Dietetyka i zdrowe odżywianie

Co pić podczas odchudzania?

Co pić podczas odchudzania?

Każdy dorosły człowiek zdaje sobie sprawę z tego, że jego organizm potrzebuje codziennie odpowiedniej dawki płynów. Często mówi się o tym, że powinniśmy wypijać każdego dnia przynajmniej 1,5 litra wody. Nie oznacza to jednak, że jedynym dobrym napojem jest właśnie woda. Po inne płyny mogą sięgnąć nawet osoby stosujące dietę redukcyjną.

Na początku warto wyjaśnić, że dokładna ilość płynów, jaką powinno się wypijać uzależniona jest od wzrostu, masy ciała, aktywności fizycznej i klimatu, w którym żyje dany człowiek. Odchudzanie wymaga zarówno odpowiedniej diety, jak i aktywności fizycznej, dlatego w przypadku osób nie diecie redukcyjnej zapotrzebowanie na płyny jest dość duże. Warto, aby woda mineralna była jednym z najczęściej wybieranych produktów, ze względu na zawartość minerałów, które wspomagają przemianę materii oraz zapobiegają groźnym dla zdrowia niedoborom składników mineralnych. Produkty zawierające składniki odżywcze odgrywają ważną rolę w trakcie diety redukcyjnej, ponieważ wyeliminowanie z jadłospisu niektórych rzeczy zwiększa ryzyko niedoborów. Podczas odchudzania można jednak sięgać także po wodę źródlaną, która wprawdzie nie zawiera składników mineralnych, ale bardzo dobrze nawadnia organizm.

W trakcie diety redukcyjnej można pić także herbatę. Zamiast czarnej warto jednak wybrać na przykład zieloną. Zielona herbata zawiera naturalne antyoksydanty, dlatego oczyszcza organizm ze szkodliwych toksyn. Jednocześnie pobudza układ pokarmowy do produkcji soków trawiennych, a tym samym wspomaga metabolizm. Zielona herbata ma również inne prozdrowotne właściwości: obniża poziom cholesterolu, reguluje stężenie cukrów we krwi oraz zmniejsza ciśnienie. Napój ten można zatem polecić zarówno osobom dążącym do redukcji masy ciała, jak i wszystkim, którzy dbają o swoje zdrowie.

Herbatę czarną można zastąpić także czerwoną. Napój ten przyśpiesza metabolizm tłuszczów, co sprawia, że od razu są one przetwarzane w energię. Zawiera dużo poliflenoli, dzięki czemu zwiększa wchłanianie substancji pokarmowych znajdujących się w pożywieniu. Dodatkowo czerwona herbata reguluje wydzielanie żółci oraz ogranicza poziom cholesterolu. Zaleca się picie jej po posiłkach, a nie na pusty żołądek, aby zapobiec wypłukiwaniu magnezu.

Podczas diety redukcyjnej można sięgnąć także po soki warzywne i owocowe. Polecany jest przede wszystkim sok pomidorowy, który jest niskokaloryczny, zawiera dużo potasu i likopenu, chroniącego przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Unikać należy natomiast soków słodzonych cukrem. Oczywiście, na czarnej liście znajdują się także inne słodkie napoje, a zwłaszcza te gazowane, na przykład cola.

Wiele osób ma wątpliwości dotyczące kawy. Niestety, naukowcy nie są zgodni co do tego, czy podczas diety redukcyjnej kawa pomaga czy szkodzi. Na rynku pojawiły się specjalne kawy odchudzające, które zawierają na przykład błonnik albo chrom. Warto jednak korzystać z nich rozważnie, traktując je jako zamiennik zwykłej kawy, a nie cudowny środek odchudzający.

 

2 komentarze

2 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone