Zdrowie

Cytryna – działanie i wartości odżywcze

Cytryna – działanie i wartości odżywcze

Cytryna – ile tak naprawdę ma ona witamin? Wiele osób uważa, że jedząc cytrynę można poprawić swoją odporność, a także wspomóc organizm w walce z przeziębieniem i grypą. Czy naprawdę cytryna jest tak pomocna w okresie infekcji? Zdaniem innych jest ona doskonała na odchudzanie, a jest tak, ponieważ wspiera ona proces wydzielania enzymów trawiennych, a także przyśpiesza trawienie. Na temat cytryny mów się wiele i przypisuje się jej mnóstwo właściwości. Czy rzeczywiście je ona posiada? Czas dowiedzieć się prawdy na temat cytryny i wyjaśnić, jak jej spożywanie wpływa na organizm człowieka. Wymieniamy właściwości, które zostały potwierdzone.

Cytryna ma właściwości antynowotworowe

Mimo tego, że cytryna nie jest największym źródłem witaminy C, jak się powszechnie uważa, to nadal jest ona wartościowa i bogata w cenne składniki, takie jak witamina E, witaminy z grupy B, magnez, potas, żelazo i sód. Znajdują się w niej również składniki, które mają silne działanie pobudzające na wydzielanie śliny, a dzięki temu wspomaga ona wydzielanie enzymów trawiennych. Cytryna ma a zadanie pobudzać trawienie, a także przyśpieszać oczyszczanie organizmu, a więc okazać się może, że rzeczywiście wspomaga ona utrzymanie prawidłowej masy ciała. Zdaniem niektórych specjalistów dobrze jest zacząć dzień on szklanki z sokiem z cytryny, jednak trzeba z tym uważać, ponieważ taki napój może u nas zwiększyć apetyt.

Cytryna to również limonen, czyli silny przeciwutleniacz, który posiada działanie antynowotworowe. Na temat tego związku przeprowadzono badania, w których związki te przyczyniały się do niszczenia komórek nowotworowych. Jedzenie cytryny może więc zmniejszyć ryzyko rozwoju raka:

  • Wątroby,
  • Skóry,
  • Jamy ustnej
  • Płuc,
  • Piersi,
  • Okrężnicy,
  • Żołądka.

Dodatkowo warto wiedzieć, że cytryna ma niemal tak samo silne działanie, jak żurawina, która przyczynia się do zahamowania procesu tworzenia się komórek raka wątroby. Po zjedzeniu cytryny limonen na dłużej zostaje w krwiobiegu, a więc zdaniem naukowców, jest to związek, który może skuteczniej niż inne zwalczać komórki rakowe.

Cytryna dla sportowców

U osób aktywnych fizycznie i starszych może pojawić się problem z bólem stawów, który może wskazywać na rozwijający się stan zapalny. Jak się okazuje cytryna, która dostarcza do organizmu witaminę C może zapobiegać powstawaniu problemów z zapaleniem wielostawowym. Przeprowadzono na ten temat badania i wykazały one, że u osób, które spożywały mało produktów z witamin C były trzykrotnie bardziej narażone na występowanie choroby zapalenia stawów niż osoby, które regularnie spożywały witaminę C w odpowiednich ilościach. Problemy ze stawami bardzo często pojawiają się u osób usportowionych, a także w podeszłym wieku, a więc to im zaleca się spożywanie cytryny w dużych ilościach.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zdrowie

More in Zdrowie

Joga – sposób na zdrowie, dobre samopoczucie i szczupłą sylwetkę

Redakcjapaździernik 18, 2021

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcjawrzesień 23, 2021
witamina b12 kapsułki i tabletki

Witamina B12 – działanie, dawkowanie oraz przeciwwskazania.

spalaczewrzesień 18, 2021

Grzyby nootropowe do kawy

Redakcjawrzesień 1, 2021

Uzależnienie od napojów energetycznych: wszystko, co musisz wiedzieć

Sylwiaczerwiec 17, 2021

Powody, dla których potas jest ważny dla zdrowia

Klaudiamaj 9, 2021

Nieszczelne jelito co to? Objawy i leczenie.

spalaczemaj 7, 2021

Adipex 75 – niebezpieczne odchudzanie

spalaczemaj 6, 2021

Melatonina na problemy ze snem i co jeszcze?

Klaudialuty 18, 2021

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone