Dietetyka i zdrowe odżywianie

Co pić podczas odchudzania?

Co pić podczas odchudzania?

Każdy dorosły człowiek zdaje sobie sprawę z tego, że jego organizm potrzebuje codziennie odpowiedniej dawki płynów. Często mówi się o tym, że powinniśmy wypijać każdego dnia przynajmniej 1,5 litra wody. Nie oznacza to jednak, że jedynym dobrym napojem jest właśnie woda. Po inne płyny mogą sięgnąć nawet osoby stosujące dietę redukcyjną.

Na początku warto wyjaśnić, że dokładna ilość płynów, jaką powinno się wypijać uzależniona jest od wzrostu, masy ciała, aktywności fizycznej i klimatu, w którym żyje dany człowiek. Odchudzanie wymaga zarówno odpowiedniej diety, jak i aktywności fizycznej, dlatego w przypadku osób nie diecie redukcyjnej zapotrzebowanie na płyny jest dość duże. Warto, aby woda mineralna była jednym z najczęściej wybieranych produktów, ze względu na zawartość minerałów, które wspomagają przemianę materii oraz zapobiegają groźnym dla zdrowia niedoborom składników mineralnych. Produkty zawierające składniki odżywcze odgrywają ważną rolę w trakcie diety redukcyjnej, ponieważ wyeliminowanie z jadłospisu niektórych rzeczy zwiększa ryzyko niedoborów. Podczas odchudzania można jednak sięgać także po wodę źródlaną, która wprawdzie nie zawiera składników mineralnych, ale bardzo dobrze nawadnia organizm.

W trakcie diety redukcyjnej można pić także herbatę. Zamiast czarnej warto jednak wybrać na przykład zieloną. Zielona herbata zawiera naturalne antyoksydanty, dlatego oczyszcza organizm ze szkodliwych toksyn. Jednocześnie pobudza układ pokarmowy do produkcji soków trawiennych, a tym samym wspomaga metabolizm. Zielona herbata ma również inne prozdrowotne właściwości: obniża poziom cholesterolu, reguluje stężenie cukrów we krwi oraz zmniejsza ciśnienie. Napój ten można zatem polecić zarówno osobom dążącym do redukcji masy ciała, jak i wszystkim, którzy dbają o swoje zdrowie.

Herbatę czarną można zastąpić także czerwoną. Napój ten przyśpiesza metabolizm tłuszczów, co sprawia, że od razu są one przetwarzane w energię. Zawiera dużo poliflenoli, dzięki czemu zwiększa wchłanianie substancji pokarmowych znajdujących się w pożywieniu. Dodatkowo czerwona herbata reguluje wydzielanie żółci oraz ogranicza poziom cholesterolu. Zaleca się picie jej po posiłkach, a nie na pusty żołądek, aby zapobiec wypłukiwaniu magnezu.

Podczas diety redukcyjnej można sięgnąć także po soki warzywne i owocowe. Polecany jest przede wszystkim sok pomidorowy, który jest niskokaloryczny, zawiera dużo potasu i likopenu, chroniącego przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Unikać należy natomiast soków słodzonych cukrem. Oczywiście, na czarnej liście znajdują się także inne słodkie napoje, a zwłaszcza te gazowane, na przykład cola.

Wiele osób ma wątpliwości dotyczące kawy. Niestety, naukowcy nie są zgodni co do tego, czy podczas diety redukcyjnej kawa pomaga czy szkodzi. Na rynku pojawiły się specjalne kawy odchudzające, które zawierają na przykład błonnik albo chrom. Warto jednak korzystać z nich rozważnie, traktując je jako zamiennik zwykłej kawy, a nie cudowny środek odchudzający.

 

2 komentarze

2 Comments

  1. Gata

    Grudzień 28, 2015 na 6:31 am

    Głodf3wka nie dość, że spowalnia mtliboeazm to jeszcze jak widać pogarsza kondycję psycho-fizyczną Jak myślisz tylko nie mogę nic zjeść to skupiasz się na tym czego nie chcesz. Dlatego potem widzisz tylko jedzenie, ktf3rego nie chcesz widzeć, jak na złość x dobrze piszesz > głodf3wka może i oczyszcza, to fakt, ale do głodf3wki trzeba się odpowiednio przygotować, nie zaczynasz głodf3wki z dnia na dzień postanawiając od dzis głodf3wka , bo jak ktoś nie jest tego świadomy, to traktuje głodf3wkę jak chęć odchudzania a nie oczyszczania organizmu

  2. Sonal

    Grudzień 28, 2015 na 6:42 am

    / Ta opcja wymiany jest bzdaro fajna. Zaczęłam ją stosować po drugim tygodniu diety, kiedy już wiedziałam, jak to wszystko działa i ktf3re potrawy odpowiadają mi. Niektf3re z nich modyfikowałam nieznacznie dla poprawienia smaku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

3 popularne mity dotyczące tłuszczy

SylwiaGrudzień 16, 2018

8 najważniejszych ziół adaptogennych i ich wpływ na redukcje stresu

SylwiaGrudzień 16, 2018

Sibutramina niebezpieczne odchudzanie!

spalaczeGrudzień 14, 2018

Węglowodany, czy są potrzebne w diecie?

KlaudiaGrudzień 14, 2018

Jak jeść w święta, by nie przytyć? Niezawodne sposoby!

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Odchudzasz się? Uważaj na te produkty! 10 podstępnych i tuczących produktów

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Słodycze, które WARTO jeść podczas odchudzania

Spalacze.plGrudzień 10, 2018

Jakie suplementy diety warto wprowadzić do diety dzieci?

KlaudiaGrudzień 10, 2018

Zamienniki cukru – jakie wybrać?

MonikaGrudzień 9, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone