Dietetyka i zdrowe odżywianie

Detoks – składniki pożywienia oczyszczające organizm

Detoks – składniki pożywienia oczyszczające organizm

Detoks to potocznie oczyszczanie. Jednak większości z nas detoks kojarzy się z dietą. Otóż nie. To mylna ogólna teoria. Współcześnie dietetycy i świat speców od odżywiania definiuję detoks inaczej.

Detoks to…

Proces oczyszczania całego organizmu.

Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, że żeby zacząć odpowiednią dietę należy oczyścić cały przewód pokarmowy. Codziennie spożywając różne pokarmy nawet sobie nie zdajemy sprawy ile mają w sobie bakterii, wirusów i innych substancji. Nie bez znaczenia jest fakt, że mają one zgubny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale także utrudniają i to znacznie dalszy proces odchudzania.

Więc poznajmy  jedne ze składników, które w procesie detoksu odgrywają główną podstawową  rolę. Detoks to ważny element wspierający spalania tkanki tłuszczowej.

Detoks – składniki pożywienia oczyszczające organizmWoda

Nie dość, że dzięki niej mamy siły, to nawilża ona wszystkie tkanki i narządy naszego ciała. Dodatkowo określając ją jako ważną w detoksie trzeba uwzględnić jej podstawowe działanie jako oczyszczające, bo właśnie ona wspiera nerki, które dzięki wodzie mogą lepiej oczyszczać nasz organizm z tego co złe.

Cytryna

Tworząc w naszym organizmie zasadowy odczyn pobudza przewód pokarmowy do wydzielania kwasów, które usprawniają proces detoksykacji. Więc należy szklankę wody z cytryną wypijać codziennie na czczo zarówno dla trawienia jak i oczyszczania organizmu.

Migdały

Bogate w witaminę piękności czyli wit. E, białko, błonnik i kwasy tłuszczowe a także magnez, wapń, żelazo i fosfor. Można chrupać na surowo lub zrobić mleko migdałowe do koktajli, a pulpę zjeść z dodatkiem np. borówek.

Seler

Niezwykłe ile mocy ma w sobie to popularne warzywo znane jako składnik do rosołów i innych zup. Ze względu na dużą zawartość błonnika oczyszcza wspaniale przewód pokarmowy i cały organizm. Dodatkowo wspiera stawy usuwając kwas moczowy, który niszczy ich stabilność.

Imbir

Silnie przeciwzapalny i oczyszczający. Najlepiej smakuje gdy uczynimy go jednym ze składników wyciskanego soku marchewkowo-jabłkowego.

Quinoa

Zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne i dużo białka, jest podobnie odżywcza jak np. mięso, lecz dużo od niego zdrowsza. Na uwagę zasługuje spora zawartość aminokwasu lizyny, niezbędnej do regeneracji tkanek. Nie zakwasza organizmu.

Buraki czerwone

Gwiazda każdego detoksu, pełna potasu, błonnika i antyoksydantów. Betacyjanina dzięki której buraki posiadają piękną rubinową barwę ma działanie przeciwzapalne, antyoksydacyjne i oczyszczające na ludzki organizm. W sokach wyciskanych burak świetnie komponuje się z jabłkiem, cytryną i imbirem, dzięki tym dodatkom buraki tracą swój nieco ziemisty posmak.

Kurkuma

Słynie z właściwości przeciwzapalnych. Z pomocą kurkumy wątroba lepiej metabolizuje tłuszcze i łatwiej się regeneruje. Aromatyczna przyprawa ma także działanie wspomagające enzymy, które ułatwiają wypłukiwanie substancji kancerogennych z organizmu. Kurkumę najlepiej pić w szklance ciepłej wody z dodatkiem czarnego pieprzu.

Jabłka

Sekretną bronią jabłek jest pektyna, która pęcznieje w układzie pokarmowym i pomaga lepiej czyścić jelita i skuteczniej pozbywać się toksyn. W efekcie wątroba ma znacznie ułatwioną pracę i może działać efektywniej.

To jak?

Który składnik wybieracie?

 

Wyświetl komentarz (1)

1 Komentarz

  1. Natalia Basińska

    Październik 15, 2017 na 1:06 pm

    Woda + cytryna codziennie rano się u mnie pojawia. A buraki, jabłko i kurkuma też dość często, więc chyba nie jest u mnie tak źle 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Hormonalna terapia zastępcza – dla kogo? kiedy stosować? czy jest bezpieczna?

spalaczePaździernik 9, 2018

Suplementy diety bezpieczne dla kobiet w ciąży

KlaudiaPaździernik 9, 2018

Magnez z witaminą B6 – czemu warto przyjmować

KlaudiaPaździernik 8, 2018

Napoje izotoniczne – warto czy nie?

KlaudiaPaździernik 8, 2018

Post Dąbrowskiej – opis diety i zasady stosowania

SylwiaWrzesień 29, 2018

Dieta sportowca – co jest najważniejsze?

MonikaWrzesień 28, 2018

Dieta 1500 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 28, 2018

Dieta 1200 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 27, 2018

Dieta 1000 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 26, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone