Trening

Ból mięśni podczas treningu na budowanie masy mięśniowej

Ból mięśni podczas treningu na budowanie masy mięśniowej

Wiele jest osób, które ćwiczą fizycznie, a po treningu pojawia się u nich ból mięśni. Dla jednych osób ból ten nie jest silny, dla innych jest powodem do rezygnacji z treningów. Jak to jest z tym bólem? Czy każdy go odczuwa, a jeśli tak to dlaczego jedni go wymagają, a inny się obawiają? Czas się tego dowiedzieć.

Ból mięśni-postrzeganie bólu

Jest wiele osób, które uważają, że ból jest potrzebny, by widzieć jakiekolwiek efekty z intensywnych treningów. Wydaje im się nawet, że brak bólu jest czymś nie naturalnym, ponieważ zmęczenie organizmu powinno doprowadzić do jego większej podatności na ból. Takie osoby zazwyczaj odczuwają ból mięśni po treningu w mniejszym stopniu. Jest tak dlatego, że uważają oni ból za coś dobrego. Tak samo może być podczas rehabilitacji. Pacjenci, którzy przebywają na oddziale rehabilitacyjnym czują się lepiej, jeśli podczas ćwiczeń odczuwają ból, ponieważ to świadczy o tym, że ich organizm pracuje. Im więcej będą oni pracować, tym szybciej zniknie uczucie bólu i wrócą oni do zdrowia. Są jednak osoby, które nawet najmniejszy ból traktują, jak kontuzję. W takim wypadku ból nawet niewielki wydaje się być silny i niepokojący. Tak więc to, jak odczuwamy ból zależy od tego, jakie mamy do niego nastawienie.

Paradoks bólu

Niestety ból świadczyć może on tworzących się mikrouszkodzeniach w tkankach mięśniowych. Taki stan powinien nas zmusić do przerwania treningów, aż ból zniknie. Jednak osoby, które uważają, że taki dyskomfort świadczy o postępach treningowych mimo bólu przechodzą przez kolejne ćwiczenia, które powodować będą jeszcze większe uszkodzenia w mięśniach. W efekcie może dojść do poważnych uszkodzeń układu mięśniowego i kontuzji, która zmusi nas do przerwania treningów. Jeśli więc czujesz, że ból mięśni jest silny nie możesz od razu zacząć ćwiczyć. Układ mięśniowy potrzebuje odpowiedniego czasu na odpoczynek i regeneracje. Jeśli mu tego nie damy, to mięśnie zaczną się rozpadać aż zanikną one całkowicie.

Jak zachować się, kiedy pojawia się ból?

Nie zawsze konieczna jest rezygnacja z treningu, kiedy pojawia się ból. Jeśli dyskomfort zacznie się pojawiać po treningu, a następnego dnia, przed następnymi ćwiczeniami zmniejszy się albo zniknie, to nie ma przeciwwskazań do wykonywania treningu. Jednak jeśli ból nie zmniejszył się między kolejnymi dniami treningowymi, to warto zrobić sobie przerwę, na to, by mięśnie miały czas na regenerację. Jeśli od razu zaczniesz ćwiczyć, to ból może się nasilić, a to doprowadzić może do kontuzji, którą ciężej będzie wyleczyć niż mikrouszkodzenia, które powstają w tkance mięśniowej na skutek wysiłku fizycznego.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

More in Trening

Rzeczy, o których musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć

MonikaStyczeń 16, 2019

Najważniejsze zasady treningowe

MonikaStyczeń 13, 2019

Ból kręgosłupa w czasie ćwiczeń – co musisz wiedzieć

MonikaStyczeń 7, 2019

Odchudzanie w domu — jak zacząć ćwiczenia odchudzające?

Spalacze.plGrudzień 30, 2018

Jak wypracować duże i pękate bicepsy? 10 wskazówek

Spalacze.plGrudzień 27, 2018

5 najefektywniejszych ćwiczeń na klatkę piersiową

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Czy pływanie odchudza? 10 niesamowitych korzyści z pływania

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Tętno – jakie ma znaczenie w odchudzaniu?

Spalacze.plGrudzień 10, 2018

Zakwasy, a kolejny trening

MonikaGrudzień 9, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone