Dietetyka i zdrowe odżywianie

Co trzeba jeść podczas długiego i krótkiego treningu?

Co trzeba jeść podczas długiego i krótkiego treningu?

Wiele osób zastanawia się co jeść podczas treningu. Trzeba jednak już na samym początku wyjaśnić sobie fakt, iż dietetycy są zdania, że podczas treningu nie trzeba jeść posiłków. Po posiłek należy sięgnąć jakiś czas przed lub po treningu. Warto jednak wiedzieć, jak powinien wyglądać taki posiłek i co zmienia się w zależności od długości treningu?

Co jeść w czasie krótkiego treningu?

Nie zaleca się sięgania po posiłek w czasie treningu, nawet jeżeli trwa on dłużej niż dwie godziny. Jednak dla niektórych niezbędna jest przekąska, która pozwoli się posilić. Dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po baton energetyczny. Jednak dużo w tym przypadku zależy od osoby trenującej i jej przyzwyczajeń. Jeżeli nie przeszkadza jej spożycie niewielkiego posiłku  czasie treningu, to nie trzeba z niego rezygnować. Jednak spożywanie posiłku w czasie treningu nie będzie dawało żadnych pozytywnych zmian. Warto jednak pamiętać, że w trakcie aktywności fizycznej, u większości z nas nie pojawia się potrzeba sięgania po coś do jedzenia. A co więcej pełny brzuch może wręcz przeszkadzać w wykonywaniu ćwiczeń i przyczynić się do pojawienia się nieprzyjemnych objawów. Dojść może na przykład do zgagi.

 

Jedzenie przy długiej aktywności fizycznej

Jeżeli aktywność fizyczna ma trwać kilka godzin, a ćwiczenia mają odbywać się poza domem, to warto pamiętać o tym, by jedzenie zabrać ze sobą. Taka aktywność to na przykład:

  • Jazda na rowerze,
  • Wspinaczka po górach,
  • Marsz po terenie.

W takim wypadku najlepiej wybierać posiłki, które nie zabierają dużo miejsca, a do tego nie łatwo się psują i można je trzymać w wysokich temperaturach. Tutaj również można pomyśleć o batonach energetycznych. Jednak najlepiej wybierać takie, które nie zawierają czekolady, która może łatwo się rozpuścić. Jeżeli jednak w czasie treningu chcemy sięgnąć po czekoladę, to najlepiej wybrać gorzką, ponieważ zawiera ona  nawet dziewięćdziesiąt procent kakao. Warto również wybrać suszone owoce. Dobrze sprawdzą się orzechy lub nasiona. Można również zabierać ze sobą pełnoziarniste posiłki:

  • Ciastka zbożowe,
  • Pełnoziarniste bułki,
  • Chleb pełnoziarnisty.

Co pić w czasie treningu?

Nie tylko posiłki w czasie treningu są ważne. Kluczowe jest również nawadnianie organizmu. Dobrze jest wybierać wodę mineralną lub napoje izotoniczne. Najlepiej jednak zadbać o to, by napoje te były naturalne i nie zawierały zbędnych barwników i słodzików. W czasie wysiłku, zwłaszcza na słońcu lepiej nie wybierać napojów energetycznych. Przyczyniają się one do pobudzenia pracy serca, przez co jest ono dodatkowo obciążone. Warto również pamiętać, że po spożyciu napojów energetycznych pojawia się mocna potrzeba skorzystania z toalety, co nie koniecznie może być możliwe dla osób, które wybrały się na trening poza domem.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Zastosowanie awokado

KlaudiaCzerwiec 18, 2019

Odchudzanie a dieta wegańska – co trzeba wiedzieć?

Spalacze.plCzerwiec 17, 2019

Niedokrwistość związana z niedoborem żelaza. Jakie są objawy, jakie skutki, jak leczyć?

SylwiaCzerwiec 15, 2019

Czy warto jeść truskawki?

KlaudiaCzerwiec 11, 2019

Co jeść, by  przybrać  na wadze?

KlaudiaCzerwiec 8, 2019

Len – właściwości, zastosowanie i wartości

MonikaMaj 26, 2019

Bób – działanie i właściwości

MonikaMaj 25, 2019

Skrobia – gdzie występuje i jakie ma właściwości?

MonikaMaj 24, 2019

Białka jaj – aminokwasy dla sportowców

MonikaMaj 24, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone