Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dieta na zdrowe serce – jak zadbać o zdrowie?

Dieta na zdrowe serce – jak zadbać o zdrowie?

Co roku na choroby serca umierają tysiące osób na całym świecie. Liczba ofiar znacząco się zwiększa w ciągu ostatnich lat, a te wyniki stają się niepokojące. Choroby serca to jedna z najczęstszych przyczyn zgonów. Dla zdrowia układu sercowego ważnych jest wiele czynników. Kluczowa jest dieta i styl życia. Jak szybko zadbać o swoje serce i zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób, które zagrażają nie tylko naszemu zdrowiu, ale również życiu?

  1. Zmniejsz ilość cukrów w diecie

Cukier silnie osłabia serce człowieka i przyczynia się do zaburzenia pracy układu sercowo-naczyniowego. Im więcej cukru w naszej diecie, tym większe ryzyko rozwoju chorób serca. W codziennej diecie nie powinny znajdować się duże stężenia cukrów, jeśli chcemy dbać o swoje zdrowie. Konieczne jest więc zminimalizowanie ilości spożywanych węglowodanów. Oczywiście nie możemy ich całkowicie wykluczyć z jadłospisu. Węglowodany proste i złożone są źródłem energii dla całego organizmu, a w szczególności mózgu. A jednak picie kawy, czy herbaty bez cukru na pewno wyjdzie nam na zdrowie.

  1. Jedz więcej błonnika

Błonnik jest składnikiem, który silnie dba o nasze serce. Przyczynia się do szybkiego oczyszczania tętnic ze złogów i toksyn. To dzięki błonnikowi możemy zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób serca, a dodatkowo poprawić pracę układu trawiennego i zmniejszyć masę ciała o kilka kilogramów. W codziennej diecie na zdrowe serce nie może zabraknąć błonnika, ponieważ jest to składnik, który skutecznie zwalcza cholesterol. Lekarze alarmują, że jednym z najlepszych sposobów na zmniejszenie poziomu złego cholesterolu we krwi, jest spożywanie większej ilości błonnika. Błonnik w dużych ilościach znajduje się w warzywach i owocach.

  1. Kawa dobra na serce

Wiele osób jest zdania, że kawa, a w szczególności kofeina, która jest w niej zawarta, nie ma dobrego wpływu na pracę serca. A jednak wypicie jednej, czy dwóch filiżanek kawy będzie miało zbawienny wpływ na pracę układu naczyniowego. Kofeina przyśpiesza krążenie krwi i reguluje ciśnienie. Doskonale więc wpływ na serce. Trzeba jednak z nią uważać, osoby, które mają wysokie ciśnienie, nie powinny sięgać po napoje z kofeiną.

  1. Kwasy tłuszczowe omega-3

Dla zdrowia serca szczególnie ważne są kwasy omega-3. Mają one niezastąpiony wpływ na pracę układu sercowo-naczyniowego pozytywnie wpływając na zdrowie. Dodatkowo kwasy omega-3 zwalczają wysoki poziom złego cholesterolu i przyczyniają się do zwiększenia przepuszczalności naczyń krwionośnych. Nie może ich zabraknąć w naszej codziennej diecie, ponieważ dbają one o zdrowie niemal wszystkich tkanek i komórek w organizmie człowieka. Wspierają pracę mózgu, serca i mięśni. Najlepiej sięgać po ich naturalne źródła, czyli ryby o oleje.

Wyświetl komentarz (1)

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone