Dietetyka i zdrowe odżywianie

Bób – działanie i właściwości

Bób – działanie i właściwości

Bób pojawia się latem. Jeżeli masz okazję, to skuś się na niego, ponieważ jest to roślina, która ma w sobie wiele wartościowych składników odżywczych. Jest on niemal tak samo wartościowy, jak soja, czy soczewica. Bób jest źródłem cennego białka, który ma wysoką zawartość biologiczną. Dodatkowo jest to roślina pozbawiona tłuszczu. Warto przekonać się, jakie wartości odżywcze i działanie zdrowotne wykazuje ta roślina i kiedy najlepiej po nią sięgać. Dowiemy się również, czy bób może nam zaszkodzić, a jeśli ta to kiedy?

Bób wspomaga odchudzanie

Bób jest rośliną, którą warto jeść, zwłaszcza jeżeli przebywamy na diecie redukcyjnej. Jest niskokaloryczny, jednak szklanka bobu to nie całe 200 kalorii. Dodatkowo niemal w ogóle nie zawiera tłuszczu, a przy tym jest bardzo odżywczy. Bób dostarcza do organizmu cenne białka, a do tego zestaw witamin i minerałów:

Zawiera w sobie duże ilości błonnika, który jest podstawowym składnikiem każdej diety odchudzającej. Dzięki dużej zawartości błonnika, po zjedzeniu bobu czujemy się nasyceni, a do tego usprawnia się praca naszych jelit. Jest to roślina, która wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn.

Bób na obniżenie cukru we krwi

Dzięki temu, że bób jest bogaty w błonnik, wspomaga nie tylko odchudzanie, ale jest również składnikiem, który powinien znaleźć się w diecie osób chorujących na cukrzycę lub narażonych na jej rozwój. Błonnik skutecznie obniża stężenie glukozy we krwi. Warto również wiedzieć, że jest to roślina która ma niski indeks glikemiczny. To oznacza mniej więcej tyle, że spożywając bób poziom cukru we krwi nie podnosi się gwałtownie, ale stopniowo.

Bób na zakwaszenie organizmu

Związki mineralne, które znajdują się w bobie, sprawiają, że roślina ta ma działanie zasadotwórcze. Tak więc jej spożywanie może pomóc nam uniknąć zakwaszenia organizmu. Takie samo działanie wykazuje szpinak, cukinia i truskawki. Do zakwaszenia organizmu może dojść, jeżeli w naszej codzienne diecie znajdują się za duże ilości mięsa, wędlin, słodyczy, sera i kawy. Jeżeli chcemy zachować równowagę zasadową, to warto  sięgać po produkty, które mają działanie alkalizujące. Powinny one stanowić około 80 procent naszej codziennej diety.

Bób zmniejsza ryzyko zachorowania na raka

W bobie zawarta jest lektyna, jest to rodzaj białka. Badania wykazują, że związek ten wnika w błonę śluzową jelita, a to zahamowuje proces rozwoju komórek rakowych, a także zmniejsza ryzyko rozmnażania ich. To dlatego specjaliści uważają, że częste spożywanie bobu może znacząco zmniejszyć ryzyko rozwoju raka jelita grubego, a jest to jeden z najczęściej spotykanych nowotworów złośliwych.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Czy warto jeść truskawki?

KlaudiaCzerwiec 11, 2019

Co trzeba jeść podczas długiego i krótkiego treningu?

KlaudiaCzerwiec 10, 2019

Co jeść, by  przybrać  na wadze?

KlaudiaCzerwiec 8, 2019

Len – właściwości, zastosowanie i wartości

MonikaMaj 26, 2019

Skrobia – gdzie występuje i jakie ma właściwości?

MonikaMaj 24, 2019

Białka jaj – aminokwasy dla sportowców

MonikaMaj 24, 2019

Mleko sojowe – skład, wartości i zastosowanie

MonikaMaj 23, 2019

Gluten- kiedy jest szkodliwy dla zdrowia?

MonikaMaj 23, 2019

Zalety i wady diety wegetariańskiej

MonikaMaj 22, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone