Trening

Bieganie i dodatkowy trening – czemu jest potrzebny?

Bieganie i dodatkowy trening – czemu jest potrzebny?

 

Biegacze często nie kończą swojego treningu po przebiegnięciu kilku kilometrów. Po powrocie z biegania zaczynają oni przeprowadzać koleje etapy treningów. Często bywa tak, że kiedy biegacz nie biega, to trenuje w inny sposób. Dlaczego tak jest? Czy biegacze potrzebują dodatkowych treningów, by osiągnąć widoczne efekty? Czy dodatkowe treningi chronią biegaczy przed kontuzjami?

Czy wszyscy biegacze trenują siłowo?

Mimo, że wielu biegaczy decyduje się na dodatkowy trening siłowy, to nie każdy to robi. Wiąże się to z tym, że nie każdy biegacz zdaje sobie sprawę, że dodatkowy trening jest mu potrzebny. Ma to również związek z tym, że biegacze uważają, że bieganie to już wystarczający trening i poświęcają mu dużo czasu, więc brak im czasu na innego rodzaju treningi.

Czemu biegacze powinny trenować siłowo?

Treningi siłowe wzmacniają kondycję

Bieganie wzmacnia głównie mięśnie nóg. Ma również wpływ na pracę płuc, ponieważ większa ich objętość. Jednak ćwiczenia siłowe mogą okazać się pomocne dla biegaczy. Są one doskonałym sposobem na wzmocnienie mięśni na całym ciele. Treningi siłowe polegają na podnoszeniu obciążenia, by włókna mięśniowe się osłabiły, ale po odpowiednim czasie odbudowują się one i stają się silniejsze, co sprawia, że możemy podnieść większe obciążenia. Wielu naukowców twierdzi, że treningu siłowe mogą zwiększyć wytrzymałość biegaczy, dzięki czemu będą oni w stanie pokonać większy dystans podczas jednego treningu.

Stajesz się szybszy

To również zdanie naukowców, który twierdzą, że treningi siłowe zwiększają wydajność organizmu dzięki czemu stajemy się silniejsi i szybsi. Czy to nie wspaniała perspektywa dla każdego biegacza. Nie dość, że może przebiec dłuższe trasy, to zrobi to jeszcze szybciej niż wcześniej. A do osiągnięcia takiego efektu wystarczy tylko zacząć prowadzić dodatkowe treningi siłowe. Nie oznacza to jednak, że biegacze muszą od razu po powrocie z jednego treningu udać się na kolejny. Wystarczy, że jednego dnia będą biegać, a następnego przeprowadzą trening siłowy.

Trening siłowy lekarstwem na kontuzję biegaczy

Każdego roku każdy biegacz spotyka się z jedną kontuzją. Bieganie jest jednym z najlepszych aktywności fizycznych, które mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne, jednak z tym rodzajem sportu wiąże się ogromne ryzyko kontuzji. Najczęściej spotykane są kontuje kolan lub stawu biodrowego. Jednak jest na to sposób. Nie każdy biegacz musisz cierpieć z powodu tak bolesnych kontuzji. Wystarczy włączyć do swojej rutyny trening siłowy. Biegacze powinni skupić się na wzmocnieniu poszczególnych  partii mięśni podczas treningów siłowych. Powinni oni zadbać najbardziej o mięśnie ud, pośladków, bioder. Są to najważniejsze mięśnie dla każdego biegacza, które mogą ulec kontuzji.

Odbudowa mięśni

Może nam się wydawać, że włókna mięśniowe są najbardziej niszczone w trakcie treningu siłowego. To jednak nie jest prawda. Włókna mięśniowe niszczą się szczególnie podczas biegania. A ponieważ tego rodzaju trening nie jest w stanie wzmocnić mięśni, nie są one zdolne do szybkiej regeneracji i rozbudowy. Jest to często przyczyna kontuzji i bólu mięśni po treningu biegacza. A trening siłowy co prawda niszczy włókna mięśniowe, ale jednocześnie je wzmacnia i rozbudowuje mięśnie. Dzięki temu są one w stanie szybko się zregenerować i odbudować, a to oznacza, że ich objętość, wytrzymałość i siła się zwiększają.

Jak zacząć ćwiczyć siłowo

Pamiętaj, że nie musisz tego robić od razu po bieganiu. Daj ciału odpocząć i treningi siłowe przeprowadź kilka godzin po bieganiu lub następnego dnia. Na początku trening siłowy może ci się wydawać niedotrzymania i nie na twoje siły. Jednak z czasem podnoszenie ciężarów stanie się dla ciebie tak samo łatwe i przyjemne jak bieganie.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

More in Trening

Jak przygotować się do długiej trasy na rowerze?

Spalacze.plLuty 23, 2019

Motywacja do ćwiczeń na nowy rok

KlaudiaLuty 21, 2019

Jaki strój do biegania wybrać w chłodne dni?

MonikaLuty 20, 2019

Jak zapobiec kontuzjom w treningu siłowym?

Spalacze.plLuty 18, 2019

Jak zacząć ćwiczyć po świętach?

MonikaLuty 18, 2019

Jaki trening może wspomóc odchudzanie?

MonikaLuty 18, 2019

10 tys. kroków dziennie — czy warto podjąć wyzwanie?

Spalacze.plLuty 13, 2019

Najważniejsze zasady treningowe

MonikaStyczeń 25, 2019

Jak poprawić kondycję przed sezonem rowerowym?

Spalacze.plStyczeń 21, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone