Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dieta na zdrowe serce – jak zadbać o zdrowie?

Dieta na zdrowe serce – jak zadbać o zdrowie?

Co roku na choroby serca umierają tysiące osób na całym świecie. Liczba ofiar znacząco się zwiększa w ciągu ostatnich lat, a te wyniki stają się niepokojące. Choroby serca to jedna z najczęstszych przyczyn zgonów. Dla zdrowia układu sercowego ważnych jest wiele czynników. Kluczowa jest dieta i styl życia. Jak szybko zadbać o swoje serce i zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób, które zagrażają nie tylko naszemu zdrowiu, ale również życiu?

  1. Zmniejsz ilość cukrów w diecie

Cukier silnie osłabia serce człowieka i przyczynia się do zaburzenia pracy układu sercowo-naczyniowego. Im więcej cukru w naszej diecie, tym większe ryzyko rozwoju chorób serca. W codziennej diecie nie powinny znajdować się duże stężenia cukrów, jeśli chcemy dbać o swoje zdrowie. Konieczne jest więc zminimalizowanie ilości spożywanych węglowodanów. Oczywiście nie możemy ich całkowicie wykluczyć z jadłospisu. Węglowodany proste i złożone są źródłem energii dla całego organizmu, a w szczególności mózgu. A jednak picie kawy, czy herbaty bez cukru na pewno wyjdzie nam na zdrowie.

  1. Jedz więcej błonnika

Błonnik jest składnikiem, który silnie dba o nasze serce. Przyczynia się do szybkiego oczyszczania tętnic ze złogów i toksyn. To dzięki błonnikowi możemy zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób serca, a dodatkowo poprawić pracę układu trawiennego i zmniejszyć masę ciała o kilka kilogramów. W codziennej diecie na zdrowe serce nie może zabraknąć błonnika, ponieważ jest to składnik, który skutecznie zwalcza cholesterol. Lekarze alarmują, że jednym z najlepszych sposobów na zmniejszenie poziomu złego cholesterolu we krwi, jest spożywanie większej ilości błonnika. Błonnik w dużych ilościach znajduje się w warzywach i owocach.

  1. Kawa dobra na serce

Wiele osób jest zdania, że kawa, a w szczególności kofeina, która jest w niej zawarta, nie ma dobrego wpływu na pracę serca. A jednak wypicie jednej, czy dwóch filiżanek kawy będzie miało zbawienny wpływ na pracę układu naczyniowego. Kofeina przyśpiesza krążenie krwi i reguluje ciśnienie. Doskonale więc wpływ na serce. Trzeba jednak z nią uważać, osoby, które mają wysokie ciśnienie, nie powinny sięgać po napoje z kofeiną.

  1. Kwasy tłuszczowe omega-3

Dla zdrowia serca szczególnie ważne są kwasy omega-3. Mają one niezastąpiony wpływ na pracę układu sercowo-naczyniowego pozytywnie wpływając na zdrowie. Dodatkowo kwasy omega-3 zwalczają wysoki poziom złego cholesterolu i przyczyniają się do zwiększenia przepuszczalności naczyń krwionośnych. Nie może ich zabraknąć w naszej codziennej diecie, ponieważ dbają one o zdrowie niemal wszystkich tkanek i komórek w organizmie człowieka. Wspierają pracę mózgu, serca i mięśni. Najlepiej sięgać po ich naturalne źródła, czyli ryby o oleje.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Redukcja – czym jest i kiedy jest potrzebna

MonikaStyczeń 16, 2019

Zdrowa dieta na lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 15, 2019

Płatki owsiane – czemu warto je jeść?

MonikaStyczeń 14, 2019

Najlepsze pomysły na śniadanie dla sportowca

MonikaStyczeń 13, 2019

Rodzaje żywności funkcjonalnej

KlaudiaStyczeń 12, 2019

Najlepsze diety oczyszczające

MonikaStyczeń 12, 2019

Kwasy, które musisz znać

KlaudiaStyczeń 11, 2019

Kwasy omega –3 na lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 11, 2019

Migdały – czemu warto jeść?

MonikaStyczeń 11, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone