Suplementacja

Czy suplementy diety są nam potrzebne, kiedy suplementy diety są nam potrzebne

Czy suplementy diety są nam potrzebne, kiedy suplementy diety są nam potrzebne

 

Wiele osób twierdzi, że suplementy diety nie są nam potrzebne. Są również osoby, które w codziennej diecie mają wiele preparatów, które uzupełniają niedobory witamin i minerałów. Kto robi lepiej? Zakłada się, że to dobrze zbilansowana dieta powinna być głównym źródłem składników odżywczych. Jeśli tak na to patrzymy, to suplementacja nie powinna być nam potrzebna. Czy to jednak prawda?

Po co sięgać po suplementy diety

Specjaliści uważają, że suplementy diety to jedynie uzupełnienie dla dobrze zbilansowanej diety. Tak podaje również definicja suplementów diety.  Tak więc możemy się pokosić o stwierdzenie, że przy dobrze zbilansowanej diecie nie potrzebna jest dodatkowa suplementacja? Warto pamiętać, że nie zawsze udaje nam się przestrzegać zasad zdrowej diety. I zdarza nam się to bardzo często, przez co może dojść do różnego rodzaju niedoborów, które prowadzić mogą od pojawienia się powikłań i rozwoju chorób. Trzeba również zaznaczyć, że są sytuacje, kiedy nawet dobrze zbilansowana dieta, bogata w składniki odżywcze nie jest stanie pokryć pełnego zapotrzebowania organizmu na składniki odżywcze. Czas więc dowiedzieć się, kiedy i dlaczego warto sięgać po  suplementy diety. Dowiemy się również jakie preparaty wybierać w określonych sytuacjach.

Suplementacja dla kobiet w ciąży

Kiedy kobieta zachodzi w ciążę, jej organizm potrzebuje dużo większych dawek witamin i minerałów niż normalnie. Nie ma w tym nic dziwnego. Jest to czas, kiedy organizm kobiety odpowiada nie tylko za jej zdrowie, ale również rozwoju zarodka. Tak więc dobrze zbilansowana dieta w takiej sytuacji może nie być wystarczająca. Lekarze zalecają przyjmowanie określonych suplementów diety w czasie ciąży. A jakie są to preparaty?

  • Kwas foliowy – jest on niezbędny dla kobiet w ciąży, zwłaszcza na początku. Witamina ta odpowiada za prawidłowy rozwój zarodka i zmniejsza ryzyko występowania wad u płodu.
  • Witamina E – ona również jest szczególnie ważna dla kobiet w ciąży w pierwszym trymestrze. Odpowiada ona za prawidłowe zagnieżdżenie się zarodka w macicy oraz dba o przebieg ciąży bez pojawienia się żadnych powikłań.
  • Cynk – pierwiastek ten wspomaga utrzymanie się prawidłowego rozwoju zarodka. Wspiera utrzymanie się funkcji układu rozrodczego.
  • Witamina C – jest dla kobiet bardzo ważna, ponieważ wspomaga ona zwalczanie wolnych rodników oraz zmniejsza stres oksydacyjny, dzięki czemu dba o bezpieczeństwo i prawidłowy rozwój płodu.

Suplementacja dla sportowców

Podczas wysiłku fizycznego zwiększa się nasze zapotrzebowanie na składniki odżywcze. A wiele z witamin, czy minerałów jest niezbędnych dla prawidłowego wzrostu układu mięśniowego oraz przebiegu procesów regeneracji organizmu po treningu. Po jakie suplementy warto więc sięgać, kiedy zaczynamy ćwiczyć?

  • Odżywki białkowe – te jeden z najbardziej popularnych suplementów diety dla sportowców. Dieta osoby aktywnej fizycznie powinna być bogata w białka. Codzienna dieta może nie być ich wystarczającym źródłem, dlatego przy niedoborach warto sięgnąć po odżywki białkowe.
  • Aminokwasy BCAA – aminokwasy są jednym z ważniejszych składników, który powinien znaleźć się w naszej codziennej diecie. Są one odpowiedzialne za budowanie niemal wszystkich komórek w organizmie. Kiedy zaczynasz trenować warto byś sięgnął po zestaw aminokwasów egzogennych, ponieważ są składnikiem niezbędnym, którego organizm nie jest w stanie samodzielnie wytwarzać.
  • Cynk – jest to pierwiastek szczególnie ważny dla mężczyzn. Reguluje on produkcję testosteronu, dzięki czemu wspomaga budowę układu mięśniowego.
Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Suplementacja

Ashwagandha – dlaczego warto stosować adaptogeny?

MilenaKwiecień 9, 2021

Najmocniejsze spalacze tłuszczu – ranking 2021

spalaczeMarzec 6, 2021

Berberyna a odchudzanie

spalaczeLipiec 31, 2020

Tauryna – działanie dawkowanie i efekty suplementacji

MonikaLipiec 3, 2020

Jaką rolę w odchudzaniu odgrywa witamina D?

RedakcjaCzerwiec 23, 2020

Fakty i mity na temat odżywek białkowych

KlaudiaCzerwiec 19, 2020

Ferrytyna- za co jest odpowiedzialna, co powoduje, co w sytuacji jej nadmiaru, a co z jej niedoborem?

SylwiaMaj 29, 2020

Działanie BCAA i EAA – co jest lepsze?

KlaudiaMaj 19, 2020

Czy zielona herbata pomoże w odchudzaniu?

RedakcjaKwiecień 8, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone