Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dieta dr Jensena dla zdrowia i równowagi

Dieta dr Jensena dla zdrowia i równowagi

Dr Bernard Jensen to człowiek, który tworząc dietę pierwszoplanowo potraktował zdrowie człowieka i daje wyraz temu w zasadach jakie powinny być stosowane przez każdego kto chce żyć w zgodzie z własnym organizmem, zachowując równowagę osiągnąć efekty lecznicze związane ze stosowaniem diety.
Kim jest dr Bernard Jensen
Bernard Jensen ( 25 marca 1908 r. – 22 lutego 2001 r. ) Był kręgarzem , przedsiębiorcą i autorem licznych książek i artykułów dotyczących zdrowia i uzdrawiania. Choć najlepiej znany z pracy w irydologii. Jensen był uznanym zwolennikiem różnych metod opieki, w tym leczenia przyrody, hydroterapii (takich jak hydroterapia jelita grubego ), postu , refleksologii , terapii kolorami, polaryzacji, równowagi gruczołowej, homeopatii , herbologii , akupunktury , Kraniopatię i personologię . Był właścicielem trzech sanitariatów sanitarnych, a ostatni był to ośrodek zdrowia Hidden Valley w Escondido w Kalifornii. Powiedział, że widział w tym życiu ponad 350 000 pacjentów. Przez wiele lat Jensen prowadził biuro w Los Angeles, gdzie leczył wielu pacjentów. Widział też wielu pacjentów w swoim gabinecie w Ranchie Uzdrowiskowym Hidden Valley. Oryginalny ranczo to było ponad 100 hektarów (0,40 km²). Kiedy to zostało sprzedane, zaczął widzieć pacjentów w swoim biurze nad oryginalnym terenem. Przez wiele lat nauczał warsztatów iridologii tutaj w miejscu bliżej jego domu. Jensen stworzył ponad 50 książek i broszur, a niektóre jego prace pojawiły się w formacie VHS i DVD, które są nadal dostępne.
Poniżej podstawowe zasady diety według właśnie dr. Jensena.
Reguły ogólne dotyczące jedzenia
• należy zrezygnować ze smażenia,
• należy siadać do jedzenia dopiero wtedy gdy odczuwamy wyraźną potrzebę spożycia pokarmu,
• nie wolno się przejadać,
• wszystkie pokarmy dokładnie przeżuwamy,
• gdy jesteśmy zestresowani, mamy ból żołądka nie jedzmy,
Reguły dotyczące postaw życiowych
• nauczmy się akceptować każdą decyzję, która została podjęta,
• pozwólmy innym popełniać błędy i uczmy się na nich,
• wybaczajmy i zapominajmy,
• bądźmy wdzięczni i życzliwi,
• żyjmy w zgodzie z naturą,
• nie rozmawiamy o swoich chorobach,
• nie plotkujmy,
• zastępujmy myśli negatywne pozytywnymi,
• uprawiajmy regularnie sport,
• praktykujmy chodzenie boso po trawie i piasku,
• zrezygnujmy z palenia tytoniu i picia alkoholu,


Przed śniadaniem
Po rozpoczęciu dnia, po pół godziny przed śniadaniem dr. Jensen proponuje wypicie, dowolnego, naturalnego, niesłodzonego soku owocowego, np. z winogron, śliwek, fig czy jabłek.. Przed śniadaniem pobudzamy ćwiczeniami organizm do lepszego krążenia. Poranną toaletę kończymy prysznicem, którego temperaturę stopniowo do takiej, przy której zaczynamy stopniowo szybko oddychać. Nie wchodzimy pod prysznic do łóżka.
Śniadanie
Śniadanie powinno się składać z soku, porcji białka. Można zjeść suszone owoce. Do potraw zbożowych i owoców można dodać nasiona słonecznika, otręby.
Drugie śniadanie
Powinno się składać z sałatki z surowych warzyw, jednego lub dwóch pokarmów skrobiowych i odżywczego napoju. Pokarmem skrobiowym mogą być: pieczone ziemniaki, brązowy, gotowany na parze ryż, dynia. Do posiłku południowego możemy jako napoje włączyć: zupę, kawę zbożową, świeże mleko, mleko kozie, mleczko sojowe, orzechowe.


Obiad
Dania obiadowe powinno się składać z surowych warzyw, dwóch warzyw gotowanych, porcji białka, napoju jarzynowego. Jeżeli chodzi o białko to: czerwone mięso, wyłącznie chude. Wykluczamy wieprzowinę oraz mięsa tłuste i wędzone. Trzy razy w tygodniu: należy jeść drób, ryby, chude czerwone mięso.

Zadbajmy o siebie, zasady dr Jensena to skarbnica zdrowia.

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone