywanego treningu. Po batony proteinowe w czasie wysiłku treningowego najczęściej sięgają kolarze i sportowcy wytrzymałościowy. W czasie wysiłku potrzebują oni uzupełnienie energii, a także białek. Tak więc sięgnięcie po batoniki wydaje się najlepszym, a zarazem najwygodniejszym rozwiązaniem. Nie można zapominać, że w przypadku sportowców wytrzymałościowych tego rodzaju przekąski mają dodawać energii i to właśnie robią. A spożyte kalorie w większości zostają spalone i wykorzystane do wytworzenia niezbędnej glikozy, która wzmacnia pracę mózgu, tkanki nerwowej, a także tkanki mięśniowej.

Batony proteinowe po treningu

Po batony proteinowe sportowcy często sięgają już po zakończonym treningu. W tym czasie, kiedy organizm potrzebuje uzupełnienia składników odżywczych, warto, jest sięgnąć po tego rodzaju przekąski. Ich zadaniem jest dostarczenie do organizmu jak największej ilości białek i aminokwasów. Najważniejsze jest to, by do organizmu białka były dostarczone wcześniej niż dwie godziny po zakończonym treningu. Tylko wtedy procesy rozpadu tkanki mięśniowej, zostaną zahamowane, a układ mięśniowy będzie się szybko regenerował. Zamiast więc po odżywkę białkową, można sięgnąć po batonik proteinowy. Ma on w sobie nieco mniej białek, ale pozwoli nam na przygotowanie pełnowartościowego posiłku, który do organizmu dostarczy odpowiednie stężenia aminokwasów.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dynia – wartości odżywcze i właściwości

KlaudiaPaździernik 26, 2020

10 powodów dla których przybierasz na wadze.

SylwiaPaździernik 16, 2020

Nietolerancja laktozy – jak sobie z tym radzić?

SylwiaPaździernik 13, 2020

12 wskazówek, które pomogą Ci schudnąć cz. 2

SylwiaWrzesień 25, 2020

12 wskazówek, które pomogą Ci schudnąć cz.1

SylwiaWrzesień 22, 2020

Ćwiczenia, dieta, alkohol: nowe wytyczne na zmniejszenie ryzyka raka

SylwiaWrzesień 18, 2020

8 najważniejszych ziół adaptogennych i ich wpływ na redukcje stresu

SylwiaWrzesień 16, 2020

Dlaczego warto pić kawę – plusy i minusy

KlaudiaWrzesień 11, 2020

Jakie produkty mają dużo białka?

SylwiaWrzesień 4, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone