Zdrowie

Co na zgagę?

Co na zgagę?

Zgaga to jedna z najczęstszych dolegliwości, która dotyka nas w różnym wieku i o różnych porach. Czasami tuż po posiłku, a czasami niezależnie od niego. Z tym wiąże się najczęściej przyjmowanie dużej ilości leków, które mają załagodzić to nieprzyjemne uczucie.

Niestety niewiele osób wie, że przyjmowanie ich długoterminowo lub zbyt często będzie miało również negatywny wpływ na żołądek. Warto zatem przejrzeć czy może któraś z przyczyn dotyczy Waszego stylu życia.

  1. Przetworzona żywność
  2. Zbyt duża objętość posiłku na raz
  3. Wysoki poziom stresu
  4. Przyjmowanie leków

Najprościej oczywiście jest wyregulować 3 pierwsze punkty – przy tym ostatnim można sprawdzić, czy jesteśmy w stanie postawić na zamienniki leków, które nie wywołują takiego efektu.

Jak zatem radzić sobie ze zgagą?

Jedz mniejsze porcje

Zbyt duża ilość pokarmu wywiera bardzo duży nacisk na żołądek, co sprawia, że produkuje on o wiele większą ilość kwasu solnego niż normalnie. Zwykle zdarza się to przed snem, gdyż najczęściej właśnie na kolacje jemy duże porcje. Warto zatem rozdzielić sobie posiłki – np. z 3 na 4 i po prostu jeść częściej a mniej. Oczywiście, jeśli ten problem Cię nie dotyczy, nie musisz tego robić. Nie jest to ani bardziej ani mniej korzystne, gdy nie odczuwasz żadnych problemów z tym związanych.

Ogranicz pokarmy, które negatywnie wpływają na żołądek

Przede wszystkim, będzie to przetworzona żywność, która negatywnie wpływa na cały organizm. Niektóre zwykłe pokarmy mogą również pogarszać odczuwanie zgagi, jak np. kawa, czekolada, czosnek, cebula, alkohol czy owoce cytrusowe. Jeśli odczuwasz pogorszenie, może na jakiś czas warto z nich zrezygnować.

Kontroluj swój stres

Wielu z nas wydaje się, że stres to tylko stan psychiczny, który pozostaje w naszej głowie. Niestety, ale stres to też hormony i zdecydowanie wywołuje to wiele zmian w naszym organizmie. Stres wpływa również na odczuwanie zgagi oraz jej nasilanie, zatem warto właśnie nad tym popracować.

Nad stresem i radzeniem sobie z nim możesz pracować na różne sposoby – chodząc do terapeuty, medytując, rozładowując emocje np. w trakcie jakiegoś hobby, a do tego dorzucając suplementy (adaptogeny), które pozwalają Ci na redukcję negatywnych skutków i lekko Cię wyciszą.

Dorzuć do diety suplementy

Warto postawić na kilka suplementów, które mogą wesprzeć Twój żołądek i trawienie. Przede wszystkim dobrze jest skonsultować się z lekarzem, jeśli Twój problem jest przewlekły i wykonać gastroskopię. Jeśli natomiast to nie jest żaden poważny problem, możesz wybrać sobie:

enzymy trawienne, które zwykle zawierają pepsynę, wspierającą trawienie w żołądku,

probiotyki, które poprawią funkcjonowanie Twoich jelit, a więc układu pokarmowego,

magnez, który świetnie zadziała na cały organizm i przede wszystkim odczuwaniu stresu.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zdrowie

More in Zdrowie

Kwasy tłuszczowe – jakie mają działanie na organizm człowieka

MonikaMaj 25, 2020

Najlepsze źródła magnezu i dlaczego jest tak ważny?

Spalacze.plKwiecień 30, 2020

Czystek – hit ziołowy

spalaczeKwiecień 27, 2020

Wzmocnienie odporności  – co stosować

SylwiaMarzec 27, 2020

Jak uzyskać zwolnienie lekarskie online (e-ZLA)?

SylwiaMarzec 25, 2020

Dieta ketogeniczna zasady ketozy – FAQ

SylwiaMarzec 17, 2020

Niedokrwistość związana z niedoborem żelaza. Jakie są objawy, jakie skutki, jak leczyć?

SylwiaLuty 15, 2020

Dieta ketogeniczna działa najlepiej krótkookresowo?

SylwiaLuty 5, 2020

Napoje energetyczne i ich wpływ na pracę i zdrowie serca

SylwiaGrudzień 15, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone