Zdrowie

Cytryna – działanie i wartości odżywcze

Cytryna – działanie i wartości odżywcze

Cytryna – ile tak naprawdę ma ona witamin? Wiele osób uważa, że jedząc cytrynę można poprawić swoją odporność, a także wspomóc organizm w walce z przeziębieniem i grypą. Czy naprawdę cytryna jest tak pomocna w okresie infekcji? Zdaniem innych jest ona doskonała na odchudzanie, a jest tak, ponieważ wspiera ona proces wydzielania enzymów trawiennych, a także przyśpiesza trawienie. Na temat cytryny mów się wiele i przypisuje się jej mnóstwo właściwości. Czy rzeczywiście je ona posiada? Czas dowiedzieć się prawdy na temat cytryny i wyjaśnić, jak jej spożywanie wpływa na organizm człowieka. Wymieniamy właściwości, które zostały potwierdzone.

Cytryna ma właściwości antynowotworowe

Mimo tego, że cytryna nie jest największym źródłem witaminy C, jak się powszechnie uważa, to nadal jest ona wartościowa i bogata w cenne składniki, takie jak witamina E, witaminy z grupy B, magnez, potas, żelazo i sód. Znajdują się w niej również składniki, które mają silne działanie pobudzające na wydzielanie śliny, a dzięki temu wspomaga ona wydzielanie enzymów trawiennych. Cytryna ma a zadanie pobudzać trawienie, a także przyśpieszać oczyszczanie organizmu, a więc okazać się może, że rzeczywiście wspomaga ona utrzymanie prawidłowej masy ciała. Zdaniem niektórych specjalistów dobrze jest zacząć dzień on szklanki z sokiem z cytryny, jednak trzeba z tym uważać, ponieważ taki napój może u nas zwiększyć apetyt.

Cytryna to również limonen, czyli silny przeciwutleniacz, który posiada działanie antynowotworowe. Na temat tego związku przeprowadzono badania, w których związki te przyczyniały się do niszczenia komórek nowotworowych. Jedzenie cytryny może więc zmniejszyć ryzyko rozwoju raka:

  • Wątroby,
  • Skóry,
  • Jamy ustnej
  • Płuc,
  • Piersi,
  • Okrężnicy,
  • Żołądka.

Dodatkowo warto wiedzieć, że cytryna ma niemal tak samo silne działanie, jak żurawina, która przyczynia się do zahamowania procesu tworzenia się komórek raka wątroby. Po zjedzeniu cytryny limonen na dłużej zostaje w krwiobiegu, a więc zdaniem naukowców, jest to związek, który może skuteczniej niż inne zwalczać komórki rakowe.

Cytryna dla sportowców

U osób aktywnych fizycznie i starszych może pojawić się problem z bólem stawów, który może wskazywać na rozwijający się stan zapalny. Jak się okazuje cytryna, która dostarcza do organizmu witaminę C może zapobiegać powstawaniu problemów z zapaleniem wielostawowym. Przeprowadzono na ten temat badania i wykazały one, że u osób, które spożywały mało produktów z witamin C były trzykrotnie bardziej narażone na występowanie choroby zapalenia stawów niż osoby, które regularnie spożywały witaminę C w odpowiednich ilościach. Problemy ze stawami bardzo często pojawiają się u osób usportowionych, a także w podeszłym wieku, a więc to im zaleca się spożywanie cytryny w dużych ilościach.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zdrowie

More in Zdrowie

Przyczyny bólu głowy

MonikaListopad 19, 2019

Adipex 75 – niebezpieczne odchudzanie

spalaczeListopad 6, 2019

Żeń-szeń – działanie i właściwości

MonikaPaździernik 20, 2019

Gorzka czekolada – czy jest niebezpieczna dla zdrowia?

KlaudiaPaździernik 17, 2019

Jak naturalnie zwiększyć libido?

MonikaPaździernik 3, 2019

Witamina D rozwiązaniem na wszystko?

MonikaWrzesień 15, 2019

Suche powietrze w domu – sprawdź czym może grozić

MonikaWrzesień 15, 2019

Podkrążone oczy – dlaczego masz sińce pod oczami?

MonikaWrzesień 13, 2019

Miesiączka – fakty i mity na temat miesiączki

MonikaWrzesień 12, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone