Trening

Ból kręgosłupa w czasie ćwiczeń – co musisz wiedzieć

Ból kręgosłupa w czasie ćwiczeń – co musisz wiedzieć

Problemy z kręgosłupem często pojawiają się u osób aktywnych fizycznie. Ból kręgosłupa przez wielu z nas jest ignorowany i zbywany aż do czasu rozwinięcia się w poważną kontuzję. Warto wiedzieć, że coraz więcej osób skarży się na dolegliwości związane z układem ruchu podczas wykonywania ćwiczeń. Jaka jest tego przyczyna i co należy zrobić, kiedy ból się pojawia? Co należy zrobić, kiedy ból kręgosłupa nie ustępuje, kiedy najlepiej udać się do lekarza? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dalszej części artykułu.

Jakie są przyczyny bólu kręgosłupa w czasie ćwiczeń?

Wiele osób na pewno spotkało się z tym nie raz- nagły ból kręgosłupa, który nasila się przy każdym ruchu. Nie łatwo go zwalczyć, a jest objawem niepokojącym. U osób aktywnych fizycznie przyczyn tej dolegliwości może być naprawdę wiele. Jedne z najczęściej występujących to:

  • Intensywne treningi,
  • Wyczerpanie organizmu,
  • Brak rozgrzewki przed treningiem,
  • Nieprawidłowo wykonywane ćwiczenia,
  • Zbyt duże obciążenie,
  • Nieprawidłowa pozycja w czasie snu,
  • Brak składników budulcowych układu kostnego.

Kiedy pojawia się ból kręgosłupa?

Najczęściej ból u osób aktywnych fizycznie pojawia się podczas wykonywania treningu. Może pojawić się w czasie schylania lub każdego innego wykonywanego ruchu. U niektórych osób ból może występować po treningu lub dopiero na następny dzień. Bez względu na to, kiedy pojawia się dyskomfort, konieczna jest odpowiednia reakcja.

Co należy zrobić kiedy pojawia się ból kręgosłupa?

Jeśli zaczynasz odczuwać ból kręgosłupa w czasie wykonywania ćwiczeń, to koniecznie przerwij trening. Jeśli ból minie, to możesz wrócić do treningu, ale nie rób tego, jeśli nie czujesz się na siłach lub dyskomfort jest nadal odczuwalny.

Najlepiej położyć się na płaskiej powierzchni, by kręgosłup się wyprostował i nie był obciążony. Jeśli następnego dnia ból nie znika najlepiej udać się do specjalisty. Może to być drobna kontuzja, ale również coś poważniejszego. Bólu kręgosłupa nie należy ignorować, więc jak najszybciej zapisz się na wizytę.

Domowe sposoby na ból kręgosłupa

Bywa tak, że wizyta u lekarza nie może odbyć się wcześniej niż za kilka, a nawet kilkanaście dni, przez co walczenie z bólem polegać musi na sprawdzonych sposobach domowy. Doskonale sprawdzą się, miejscowe maści rozgrzewające lub plastry chłodzące. Można je zostać w aptekach i będą one miały zbawienny wpływ na obolałe miejsce.

Warto również pozwolić sobie na ciepłą kąpiel lub prysznic. Ciepła woda ogrzeje obolałe miejsce i dzięki temu dyskomfort może się zmniejszyć. W sytuacjach kryzysowych można sięgnąć po leki przeciwbólowe.

Przed wizytą u specjalisty, jeśli ból nie zmniejsza się, nie można:

  • Ćwiczyć,
  • Podnosić ciężarów,
  • Wykonywać nagłych i intensywnych ruchów.
  • Narażać się na długotrwały wysiłek.

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

More in Trening

Jak przygotować się do długiej trasy na rowerze?

Spalacze.plLuty 23, 2019

Motywacja do ćwiczeń na nowy rok

KlaudiaLuty 21, 2019

Jaki strój do biegania wybrać w chłodne dni?

MonikaLuty 20, 2019

Jak zapobiec kontuzjom w treningu siłowym?

Spalacze.plLuty 18, 2019

Jak zacząć ćwiczyć po świętach?

MonikaLuty 18, 2019

Jaki trening może wspomóc odchudzanie?

MonikaLuty 18, 2019

10 tys. kroków dziennie — czy warto podjąć wyzwanie?

Spalacze.plLuty 13, 2019

Najważniejsze zasady treningowe

MonikaStyczeń 25, 2019

Jak poprawić kondycję przed sezonem rowerowym?

Spalacze.plStyczeń 21, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone