Suplementacja

Co warto pić w czasie treningów?

Co warto pić w czasie treningów?

 

W czasie intensywnych ćwiczeń fizycznych organizm zaczyna się nagrzewać, więc zaczynają się procesy, który zadaniem, jest ochłodzenie ciała. Podczas tego procesu dochodzi do wydalania wody z organizmu, który jest w postaci potu. Razem z wodą wydalone zostają również elektrolity. Czas dowiedzieć się, jak zapobiec odwodnieniu w czasie ćwiczeń? Co więc pić podczas wysiłku fizycznego?

Dlaczego trzeba nawadniać organizm podczas ćwiczeń?

Organizm człowieka składa się w dużej części z wody. Tak więc jest ona niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania wszystkich układów i narządów. W czasie treningu organizm zaczyna się nagrzewać i woda zostaje wytrącona w postaci potu. Nie możemy doprowadzić do wytrącenia wody, ponieważ dojdzie do odwodnienia, a jest to stan bardzo niebezpieczny dla zdrowia. U osób aktywnych fizycznie zwiększa się ryzyko odwodnienia. To właśnie, dlatego każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe nawodnienie organizmu w czasie treningu. Do tego niezbędny jest nam napój, jednak jaki będzie najlepszy?

Woda na siłowni

Najczęściej decydujemy się na zakupienie wody. To jednak nie zawsze, jest dobry pomysł. Jeśli nasze treningi nie są wymagające i długie, to zwykła woda mineralna może być dla nas najlepszym wyborem. Jednak sytuacja zmienia się nieco, jeśli trenujemy intensywnie, a nasze ćwiczenia trwają dłużej niż godzinę. W takiej sytuacji konieczne jest sięgnięcie po wodę wysoko zmineralizowaną. Ma ona większą zawartość elektrolitów niż zwykła woda i nie doprowadzi do zaburzenia gospodarki elektrolitowej, jeśli zbyt duża ilość minerałów zostanie wydalona z organizmu wraz z potem. Pamiętaj również, że osoby aktywne fizycznie powinny spożywać co najmniej 3 litry płynów dziennie.

Napoje izotoniczne

Jest wiele osób, które podczas ćwiczeń sięgają po napoje izotoniczne. Jest to napój dla osób aktywnych fizycznie i jego zadaniem jest prawidłowe nawodnienie organizmu oraz dostarczenie dużej ilości składników mineralnych do krwi. To jednak nie znaczy, że sięganie po izotoniki to najlepszy pomysł. Nie bez powodu mają one tak silne kolory. Ten efekty zawdzięczają one licznym sztucznym barwnikom, które nie mają dobrego działania na nasz organizm. Warto również pamiętać, że często w takich napojach znajduje się duża ilość cukru. Zanim zdecydujesz się na zakupienie napoju izotonicznego, sprawdź jaką ma ona zawartość cukru.

Napoje z BCAA

Na rynku pojawiły się napoje z aminokwasami BCAA dla sportowców. Warto wiedzieć, że zbiór tych składników odżywczych ma zbawienny wpływ na organizm sportowca. Badania wykazują, że takie napoje mają większą lub mniejszą skuteczność, jednak ich spożywanie może przyczynić się do zwiększenia naszych możliwości treningowych. Są one jednym ze źródle energii dla organizmu podczas wysiłku fizycznego.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Suplementacja

More in Suplementacja

Przepisy na posiłki z odżywki białkowej

MonikaCzerwiec 17, 2021

Najmocniejsze spalacze tłuszczu – ranking 2021

spalaczeCzerwiec 6, 2021

Witamina B12 – działanie, dawkowanie oraz przeciwwskazania.

spalaczeMaj 18, 2021

Adipex 75 – niebezpieczne odchudzanie

spalaczeMaj 6, 2021

Ashwagandha – dlaczego warto stosować adaptogeny?

MilenaKwiecień 9, 2021

Berberyna a odchudzanie

spalaczeLipiec 31, 2020

Tauryna – działanie dawkowanie i efekty suplementacji

MonikaLipiec 3, 2020

Jaką rolę w odchudzaniu odgrywa witamina D?

RedakcjaCzerwiec 23, 2020

Fakty i mity na temat odżywek białkowych

KlaudiaCzerwiec 19, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone