Odchudzanie

Czy pływanie odchudza? 10 niesamowitych korzyści z pływania

Czy pływanie odchudza? 10 niesamowitych korzyści z pływania

Odchudzanie kojarzy się siłownią, bieganiem lub fitnessem. Ale czy można się odchudzić na basenie? Dziś zajmiemy się korzyściami, które możemy czerpać z pływania. Jeśli szukasz idealnej aktywności dla siebie, rozważ zakup karnetu na basen. Okazuje się bowiem, że regularne pływanie może, nomen omen, wypłynąć doskonale na Twoje zdrowie, samopoczucie, kondycję oraz sylwetkę. Oto lista 10 korzyści z pływania.

1. Nauczysz się oddychać

Nie bez przyczyny jedna z pierwszych lekcji pływania to ta, w której uczysz się oddychania. Opanowanie oddechu wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się to wydawać. Co więcej, większość z nas oddycha… źle! Jak to możliwe?

Wiele osób oddycha, całkiem instynktownie, głównie za pomocą ust. Dotyczy to zwłaszcza wysiłku, w którym potrzebujemy znacznie więcej powietrza. Takie oddychanie jest nieprawidłowe i może prowadzić nawet do niewłaściwego rozwoju twarzoczaszki! Długotrwałe oddychanie przez usta zaburza rozwój żuchwy (charakterystyczna cofnięta broda) i skutkuje wadą zgryzu (rola języka w kształtowaniu się zębów). Pływanie nauczy Cię kontrolowania oddechu oraz prawidłowego oddychania nosem. Rola filtracyjna nosa jest niezwykle ważna w podniesieniu odporności organizmu.

2. Wzmocnisz mięśnie

Jak łatwo zauważyć, w wodzie poruszamy się znacznie ciężej niż ma to miejsce na powietrzu. Dzieje się tak dlatego, że opór gęsto ściśniętych cząsteczek wody jest większy niż opór rzadszego powietrza. Możesz to wykorzystać do tego, aby wzmocnić swoje mięśnie. Co więcej, zrobisz to bez jakiegokolwiek obciążenia, jak ma to miejsce na siłowni. Pływając używasz niemal wszystkich mięśni, więc nie musisz się przy okazji obawiać o zaniedbanie którejś z partii mięśniowych. Same plusy!

BCAA + Cytrulina: suplement, który zwiększy Twoją wydolność!

3. Odciążysz stawy

Kolejnym punktem wartym odnotowania jest to, że ćwicząc w wodzie lub pływając, odciążasz stawy. Nasz odczuwalny ciężar w wodzie wynosi jedynie 1/10 tego co na lądzie. To doskonała informacja dla osób, które borykają się z problemami dotyczącymi stawów lub rehabilitują po kontuzji. Pływanie na basenie może być pierwszym krokiem do rehabilitacji np. kolana, zanim jeszcze przejdziemy do cięższych treningów nóg. Pływanie może także pomóc w leczeniu urazów kręgosłupa, jednakże w tym przypadku najlepiej skonsultować się z ortopedą lub fizjoterapeutą. Niektóre style pływackie, np. żabka z wysoko uniesioną głową, mogą okazać się w takiej sytuacji niekorzystne.

Szukasz suplementów wspomagających stawy? Sprawdź tutaj!

4. Spalisz tkankę tłuszczową

Czy pływanie może odchudzić? Oczywiście! Jak każda aktywność fizyczna zwiększa wydatek energetyczny, a zatem może być doskonałym narzędziem do wywołania deficytu kalorycznego – podstawy spalania tkanki tłuszczowej. Godzina spokojnego pływania to aż 500 spalonych kilokalorii! Jeśli zwiększysz intensywność treningu, możesz spalić nawet 800 kcal. To jeden spory posiłek!

Przy odrobinie inwencji możesz wykorzystać nieckę basenu do treningu interwałowego. Wystarczy, że jedną długość basenu przepłyniesz „sprintem”, zaś wrócisz do miejsca startowego powoli dryfując na grzbiecie. Pierwsza część będzie wodnym odpowiednikiem sprintu, zaś druga – powolnego truchtu. Dokładnie tak, jak podczas biegania. I to bez denerwującego potu!

Najlepsze spalacze tłuszczu 2018 – sprawdź tutaj!

5. Zwiększysz wydolność organizmu

Na nic zdadzą się nam pękate mięśnie wypracowane na siłowni, jeśli nie będziemy w stanie wejść bez zadyszki na czwarte piętro. Większa masa mięśniowa może wręcz pogarszać naszą wydolność. W takim przypadku nie ma mowy o dobrej kondycji, nawet jeśli sylwetka sugeruje, że mamy kontakt z aktywnością fizyczną. Jak temu zaradzić? Warto wprowadzić ćwiczenia nie tylko o charakterze siłowym, ale i szybkościowym czy wydolnościowym. Możesz to zrobić pływając w basenie. Fundujesz sobie bowiem nie tylko świetną sesję cardio, ale i trening zwiększający pojemność płuc. Dobra kondycja gwarantowana.

6. Zyskasz aktywność na cały rok

Bieganie jest fajne, ale zimą pojawia się problem: jak biegać, gdy dookoła śnieg, błoto i mróz? Pływanie ma tę zaletę, że jesteś niezależny przez cały rok i nie musisz ratować się substytutami w postaci bieżni. W uroków wody skorzystasz zarówno w lecie, jak i w zimie. Stałe warunki mają także tę zaletę, że nie musisz martwić się, iż pogoda popsuje Ci szyki. Latem zaś wykorzystasz najpiękniejsze dni słońca do ochłodzenia się nad jeziorem lub morzem. Oczywiście pływając!

7. Skorygujesz wady postawy

Wiele wad postawy ma źródło w nieprawidłowym rozwoju mięśni. To właśnie dlatego tak ważna jest gimnastyka korekcyjna, która pozwala się pozbyć tych deficytów. Świetnym sposobem na wzmocnienie mięśni i poprawę ruchomości stawów jest, jak można się domyślić, pływanie. Wymaga od pływacza zaangażowania całego ciała, rozciągnięcia oraz rozluźnienia mięśni oraz odciążenia newralgicznych struktur. Przy zastosowaniu odpowiednich stylów pływania oraz ćwiczeń rehabilitacyjnych, można uzyskać doskonałe efekty.

8. Zrelaksujesz się, zregenerujesz i nabierzesz energii

Pływanie możesz potraktować zarówno jako ciężki trening, jak i jako relaksującą sesję. Ta druga forma korzystania z uroków basenu przyda Ci się zwłaszcza wtedy, jeśli trenujesz na siłowni. Kąpiel w wodzie pomaga rozluźnić mięśnie oraz przyspiesza ich regenerację. Jak to wykorzystać? Wybierz się na siłownię pomiędzy dniami treningowymi, poświęć kilkadziesiąt minut na pływanie, a po wszystkim wskocz na kwadrans do sauny lub jacuzzi. Gwarantujemy, że po bólach mięśniowych wywołanych siłownią nie będzie śladu.

Pływalnie możesz także potraktować jako swoisty akumulator, który doda Ci energii na każdy dzień. Wybierz się na basen z samego rana, tuż przed szkołą lub pracą. Kilka rund wzdłuż basenu wybudzi Cię ze snu, orzeźwi i doda energii na cały dzień. Czasami, aby mieć siłę, warto się odrobinę zmęczyć.

Tutaj kupisz najlepsze izotoniki!

9. Poprawisz koordynację ruchową

Masz problemy z koordynacją ruchową i poruszasz się niczym słoń w składzie porcelany? To najlepszy pretekst do wybrania się na basen. Pływanie wymaga od nas koordynacji całego ciała i tylko pozornie wydaje się takie łatwe. W rzeczywistości spędzisz wiele godzin na szlifowaniu techniki i dojściu do perfekcji. Nauka nowych Musisz wiedzieć jak pracować nogami, dołączyć do tego prawidłowy ruch ramion, skręt ciała oraz pracę brzucha. Nie zapomnijmy także o szyi, która pozwoli Ci wynurzyć głowę po haust powietrza. To wymaga doskonałej koordynacji!

Pływanie może być zarówno ciężkim treningiem, jak i doskonałą formą relaksu.

10. Zyskasz niezwykle cenną umiejętność

Podsumowując, pływanie ma mnóstwo świetnych korzyści dla zdrowia. Poprawia wydolność, zwiększa pojemność płuc, pomaga w odchudzaniu, wzmacnia mięśnie, leczy stawy, wspomaga serce oraz układ krwionośny, a ponadto zapewnia nam sporą dawkę endorfin. Jest jednak jeszcze jedna, bezcenna rzecz. Pływanie może uratować nam, albo komuś bliskiemu, życie. Każdego roku mamy do czynienia z ogromem utonięć, a jednym z powodów jest niedostateczna umiejętność pływania.

Mamy nadzieję, że udało nam się zachęcić Ciebie do pływania. To świetna, a przy tym łatwo dostępna rozrywka. Jeśli nie potrafisz pływać, pamiętaj o tym, by uczyć się tego w bezpiecznym miejscu, najlepiej pod okiem instruktora. Już kilka lekcji sprawi, że zaczniesz czerpać z tego prawdziwą radość oraz wiele korzyści.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Odchudzanie

Ćwiczenia, jako sposób na walkę z niechcianymi boczkami

KlaudiaCzerwiec 12, 2019

Dlaczego chrom wspomaga odchudzanie?

MonikaMaj 25, 2019

Poradnik redukowana tkanki tłuszczowej

KlaudiaMaj 21, 2019

Domowy trening na spalanie tkanki tłuszczowej

KlaudiaMaj 19, 2019

Jak białko wpływa na odchudzanie?

KlaudiaMaj 12, 2019

Czy basen, jest sposobem na odchudzanie?

MonikaKwiecień 11, 2019
Tłuszcz wisceralny, tłuszcz wewnętrzny, otyłość brzuszna

Tłuszcz trzewny i podskórny: dlaczego zbyt niski poziom tłuszczu jest niezdrowy?

RedakcjaLuty 14, 2019

Ćwiczenia, które wspomagają odchudzanie

KlaudiaLuty 12, 2019

Adaptacje metaboliczne — co zrobić, gdy odchudzanie przestaje przynosić skutki?

Spalacze.plStyczeń 22, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone