Dietetyka i zdrowe odżywianie

Brak energii podczas odchudzania – co jest jego przyczyną?

Brak energii podczas odchudzania – co jest jego przyczyną?

Odchudzanie może pogarszać nastrój, ze względu na konieczność wyeliminowania z jadłospisu wielu lubianych produktów i potraw, jednak nie powinno mieć złego wpływu na samopoczucie fizyczne. Jeżeli w trakcie stosowania diety redukcyjnej pojawia się osłabienie i spadek energii, to należy zastanowić się nad tym, co jest jego przyczyną.

Zła dieta

Najczęstszym powodem problemów jest źle skomponowana dieta. Brak energii jest wówczas skutkiem niedoboru ważnych składników odżywczych. Warto zwrócić szczególną uwagę na zawartość żelaza w codziennym jadłospisie. Istnieją diety, które ze względu na swoją restrykcyjność w szczególny sposób sprzyjają osłabieniu. Przykładem może być dieta kopenhaska. Osoby, które liczą kalorie, powinny dowiedzieć się, jakie jest ich zapotrzebowanie energetyczne. Jest ono uzależnione od wieku, płci, wagi, wzrostu i trybu życia. Wysoki młody człowiek, który wykonuje pracę fizyczną potrzebuje znacznie więcej kalorii niż senior na emeryturze, dlatego nie powinien stosować takiej samej diety. Przed ułożeniem jadłospisu zaleca się obliczenie swojej podstawowej przemiany materii, aby wiedzieć, ile energii trzeba dostarczyć organizmowi, żeby narządy wewnętrzne działały prawidłowo. Jeżeli w trakcie diety odczuwamy przemęczenie, to może się okazać, że przyczyną jest dostarczenie organizmowi mniejszej liczby kalorii.

Niewłaściwy tryb życia

Organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje snu. Specjaliści nie są zgodni co do tego, ile wynosi jego optymalna długość, ale nie można oczekiwać dobrego samopoczucia, jeżeli przesypia się codziennie tylko pięć godzin. Brak energii nie powinien być zaskoczeniem także wtedy, gdy bierze się na siebie zbyt wiele obowiązków. Praca przez kilkanaście godzin dziennie prędzej czy później odbije się negatywnie na zdrowiu, dlatego warto posłuchać swojego organizmu i dać sobie odpowiednio dużo czasu na wypoczynek. Jednocześnie nie należy przesadzać z treningami. Wykonywanie codziennie intensywnych ćwiczeń fizycznych może przynieść negatywne skutki, szczególnie jeżeli będzie połączone z restrykcyjną dietą.

Nadmiar stresu

Przemęczenie może mieć związek ze zmianą nawyków żywieniowych, ale nie musi. W celu określenia przyczyny problemu należy zastanowić się nad innymi zmianami, jakie zaszły w ostatnim czasie w naszym życiu. Być może wystąpienie negatywnych objawów zbiegło się w czasie z bardzo stresującymi zdarzeniami, takimi jak utrata pracy, zmiana przełożonego albo rozstanie z partnerem. W takiej sytuacji można sięgnąć po preparaty, które ziołowe środki uspokajające. W stresujących sytuacjach pomocna jest melisa, którą można zakupić w postaci tabletek albo herbaty. Dobre rezultaty można uzyskać także dzięki melisie, czyli kozłkowi lekarskiemu. Stres często uniemożliwia spokojny sen, a niewyspanie jest równoznaczne ze spadkiem energii. Nie zawsze trzeba sięgać po leki nasenne, przepisywane przez lekarza. Istnieją bowiem suplementy diety, które ułatwiają zasypianie i wspomagają nocną regenerację organizmu. Jednym z takich produktów jest Sleep & Ghrow firmy Brawn.

Choroba

Osłabienie jest pierwszą oznaką wielu chorób. Wśród nich można wymienić anemię, której sprzyja niewłaściwa dieta. Jeżeli oprócz braku energii występują takie objawy jak apatia i brak apetytu, a waga zamiast spadać zwiększa się, to można podejrzewać, że przyczyną jest niedoczynność tarczycy. Brak energii może świadczyć także o cukrzycy. Wizyta u lekarza i wykonanie odpowiednich badań często pozwala wykryć przyczynę problemu i rozpocząć skuteczne leczenie.

Podsumowując, spadek energii może być wynikiem stosowania niewłaściwej diety. Stanowi wówczas sygnał, że konieczna jest zmiana jadłospisu i dostarczenie organizmowi potrzebnych mu składników odżywczych. Często jednak za przemęczenie odpowiada brak wypoczynku i nadmiar stresu, a niekiedy ma związek z chorobą. Nigdy jednak nie powinno być lekceważone, ponieważ w ten sposób organizm oznajmia nam, że nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone