Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dieta dla urody

Dieta dla urody

W przypadku tematu: uroda i dbanie o urodę oraz nasze naturalne piękno jak najbardziej trafne jest stwierdzenie mówiące, że „ jesteś tym co jesz”. Dbajmy koniecznie o zbilansowane posiłki, zawierające składniki mineralne, które dają nam zdrowy wygląd, a dodatkowo sprawiają, że piękno, które jest w nas, będzie wydobyte i uwidocznione na co dzień. Taka naturalna „terapia pożywieniem” pomoże nam w naturalny sposób zachować nienaganną urodę. Nie będą już nam potrzebne drogie kosmetyki z najwyższych półek z drogerii kosmetycznych.
Poniżej przegląd najważniejszych witamin i minerałów, wraz ze źródłami ich występowania.

Co mamy jeść, by dbać o urodę

Witamina A
Wpływa na regenerację naskórka i odnowę skóry. To podstawowa witamina budująca prawidłową strukturę naszej skóry
Źródło:
Marchewka, papryka, nabiał, wątróbka drobiowa
Witamina E
Zapobiega przedwczesnemu starzeniu się skóry, rogowaceniu tkanki podskórnej. Zapobiega starzeniu się skóry.
Źródło:
Ryby, migdały, orzechy włoskie, rośliny oleiste
Witamina B1
Odpowiada za elastyczność ścianek naczyń krwionośnych, opóźnia także powstawanie zmarszczek. Bardzo ważna dla osób z cerą naczynkową i skłonną do podrażnień.
Źródło:
Owoce cytrusowe, owoce dzikiej róży, czerwona porzeczka
Cynk
To najlepszy sprzymierzeniec w walce z łamliwymi paznokciami i szarą zmęczoną cerą.
Źródło:
Pieczywo pełnoziarniste, jajka, ser biały
Witamina B2
Pełni podstawowe zadanie regeneracji i gojenia wszelkich uszkodzeń skóry i błon śluzowych.
Źródło:
Drożdże, mleko, płatki owsiane, ziarna pszenicy, makrela
Kwasy tłuszczowe omega 3
Pomagają w walce z nadmiarem łojotoku, łagodzą wszelkie podrażnienia i zaczerwienienia. Skutecznie chronią cerę przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych .
Źródło:
Olej lniany, tłuste ryby morskie, migdały
Miedź
Niedobór tego minerału powoduje brak sprężystości skóry. Miedź pomaga budować białka odpowiedzialne za produkcję kolagenu.
Źródło:
Cielęcina, warzywa strączkowe, żółtka jaj, kasza gryczana


Żelazo
To podstawowy składnik mineralny budujący skórę, pomaga w zachowaniu odpowiedniego nawilżenia skóry.
Źródło:
brokuły, szpinak, wątroba, jajka
Cukry
Powinniśmy albo zupełnie je wyeliminować z diety albo przynajmniej wyraźnie ograniczyć ich spożycie. cukry występują w takich produktach jak: cukier, biały ryż, kasza manna, kuskus, cola, soki typu Kubuś. Starajmy się je całkowicie zastąpić cukrami dobrymi, złożonymi. To także bardzo smaczne dodatki do naszych potraw; płatki gryczane, żytnie, otręby, brązowe makarony, brązowy ryż.
Uroda – czego jeszcze nasza skóra nie lubi
• słodycze, z wyjątkiem gorzkiej czekolady,
• płatki śniadaniowe, mleko ( często bywają powodem wyprysków na skórze,
• tłusta wieprzowina, oprócz schabu, który ma niezbędne dla skóry wartości odżywcze,
• parówki,
• kiełbasy mocno mielone,
• fast- foody,
• wszelkie zupki chińskie, gotowe sosy i potrawy,

Jak widać, to właśnie to co jemy, wpływa głównie na stan naszej cery, paznokci i włosów. Dlatego podejmując decyzję o tym co jemy, przemyślmy i wybierzmy ze sklepowej półki tylko te produkty, które oprócz dostarczenia nam niezbędnej energii, zadbają o piękno i urodę.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Czy warto jeść truskawki?

KlaudiaCzerwiec 11, 2019

Co trzeba jeść podczas długiego i krótkiego treningu?

KlaudiaCzerwiec 10, 2019

Co jeść, by  przybrać  na wadze?

KlaudiaCzerwiec 8, 2019

Len – właściwości, zastosowanie i wartości

MonikaMaj 26, 2019

Bób – działanie i właściwości

MonikaMaj 25, 2019

Skrobia – gdzie występuje i jakie ma właściwości?

MonikaMaj 24, 2019

Białka jaj – aminokwasy dla sportowców

MonikaMaj 24, 2019

Mleko sojowe – skład, wartości i zastosowanie

MonikaMaj 23, 2019

Gluten- kiedy jest szkodliwy dla zdrowia?

MonikaMaj 23, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone