Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dieta na zdrowe serce – jak zadbać o zdrowie?

Dieta na zdrowe serce – jak zadbać o zdrowie?

Co roku na choroby serca umierają tysiące osób na całym świecie. Liczba ofiar znacząco się zwiększa w ciągu ostatnich lat, a te wyniki stają się niepokojące. Choroby serca to jedna z najczęstszych przyczyn zgonów. Dla zdrowia układu sercowego ważnych jest wiele czynników. Kluczowa jest dieta i styl życia. Jak szybko zadbać o swoje serce i zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób, które zagrażają nie tylko naszemu zdrowiu, ale również życiu?

  1. Zmniejsz ilość cukrów w diecie

Cukier silnie osłabia serce człowieka i przyczynia się do zaburzenia pracy układu sercowo-naczyniowego. Im więcej cukru w naszej diecie, tym większe ryzyko rozwoju chorób serca. W codziennej diecie nie powinny znajdować się duże stężenia cukrów, jeśli chcemy dbać o swoje zdrowie. Konieczne jest więc zminimalizowanie ilości spożywanych węglowodanów. Oczywiście nie możemy ich całkowicie wykluczyć z jadłospisu. Węglowodany proste i złożone są źródłem energii dla całego organizmu, a w szczególności mózgu. A jednak picie kawy, czy herbaty bez cukru na pewno wyjdzie nam na zdrowie.

  1. Jedz więcej błonnika

Błonnik jest składnikiem, który silnie dba o nasze serce. Przyczynia się do szybkiego oczyszczania tętnic ze złogów i toksyn. To dzięki błonnikowi możemy zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób serca, a dodatkowo poprawić pracę układu trawiennego i zmniejszyć masę ciała o kilka kilogramów. W codziennej diecie na zdrowe serce nie może zabraknąć błonnika, ponieważ jest to składnik, który skutecznie zwalcza cholesterol. Lekarze alarmują, że jednym z najlepszych sposobów na zmniejszenie poziomu złego cholesterolu we krwi, jest spożywanie większej ilości błonnika. Błonnik w dużych ilościach znajduje się w warzywach i owocach.

  1. Kawa dobra na serce

Wiele osób jest zdania, że kawa, a w szczególności kofeina, która jest w niej zawarta, nie ma dobrego wpływu na pracę serca. A jednak wypicie jednej, czy dwóch filiżanek kawy będzie miało zbawienny wpływ na pracę układu naczyniowego. Kofeina przyśpiesza krążenie krwi i reguluje ciśnienie. Doskonale więc wpływ na serce. Trzeba jednak z nią uważać, osoby, które mają wysokie ciśnienie, nie powinny sięgać po napoje z kofeiną.

  1. Kwasy tłuszczowe omega-3

Dla zdrowia serca szczególnie ważne są kwasy omega-3. Mają one niezastąpiony wpływ na pracę układu sercowo-naczyniowego pozytywnie wpływając na zdrowie. Dodatkowo kwasy omega-3 zwalczają wysoki poziom złego cholesterolu i przyczyniają się do zwiększenia przepuszczalności naczyń krwionośnych. Nie może ich zabraknąć w naszej codziennej diecie, ponieważ dbają one o zdrowie niemal wszystkich tkanek i komórek w organizmie człowieka. Wspierają pracę mózgu, serca i mięśni. Najlepiej sięgać po ich naturalne źródła, czyli ryby o oleje.

Wyświetl komentarz (1)

1 Komentarz

  1. nomi

    Grudzień 21, 2019 na 9:30 pm

    jak mi serce zaczęło dokuczać parę miesięcy temu, to mnie to zmobilizowało do zmiany diety przede wszystkim. Zaczęłam też regularnie chodzić na basen. I jeszcze regularnie biorę kapsułki z wyciągiem z głogu, który wspomaga pracę serca

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Glutamina a stan zapalny związany z otyłością

SylwiaStyczeń 10, 2020

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plStyczeń 9, 2020

Oznaczenia produktów w kwestii spalania kalorii

SylwiaStyczeń 7, 2020

Dieta ketogeniczna dla początkujących – FAQ

SylwiaGrudzień 29, 2019

Napoje energetyczne i ich wpływ na pracę i zdrowie serca

SylwiaGrudzień 15, 2019

Czy ziemniaki tuczą?

SylwiaGrudzień 2, 2019

Adipex 75 – niebezpieczne odchudzanie

spalaczeListopad 6, 2019

Dynia – wartości odżywcze i właściwości

KlaudiaPaździernik 16, 2019

Alkohol w diecie sportowca

MonikaPaździernik 12, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone