Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dieta dla urody

Dieta dla urody

W przypadku tematu: uroda i dbanie o urodę oraz nasze naturalne piękno jak najbardziej trafne jest stwierdzenie mówiące, że „ jesteś tym co jesz”. Dbajmy koniecznie o zbilansowane posiłki, zawierające składniki mineralne, które dają nam zdrowy wygląd, a dodatkowo sprawiają, że piękno, które jest w nas, będzie wydobyte i uwidocznione na co dzień. Taka naturalna „terapia pożywieniem” pomoże nam w naturalny sposób zachować nienaganną urodę. Nie będą już nam potrzebne drogie kosmetyki z najwyższych półek z drogerii kosmetycznych.
Poniżej przegląd najważniejszych witamin i minerałów, wraz ze źródłami ich występowania.

Co mamy jeść, by dbać o urodę

Witamina A
Wpływa na regenerację naskórka i odnowę skóry. To podstawowa witamina budująca prawidłową strukturę naszej skóry
Źródło:
Marchewka, papryka, nabiał, wątróbka drobiowa
Witamina E
Zapobiega przedwczesnemu starzeniu się skóry, rogowaceniu tkanki podskórnej. Zapobiega starzeniu się skóry.
Źródło:
Ryby, migdały, orzechy włoskie, rośliny oleiste
Witamina B1
Odpowiada za elastyczność ścianek naczyń krwionośnych, opóźnia także powstawanie zmarszczek. Bardzo ważna dla osób z cerą naczynkową i skłonną do podrażnień.
Źródło:
Owoce cytrusowe, owoce dzikiej róży, czerwona porzeczka
Cynk
To najlepszy sprzymierzeniec w walce z łamliwymi paznokciami i szarą zmęczoną cerą.
Źródło:
Pieczywo pełnoziarniste, jajka, ser biały
Witamina B2
Pełni podstawowe zadanie regeneracji i gojenia wszelkich uszkodzeń skóry i błon śluzowych.
Źródło:
Drożdże, mleko, płatki owsiane, ziarna pszenicy, makrela
Kwasy tłuszczowe omega 3
Pomagają w walce z nadmiarem łojotoku, łagodzą wszelkie podrażnienia i zaczerwienienia. Skutecznie chronią cerę przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych .
Źródło:
Olej lniany, tłuste ryby morskie, migdały
Miedź
Niedobór tego minerału powoduje brak sprężystości skóry. Miedź pomaga budować białka odpowiedzialne za produkcję kolagenu.
Źródło:
Cielęcina, warzywa strączkowe, żółtka jaj, kasza gryczana


Żelazo
To podstawowy składnik mineralny budujący skórę, pomaga w zachowaniu odpowiedniego nawilżenia skóry.
Źródło:
brokuły, szpinak, wątroba, jajka
Cukry
Powinniśmy albo zupełnie je wyeliminować z diety albo przynajmniej wyraźnie ograniczyć ich spożycie. cukry występują w takich produktach jak: cukier, biały ryż, kasza manna, kuskus, cola, soki typu Kubuś. Starajmy się je całkowicie zastąpić cukrami dobrymi, złożonymi. To także bardzo smaczne dodatki do naszych potraw; płatki gryczane, żytnie, otręby, brązowe makarony, brązowy ryż.
Uroda – czego jeszcze nasza skóra nie lubi
• słodycze, z wyjątkiem gorzkiej czekolady,
• płatki śniadaniowe, mleko ( często bywają powodem wyprysków na skórze,
• tłusta wieprzowina, oprócz schabu, który ma niezbędne dla skóry wartości odżywcze,
• parówki,
• kiełbasy mocno mielone,
• fast- foody,
• wszelkie zupki chińskie, gotowe sosy i potrawy,

Jak widać, to właśnie to co jemy, wpływa głównie na stan naszej cery, paznokci i włosów. Dlatego podejmując decyzję o tym co jemy, przemyślmy i wybierzmy ze sklepowej półki tylko te produkty, które oprócz dostarczenia nam niezbędnej energii, zadbają o piękno i urodę.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Zapotrzebowanie kaloryczne

KlaudiaLuty 24, 2019

Wartości odżywcze jabłka

KlaudiaLuty 24, 2019

Jakie wartości odżywcze mają ziemniaki?

KlaudiaLuty 19, 2019

Jakie wartości odżywcze ma zielony jęczmień?

KlaudiaLuty 19, 2019

Jakie wartości odżywcze ma pizza?

KlaudiaLuty 18, 2019

Jakie wartości odżywcze ma kawa?

KlaudiaLuty 17, 2019

Jakie wartości odżywcze ma barszcz czerwony?

KlaudiaLuty 16, 2019

Długowieczność – tajemnica Japończyków

MonikaLuty 16, 2019

Ile kalorii spalasz w ciągu dnia?

KlaudiaLuty 14, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone