Dietetyka i zdrowe odżywianie

Detoks – składniki pożywienia oczyszczające organizm

Detoks – składniki pożywienia oczyszczające organizm

Detoks to potocznie oczyszczanie. Jednak większości z nas detoks kojarzy się z dietą. Otóż nie. To mylna ogólna teoria. Współcześnie dietetycy i świat speców od odżywiania definiuję detoks inaczej.

Detoks to…

Proces oczyszczania całego organizmu.

Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, że żeby zacząć odpowiednią dietę należy oczyścić cały przewód pokarmowy. Codziennie spożywając różne pokarmy nawet sobie nie zdajemy sprawy ile mają w sobie bakterii, wirusów i innych substancji. Nie bez znaczenia jest fakt, że mają one zgubny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale także utrudniają i to znacznie dalszy proces odchudzania.

Więc poznajmy  jedne ze składników, które w procesie detoksu odgrywają główną podstawową  rolę. Detoks to ważny element wspierający spalania tkanki tłuszczowej.

Detoks – składniki pożywienia oczyszczające organizmWoda

Nie dość, że dzięki niej mamy siły, to nawilża ona wszystkie tkanki i narządy naszego ciała. Dodatkowo określając ją jako ważną w detoksie trzeba uwzględnić jej podstawowe działanie jako oczyszczające, bo właśnie ona wspiera nerki, które dzięki wodzie mogą lepiej oczyszczać nasz organizm z tego co złe.

Cytryna

Tworząc w naszym organizmie zasadowy odczyn pobudza przewód pokarmowy do wydzielania kwasów, które usprawniają proces detoksykacji. Więc należy szklankę wody z cytryną wypijać codziennie na czczo zarówno dla trawienia jak i oczyszczania organizmu.

Migdały

Bogate w witaminę piękności czyli wit. E, białko, błonnik i kwasy tłuszczowe a także magnez, wapń, żelazo i fosfor. Można chrupać na surowo lub zrobić mleko migdałowe do koktajli, a pulpę zjeść z dodatkiem np. borówek.

Seler

Niezwykłe ile mocy ma w sobie to popularne warzywo znane jako składnik do rosołów i innych zup. Ze względu na dużą zawartość błonnika oczyszcza wspaniale przewód pokarmowy i cały organizm. Dodatkowo wspiera stawy usuwając kwas moczowy, który niszczy ich stabilność.

Imbir

Silnie przeciwzapalny i oczyszczający. Najlepiej smakuje gdy uczynimy go jednym ze składników wyciskanego soku marchewkowo-jabłkowego.

Quinoa

Zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne i dużo białka, jest podobnie odżywcza jak np. mięso, lecz dużo od niego zdrowsza. Na uwagę zasługuje spora zawartość aminokwasu lizyny, niezbędnej do regeneracji tkanek. Nie zakwasza organizmu.

Buraki czerwone

Gwiazda każdego detoksu, pełna potasu, błonnika i antyoksydantów. Betacyjanina dzięki której buraki posiadają piękną rubinową barwę ma działanie przeciwzapalne, antyoksydacyjne i oczyszczające na ludzki organizm. W sokach wyciskanych burak świetnie komponuje się z jabłkiem, cytryną i imbirem, dzięki tym dodatkom buraki tracą swój nieco ziemisty posmak.

Kurkuma

Słynie z właściwości przeciwzapalnych. Z pomocą kurkumy wątroba lepiej metabolizuje tłuszcze i łatwiej się regeneruje. Aromatyczna przyprawa ma także działanie wspomagające enzymy, które ułatwiają wypłukiwanie substancji kancerogennych z organizmu. Kurkumę najlepiej pić w szklance ciepłej wody z dodatkiem czarnego pieprzu.

Jabłka

Sekretną bronią jabłek jest pektyna, która pęcznieje w układzie pokarmowym i pomaga lepiej czyścić jelita i skuteczniej pozbywać się toksyn. W efekcie wątroba ma znacznie ułatwioną pracę i może działać efektywniej.

To jak?

Który składnik wybieracie?

 

Wyświetl komentarz (1)

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone