Suplementy i odżywki

Budowanie suchej masy mięśniowej – jakie suplementy diety wybrać?

Budowanie suchej masy mięśniowej – jakie suplementy diety wybrać?

Jest wielu sportowców, których trenują, by zwiększyć suchą masę mięśniową. Bardzo często decydują się oni na zakupienie i wprowadzenie do swojej diety różnego rodzaju odżywek, których zadaniem jest szybsze przybliżenie nas do osiągnięcia zadowalającego efektu. Po jakie suplementy diety sięgnąć i o czym musimy pamiętać?

O czym musisz pamiętać przy budowaniu suchej masy mięśniowej?

Wiele początkujących sportowców zamiast skupić się na treningach i dobrze zbilansowanej diecie, zaczynają szukać różnego rodzaju suplementów diety. Niestety nie zdają sobie oni sprawy, że odżywki to jedynie uzupełnienie codziennej diety. Nie zastąpią nam więc pełnowartościowych posiłków. Trzeba pamiętać o tym, że nawet jeśli wybierzemy najlepsze suplementy diety na budowanie masy mięśniowej, to nie zastąpią one nam diety i dobrze skonstruowanego planu treningowego. Błędne, jest myślenie, że odżywki pomogą nam osiągnąć cel. Tak naprawdę są one jedynie jedną cegiełką na ogromnej ścianie, którą musimy pobudować, by osiągnąć cel, którym jest rozbudowa masy mięśniowej.

Jakie składniki odżywcze są najważniejsze?

Jeśli decydujemy się na suplementację to na początek konieczne, jest sprawdzenie naszej codziennej diety. Jeśli ma ona jakieś niedobory to powinniśmy zacząć od zmian w zasadach żywienia, a kiedy to nie da efektów możemy sięgnąć po suplementy diety, których zadaniem, jest uzupełnienie niedoborów w codziennej diecie. Dla sportowców szczególnie ważne są białka, węglowodany i tłuszcze. Jakie więc suplementy diety powinny się znaleźć w naszych domach?

Odżywki białkowe

Białko to jeden z największych budulców układu mięśniowego i całego naszego organizmu. Nie może więc dojść do niedoboru tego ważnego składnika odżywczego, ponieważ może pojawić się problem z rozbudową masy mięśniowej. Osoby, które są aktywne fizycznie potrzebują od 2 do 2,5 grama białek na jeden kilogram masy ciała na dobę. Dieta może nie pokrywać całej tej dawki, więc warto sięgnąć po odżywki białkowe.

A jak należy je spożywać?

Najlepiej dawkę białek dzielić na trzy. Pierwszą spożywać rano, kilka godzin przed treningiem, drugą zaraz po skończonym treningu, a ostatnią zaleca się spożyć przed snem.

Odżywki węglowodanowe

Kiedy zaczynamy ćwiczyć potrzebna nam jest energia, a do tego niezbędne są węglowodany, które są jednym z największych źródeł czystej energii w organizmie.  Dodatkowo zwiększają one ilość glikogenu w mięśniach.

Jak spożywać?

Pod odżywki węglowodanowe najlepiej sięgać przed treningiem, by mięśnie w czasie ćwiczeń miały dostęp do składników energetycznych.

Kwasy tłuszczowe

W organizmie każdej osoby aktywnej fizycznie nie może zabraknąć zdrowych kwasów tłuszczowych. Dbają one o regulację pracy niemal wszystkich układów w tym mięśniowego. Należy je spożywać w dawkach jeden lub dwa razy na dzień.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Suplementy i odżywki

More in Suplementy i odżywki

Osmoza – delikatna równowaga

SylwiaListopad 13, 2018

Roślinne odżywki białkowe — jakie suplementy białkowe spożywać na diecie wegańskiej?

Spalacze.plListopad 8, 2018

Sen – dobry na wszystko?

SylwiaListopad 8, 2018

Suplementy diety, które podnoszą libido

KlaudiaListopad 7, 2018

Suplementy diety przed i po treningu

KlaudiaListopad 6, 2018

Białko- wszystko o jego stosowaniu po treningu

SylwiaListopad 6, 2018

Receptory androgenowe- co to właściwie jest?

SylwiaListopad 5, 2018

Magnez dla mężczyzn

KlaudiaListopad 4, 2018

Czego jeszcze nie wiesz o BCAA?

MonikaListopad 3, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone