Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dieta 1500 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

Dieta 1500 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

Diety redukcyjne to temat bardzo na topie. Ciągle dążymy do idealnej sylwetki lub po prostu chcemy wyglądać dobrze na jakąś okazję. Jedną z popularnych diet, jest dieta 1500 kalorii. Czy warto ją stosować? Czy jest ona dla każdego?

Dieta 1500 kalorii, to dieta o znacznie obniżonej ilości kalorycznej dla przeciętnego człowieka. Mimo to, powinna być odpowiednio zbilansowana i w razie potrzeby uzupełniana suplementami, by nie doszło do żadnych niedoborów (czy to witaminy czy minerały). Podczas liczenia kalorii ważna jest ich dokładna ilość w ciągu dnia oraz to, by nie były to „puste” i bezwartościowe kcal. Dobrze jest również dobrać pod siebie odpowiednie proporcje makroskładników, w zależności od tego, czy chcemy zastosować dietę low carb czy raczej low fat. Przy odpowiednio trzymanej diecie oraz dostosowanej do niej aktywności fizycznej i zdrowym organizmie, możliwa jest utrata wagi do 1 kilograma tygodniowo, co daje 4 kilogramy na miesiąc. Jeśli nigdy wcześniej nie stosowałeś żadnej diety i zaczynasz z bardzo wysoką masą ciała, bardzo możliwe, że utracisz więcej kilogramów.

W przypadku tej (i nie tylko) diety, ważnych jest kilka zasad, takich jak: picie odpowiedniej ilości wody (2-2,5 litra dziennie), nie podjadanie między posiłkami, jedzenie nieprzetworzonej i zdrowej żywności, nie spożywanie cukru, tłuszczów trans i fast foodów. Liczenie kalorii powinno opierać się tylko na produktach jak najlepszej jakości!

Warto pamiętać, że diety o bardzo dużej restrykcji kalorycznej nie powinny stosować osoby chore (czy to niedoczynność tarczycy, Hashimoto, anemia. insulinooporność i wszystkie inne), osoby poniżej 18 roku życia, kobiety w ciąży i karmiące oraz osoby starsze bez konsultacji z lekarzem i dietetykiem. 

Taka dieta może wywołać problemy hormonalne, zaburzenia pracy tarczycy oraz gospodarki cukrowej, a nawet zanik miesiączki i spowolnienie wzrostu i rozwoju organizmu.

Jeśli chcesz zastosować tę dietę, spójrz na przykładowy jadłospis!

Dzień 1.
Śniadanie – kanapki:

Chleb żytni – 2 kromki
Masło – 1 łyżeczka
Szynka z indyka – 2 plasterki
Pomidor – 1 duży

II śniadanie – koktajl:

Awokado – 1/2 sztuki
Kiwi – 1 sztuka
Szpinak – garść
Banan – 1/2 sztuki
Maliny – garść

Obiad – gulasz:

Mięso wołowe – 1 plaster
Cukinia – 1 sztuka
Papryka – 1/2 sztuki
Cebula – 1 sztuka
Marchewka – 1 sztuka
Przecier pomidorowy – 1 opakowanie

Podwieczorek:

Jogurt naturalny – 1 opakowanie

Kolacja – jaglanka:

Kasza jaglana – 1/2 szklanki
Maliny – szklanka
Migdały płatki – 2 łyżki
Wiórki kokosowe – 1 łyżka

Dzień 2.
Śniadanie – owsianka:

Płatki owsiane – 5 łyżek
Mleko – szklanka
Suszone morele – 4 sztuki

II śniadanie:

Maślanka – 1 opakowanie
Maliny – szklanka

Obiad – Ryba z warzywami:

Dorsz – 1 płat
Brokuły – główka
Masło – 1 łyżka

Podwieczorek:

Serek wiejski lekki – 1 opakowanie

Kolacja:

Tuńczyk – 1/2 opakowanie
Pomidor – 1 sztuka
Ogórek – 1 sztuka
Ogórek kiszony – 1 sztuki
Sałata – kilka liści
Papryka – 1/3 sztuki

Dzień 3.
Śniadanie:

Kiełbaska domowa – 1/4 pęta
Kapusta kiszona – szklanka

II śniadanie:

Kefir – 1 opakowanie
Cynamon

Obiad – Makaron z warzywami:

Makaron – 1 szklanka
Brokuły – 1/2 główki
Marchewka – 1 szt.
Suszone pomidory – 2 łyżki
Ser feta – plasterek

Podwieczorek:

Wafle ryżowe – 2 sztuki
Dżem bez cukru – 2 łyżeczki

Kolacja – mus owocowy:

Pomarańcza – 1 sztuka
Kiwi – 1 sztuka
Banan – 1 sztuka
Maliny – 1/2 szklanki

Wyświetl komentarz (1)

1 Komentarz

  1. Tico

    Sierpień 31, 2019 na 2:46 pm

    Super dieta taka niezadokladna.;) Miary sztuka, garść itp. śmiało mogą z tej diety zrobić dietę 1000 kcal jak i 2000 kcal. Żeby dieta byla skuteczna trzeba dokladnie określić jej gramature a w przypadku mięsa jego część (inną kaloryke ma polędwica wolowa a inną prega). W innym przypadku taka dieta nie ma sensu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Uzależnienie od słodyczy

SylwiaWrzesień 2, 2019

Przyprawy i produkty zmniejszające apetyt

SylwiaSierpień 30, 2019

Zdrowe produkty, ale z umiarem

SylwiaSierpień 28, 2019

Jakie wartości odżywcze ma zielony jęczmień?

KlaudiaSierpień 19, 2019

Łosoś – jakie ma właściwości i warto go zjeść?

MonikaSierpień 17, 2019

Ile kalorii spalasz w ciągu dnia?

KlaudiaSierpień 14, 2019

Odpowiednia technika treningowa – co jest ważne?

KlaudiaSierpień 4, 2019

Jak działa metabolizm – choroby metabolizmu

MonikaLipiec 13, 2019

Jak naturalnie kontrolować libido?

KlaudiaLipiec 4, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone