Suplementacja

Biotyna – czym jest i jakie ma właściwości

Biotyna – czym jest i jakie ma właściwości

 

Biotyna jest inaczej nazywana witaminą H lub witaminą B7. Ze względu na to, że biotyna należy do witamin z grupy B ma ona wpływ na zdrowie i wygląd włosów, skóry i paznokci. Koniecznie sprawdź jakie jeszcze ma właściwości witamina H i w jakich produktach jej szukać.

Czym jest biotyna?

Biotyna jest związkiem organicznym, który znajduje się w organizmie zwierząt oraz w tkankach roślin. Jest to związek, bez którego nie może obyć się wiele procesów biologicznych. Sprawia to, że jest to witamina, która niezbędna jest dla organizmów. Przez jej niedobór może dojść do zaburzenia pracy organizmu, a w efekcie zwiększa się ryzyko zachorowania na poważne schorzenia.

Jakie właściwości posiada biotyna?

Witamina B7 jest niezbędnym składnikiem dla organizmu człowieka. Bierze ona udział w wielu procesach fizjologicznych. Jest to związek, który ma ogromny wpływ na zdrowe i wygląd skóry, włosów i paznokci. Specjaliści zalecają spożywanie suplementów diety z biotyną na zdrowe paznokcie i włosy. A osoby, które mają problemy z trądzikiem również powinny zainteresować się zbawiennym działaniem biotyny. Osoby przyjmujące odpowiednie dawki biotyny twierdzą, że ich paznokcie są twardsze i mniej łamliwe, a włosy zdecydowanie szybciej rosną i wyglądają na zdrowsze. Jednak witamina H to nie tylko zdrowy i piękny wygląd. Ma ona również wpływ na działanie innych związków, które występują w organizmie człowieka. Po pierwsze możemy mówić o tym, że jest to składnik, który ma znaczenie dla procesu krzepnienia krwi, ponieważ ma swój niezastąpiony wpływ na tworzenie protrombiny. Jednak to nie wszystko. Biotyna ma wpływ na proces tworzenia kwasów tłuszczowych w organizmie. Ma ona również znaczenie w procesie produkcji glukozy, ponieważ wspiera wytwarzanie się glukoneogenezy. Witamina B7 jest niezbędna w diecie osób, które mają problemy z tarczycą. Ten organ często zaburza swoją pracę, przez co pojawia się zaburzenie w procesie wydzielania hormonów tarczycy, a to prowadzić może do występowania wielu problemów ze zdrowiem. Jeśli chcemy tego uniknąć, to konieczne jest spożywanie odpowiedniej ilości biotyny, ponieważ wspiera ona pracę tego organu.

Objawy niedoboru witaminy B7

Objawy niedoboru witaminy B7  są zazwyczaj widoczne gołym okiem, a to dlatego, że jest to związek wypływający na zdrowie włosów, skóry i paznokci. Tak więc to na tych częściach ciała widoczne są największe zmiany związane z niedoborem biotyny.  Jednym z najczęściej występującym objawem jest osłabienie stanu zdrowia skóry, Staje się ona wysuszona i podrażniona. Na jej powierzchni pojawiają się uszkodzenia, a jej kolor staje się szary. U niektórych osób może dojść do zaostrzenia się objawów, przez co pojawią się stany, które mogą nam przypominać łuszczycę. Objawy niedoboru widoczne są również na paznokciach, które na skutek tego stają się słabe. Płytka paznokcia jest wyraźnie cienka i szybko się kruszy. A włosy przestają być grube i zaczynają wypadać garściami. Jednak nie tylko na wyglądzie odbija się niedobór witaminy B7. Jednym z najczęściej występujących objawów, który nie jest widoczny gołym okiem jest podwyższony poziom cholesterolu we krwi. Pojawia się również problem z koncentracją, osłabienie, otępienie i uczucie senności. Jednak u niektórych osób zamiast otępienia może pojawić się rozdrażnienie. Biotyna ma również wpływ na mięśnie, więc jej niedobór może prowadzić do ich osłabienia. Przez to mięśnie zaczynają boleć, a u niektórych pojawia się ich mrowienie.

Gdzie szukać biotyny?

Biotyna znajduje się w produktach pochodzenia zwierzęcego i roślinnego. W produktach pochodzenia zwierzęcego najwięcej biotyny najdziemy w jajkach oraz wątrobie. Witamina B7 znajduje się również w mleku, ryżu oraz produktach pełnoziarnistych. Bogatym źródłem tego składnika są warzywa. Jeśli chcemy uzupełnić niedobry witaminy H to warto sięgać po szpinak, marchewkę i pomidory.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Suplementacja

More in Suplementacja

ZMA – na poprawę snu i jakość ćwiczeń

KlaudiaMaj 18, 2019

MSM – na problemy ze stawami

KlaudiaMaj 15, 2019

Jakie skuteczne boostery testosteronu wybrać?

KlaudiaMaj 14, 2019

Jak dawkować BCAA i EAA

KlaudiaMaj 12, 2019

Jabłczan kreatyny – poznaj jego działanie

KlaudiaMaj 11, 2019

Pompa mięśniowa — jak ją osiągnąć?

Spalacze.plKwiecień 24, 2019

5 zalet cytruliny, które wykorzystasz w treningu siłowym

Spalacze.plKwiecień 11, 2019

Rodzaje spalaczy tłuszczu

KlaudiaLuty 22, 2019

Suplementy prozdrowotne – jakie mają działanie?

KlaudiaStyczeń 29, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone