Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dieta na zdrowe serce – jak zadbać o zdrowie?

Dieta na zdrowe serce – jak zadbać o zdrowie?

Co roku na choroby serca umierają tysiące osób na całym świecie. Liczba ofiar znacząco się zwiększa w ciągu ostatnich lat, a te wyniki stają się niepokojące. Choroby serca to jedna z najczęstszych przyczyn zgonów. Dla zdrowia układu sercowego ważnych jest wiele czynników. Kluczowa jest dieta i styl życia. Jak szybko zadbać o swoje serce i zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób, które zagrażają nie tylko naszemu zdrowiu, ale również życiu?

  1. Zmniejsz ilość cukrów w diecie

Cukier silnie osłabia serce człowieka i przyczynia się do zaburzenia pracy układu sercowo-naczyniowego. Im więcej cukru w naszej diecie, tym większe ryzyko rozwoju chorób serca. W codziennej diecie nie powinny znajdować się duże stężenia cukrów, jeśli chcemy dbać o swoje zdrowie. Konieczne jest więc zminimalizowanie ilości spożywanych węglowodanów. Oczywiście nie możemy ich całkowicie wykluczyć z jadłospisu. Węglowodany proste i złożone są źródłem energii dla całego organizmu, a w szczególności mózgu. A jednak picie kawy, czy herbaty bez cukru na pewno wyjdzie nam na zdrowie.

  1. Jedz więcej błonnika

Błonnik jest składnikiem, który silnie dba o nasze serce. Przyczynia się do szybkiego oczyszczania tętnic ze złogów i toksyn. To dzięki błonnikowi możemy zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób serca, a dodatkowo poprawić pracę układu trawiennego i zmniejszyć masę ciała o kilka kilogramów. W codziennej diecie na zdrowe serce nie może zabraknąć błonnika, ponieważ jest to składnik, który skutecznie zwalcza cholesterol. Lekarze alarmują, że jednym z najlepszych sposobów na zmniejszenie poziomu złego cholesterolu we krwi, jest spożywanie większej ilości błonnika. Błonnik w dużych ilościach znajduje się w warzywach i owocach.

  1. Kawa dobra na serce

Wiele osób jest zdania, że kawa, a w szczególności kofeina, która jest w niej zawarta, nie ma dobrego wpływu na pracę serca. A jednak wypicie jednej, czy dwóch filiżanek kawy będzie miało zbawienny wpływ na pracę układu naczyniowego. Kofeina przyśpiesza krążenie krwi i reguluje ciśnienie. Doskonale więc wpływ na serce. Trzeba jednak z nią uważać, osoby, które mają wysokie ciśnienie, nie powinny sięgać po napoje z kofeiną.

  1. Kwasy tłuszczowe omega-3

Dla zdrowia serca szczególnie ważne są kwasy omega-3. Mają one niezastąpiony wpływ na pracę układu sercowo-naczyniowego pozytywnie wpływając na zdrowie. Dodatkowo kwasy omega-3 zwalczają wysoki poziom złego cholesterolu i przyczyniają się do zwiększenia przepuszczalności naczyń krwionośnych. Nie może ich zabraknąć w naszej codziennej diecie, ponieważ dbają one o zdrowie niemal wszystkich tkanek i komórek w organizmie człowieka. Wspierają pracę mózgu, serca i mięśni. Najlepiej sięgać po ich naturalne źródła, czyli ryby o oleje.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Czy warto jeść truskawki?

KlaudiaCzerwiec 11, 2019

Co trzeba jeść podczas długiego i krótkiego treningu?

KlaudiaCzerwiec 10, 2019

Co jeść, by  przybrać  na wadze?

KlaudiaCzerwiec 8, 2019

Len – właściwości, zastosowanie i wartości

MonikaMaj 26, 2019

Bób – działanie i właściwości

MonikaMaj 25, 2019

Skrobia – gdzie występuje i jakie ma właściwości?

MonikaMaj 24, 2019

Białka jaj – aminokwasy dla sportowców

MonikaMaj 24, 2019

Mleko sojowe – skład, wartości i zastosowanie

MonikaMaj 23, 2019

Gluten- kiedy jest szkodliwy dla zdrowia?

MonikaMaj 23, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone