Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dieta na zwiększenie masy mięśniowej

Dieta na zwiększenie masy mięśniowej

Dieta na mięśnie nie wygląda tak pięknie, jak by tego chcieli wszyscy panowie. Nie składa się ona z piwa i chipsów, a gdyby mięśnie człowieka odżywiały się tylko tymi składnikami to niemal wszyscy mężczyźni mieli by sylwetki idealne jak bogowie. Jednak nie jest to tak piękne, a większość facetów ma mięśnie piwne, które wcale nie zachwycają. Jakie więc wprowadzić zmiany w diecie, by zmienić wygląd sylwetki na lepszy.

Wołowina – źródło kreatyny

Jeśli wydaje nam się, że wołowina nie może nam pomóc w budowie mięśni to jesteśmy w błędzie. Nie dość, że jest ona źródłem białka, czyli budulca mięśni, to dodatkowo dostarcza ona do organizmu takie składniki odżywcze jak, cynk i żelazo. A są to dwa bardzo ważne składniki, które mają wpływ na rozbudowę masy mięśniowej. Jest ona również źródłem kreatyny. A jak wiadomo kreatyna to jeden z ulubionych suplementów diety dla sportowców. Dzięki niej mamy więcej sił do ćwiczeń, a treningi staja się efektowniejsze.

Woda – o niej nie możesz zapomnieć

Każdy z nas wie, że mięśnie w całym ciele w większości składają się z wody. Tak więc poziom wody w mięśniach powinien zostać niezmienny, by mogły one prawidłowo funkcjonować. A to oznacza, że woda jest składnikiem niezbędnym do rozbudowy mięśni i ich regeneracji po treningu. Jeśli jesteś odwodniony, to mięśnie wolniej się będą regenerować, a co za tym idzie wydłuży się proces ich rozbudowy. Pamiętaj, że woda wpływa na cały twój organizm. Sportowcy i osoby, które są aktywne fizycznie powinny wypijać co najmniej cztery litry wody dziennie.

Kawa – dodatkowa energia

Nie bez powodu sportowcy sięgają po kofeinę w tabletkach. Przecież jest ona jednym z największych źródeł energii. Jednak po co marnować pieniądze na kolejny suplement diety, skoro ten sam efekt uzyskamy wypijając kubek kawy. Dzięki takiej porcji kofeiny przed treningiem zwiększa się wytrzymałość organizmu, dzięki czemu w czasie treningu mamy więcej sił na większą ilość powtórzeń.

Oliwki – energia w płynie

Oliwki mają wiele kwasów tłuszczowych, które są niezbędnym składnikiem dla każdego człowieka. A wiadomo, że wysiłek fizyczny zwiększa nasze zapotrzebowanie na witaminy, minerały, czy właśnie kwasy tłuszczowe. Zawierają one również witaminę  E, która jest jednym z największych antyoksydantów, które przyczyniają się do zniszczenia komórek i włókien mięśniowych.

Jajka – białko numer jeden dla sportowca

Jajka to źródło białka, a przecież jest to jeden z najważniejszych budulców mięśni. Nie może więc go zabraknąć w diecie mężczyzny, który chce zwiększyć swoją masę mięśniową. Jajka to jednak nie tylko źródło białka, ale również wielu witamin i minerałów. Nie musisz jednak cały czas jeść jajek. Twaróg również jest źródłem białka i ma w sobie wiele składników odżywczych, które są niezbędne do regeneracji mięśni i ich rozbudowy.

Ryby – przyśpieszają wzrost

Ryby to źródło białka oraz kwasów tłuszczowych, które mają pozytywny wpływ na zdrowie. Im więcej ryb zjesz, tym szybciej będą regenerować i rozbudowywać się twoje mięśnie.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcjawrzesień 23, 2021

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plwrzesień 9, 2021

Grzyby nootropowe do kawy

Redakcjawrzesień 1, 2021

Przepisy na posiłki z odżywki białkowej

Monikaczerwiec 17, 2021

Czasowa głodówka: Co to takiego? Czy warto spróbować?

Sylwiaczerwiec 16, 2021

Dietetyczne sosy – sosy zero kalorii

Redakcjaczerwiec 15, 2021

Ile kalorii spalasz w ciągu dnia?

Klaudiaczerwiec 14, 2021

Drugie śniadanie – najlepsze przepisy

Redakcjaczerwiec 2, 2021

Nieszczelne jelito co to? Objawy i leczenie.

spalaczemaj 7, 2021

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone