Dietetyka i zdrowe odżywianie

Co jeść, by  przybrać  na wadze?

Co jeść, by  przybrać  na wadze?

Dieta na przybranie na wadze to nie przelewki. Większość osób szuka doskonałego sposobu na zmniejszenie wagi na całe życie. Jednak są również osoby za szczupłe, które chcą, a nawet powinny przytyć kilka kilogramów, jednak do tego również konieczne jest zastosowanie się do zasad zdrowej diety. To właśnie dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć artykuł, w którym podpowiemy, co najlepiej jeść, by rozsądnie przytyć na wadze, a figura przybrała odpowiednich kształtów. Przekonaj się sam!

Po co przybierać na wadze?

Konieczność lub chęć przybrania na wadze może pojawić się w różnych sytuacjach. Jest to szczególnie polecane, kiedy zdiagnozowana zostanie niedowaga. Trzeba wiedzieć, że odpowiednia waga ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania organizmu i nie chodzi tutaj jedynie o to, by zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej. Przyczyną wielu zaburzeń zdrowotnych może być nie tylko nadwaga, ale również niedowaga. Może ona doprowadzić do wielu zaburzeń hormonalnych, a także niekorzystnych zmian w pracy układu sercowego. A co więcej u osób o za niskiej masie ciała zmniejsza się poziom odporności, przez co organizm jest bardziej podatny na ataki bakterii i wirusów.

Co trzeba jeść, żeby przytyć?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się co najlepiej jeść, by szybko przytyć, to najlepiej na początku skontaktuj się z dietetykiem. Możemy jednak przedstawić ogólny zarys tego, jak powinna wyglądać bezpieczna dieta na zwiększenie masy ciała. Podstawowa zasada, to spożywanie pięciu posiłków dziennie. Wszystkie posiłki, a w szczególności śniadanie powinny zawierać białko, którego można szukać w:

  • Chudym mięsie,
  • Drobiu,
  • Wędlinie,
  • Jogurcie

Nie można zapominać o węglowodanach złożonych, które spotykane są w:

  • Kaszach,
  • Pieczywie pełnoziarnistym,
  • Ciemnym ryżu,
  • Makaronie pełnoziarnistym.

Niezbędna jest również odpowiednia ilość węglowodanów. W diecie na przytycie nie może zabraknąć witamin z gruby B, ponieważ są one odpowiedzialne za prawidłowy metabolizm tłuszczy, węglowodanów i białek. Dieta musi być odpowiednio zbilansowana. Należy pamiętać, że połowa zapotrzebowania dziennego na kalorie powinny zapewniać węglowodany, trzydzieści procent to tłuszcze, a dwadzieścia to białka. Trzeba również zadbać o to, by dieta była dopasowana do naszego trybu życia, a także należy wziąć pod uwagę aktywność fizyczną.

Przybranie na wadze u niektórych osób może być długotrwałym procesem, należy więc uzbroić się w cierpliwość. Przyjmuje się, że kobiety powinny spożywać około 2300-2500 kalorii, by przytyć. U mężczyzn, którzy chcą zwiększyć swoją masę ciała należy przyjmować około 3000-3500 kalorii dziennie.

Czego nie jeść, jeżeli chcesz przytyć?

Nie najlepszym pomysłem jest sięganie po węglowodany proste, fast foody i inne sycące i kaloryczne przekąski. Zawierają one bardzo dużo bezwartościowych kalorii, a także tłuszcze trans, które nie są zdrowe i powodują, że w organizmie odkłada się zbędna tkanka tłuszczowa. To nie jest zdrowy sposób na przytycie.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Czy warto jeść truskawki?

KlaudiaCzerwiec 11, 2019

Co trzeba jeść podczas długiego i krótkiego treningu?

KlaudiaCzerwiec 10, 2019

Len – właściwości, zastosowanie i wartości

MonikaMaj 26, 2019

Bób – działanie i właściwości

MonikaMaj 25, 2019

Skrobia – gdzie występuje i jakie ma właściwości?

MonikaMaj 24, 2019

Białka jaj – aminokwasy dla sportowców

MonikaMaj 24, 2019

Mleko sojowe – skład, wartości i zastosowanie

MonikaMaj 23, 2019

Gluten- kiedy jest szkodliwy dla zdrowia?

MonikaMaj 23, 2019

Zalety i wady diety wegetariańskiej

MonikaMaj 22, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone