Odchudzanie

Dieta podczas świąt

Dieta podczas świąt

Święta to niełatwy czas dla osób, które dążą do redukcji masy ciała, a nawet dla tych, którzy pragną zachować dotychczasową wagę. Wytrwanie na diecie redukcyjnej, kiedy na stole znajduje się wiele smacznych potraw nie jest proste. Warto zatem odpowiednio przygotować się do tego czasu, aby w ciągu kilku dni nie zaprzepaścić efektów kilkutygodniowej, a nawet kilkumiesięcznej diety.

Osoby, które dopiero podjęły decyzję o rozpoczęciu odchudzania, powinny przesunąć swoje plany i przejść na dietę redukcyjną dopiero po świętach. Jeżeli przez kilka czy kilkanaście dni organizm otrzyma mniejszą dawkę pożywienia, a w trakcie świąt pozwolimy sobie na większą swobodę, to zamiast zmniejszenia wagi, może dojść do jej zwiększenia. Organizm otrzyma bowiem sygnał, że powinien rozpocząć gromadzenie zapasów na wypadek, gdyby miało dojść do powtórzenia wcześniejszej sytuacji. Pozostałe osoby powinny pamiętać o kilku bardzo ważnych zasadach.

Po pierwsze, kolację wigilijną powinno się traktować jako normalny posiłek. Nie można odmawiać sobie jedzenia w ciągu dnia, ponieważ takie głodzenie może doprowadzić do pochłonięcia wieczorem większej ilości pożywienia. W trakcie kolacji wigilijnej zamiast rezygnowania z niektórych potraw, lepiej nakładać sobie bardzo małe porcje. Warto pamiętać o tym, że tych ulubionych można będzie zjeść trochę więcej następnego dnia. Po zakończeniu kolacji wigilijnej warto udać się na spacer, aby ułatwić organizmowi strawienie spożytego posiłku.

Podczas świątecznych dni także nie należy przesadzać z ilością spożywanego na raz pożywienia. Warto pamiętać o tym, że organizm łatwiej trawi mniejsze porcje, tak więc zamiast trzech dużych posiłków lepiej zjeść kilka niewielkich porcji. Jednocześnie zaleca się wzbogacenie diety o produkty, które ułatwią trawienie pokarmu. Na uwagę zasługuje na przykład chitosan, który warto przyjąć zwłaszcza przed tłustym posiłkiem. To substancja zawarta w pacnerzach skorupiaków, która ogranicza wchłanianie tłuszczów. Chitosan stosuje się doraźnie, a nie jako element stałej suplementacji, dlatego doskonale sprawdza się właśnie w takich sytuacjach jak święta. Warto także zwiększyć ilość spożywanego błonnika. Błonnik wspomaga pracę jelit i daje uczucie sytości, tak więc nie tylko ułatwi strawienie spożytych potraw, ale zapobiegnie przejedzeniu. Warto zwrócić uwagę również na produkty zwiększające termogenezę. Wśród nich znajdują się suplementy z kofeiną oraz pieprzem cayenne. Przyjmowanie suplementów z ALA (kwasem alfa-liponowym) sprawi natomiast, że spożywane węglowodany będą gromadzone w mięśniach albo wątrobie, a nie odłożą się w postaci tkanki tłuszczowej. Oczywiście, warto także zadbać o to, aby w potrawach znajdowało się dużo ziół i przypraw, które wspomagają trawienie.

Kolejna ważna kwestia to aktywność fizyczna. W trakcie świąt powinno się trzymać normalnego planu treningowego. Jeżeli jest to niemożliwe, na przykład ze względu na brak dostępu do siłowni czy klubu fitness, to należy zastąpić taki trening inną aktywnością, na przykład bieganiem albo wykonaniem serii ćwiczeń w domu. Na stronach internetowych można znaleźć wiele ćwiczeń, do wykonywania których nie jest potrzebny specjalny sprzęt.

Na koniec warto wspomnieć o sposobie Tima Ferrisa, który został przedstawiony w książce „4-godzinne ciało”. Zgodnie z jego założeniem, wykonanie ćwiczeń angażujących duże partie mięśni na kilka minut przed posiłkiem ograniczy gromadzenie się transportów glukozy na powierzchni komórek mięśniowych. W największym uproszczeniu oznacza to, że cukier z krwi będzie transportowany do komórek mięśniowych. Ćwiczenia powinny trwać 90 sekund i najlepiej powtórzyć je 90 minut po posiłku.

Nie ulega wątpliwości, że święta to czas, który sprzyja przybieraniu na wadze, a nie redukcji masy ciała. Warto jednak pamiętać o tym, że jeżeli na co dzień stosujemy właściwą dietę i dbamy o aktywność fizyczną, to kilka świątecznych dni nie powinno mieć bardzo złego wpływu na wygląd naszej sylwetki.

Wyświetl komentarz (1)

1 Komentarz

  1. Maniek

    grudzień 29, 2015 na 9:15 pm

    Generalnie mam taką dietę, że nie musiałem się katować w święta 🙂 Jadam to co zwykle i to na co mam ochotę, chodzę na basen i siłownie, stosuje suplementacje therm line man, suplementem pomagającym w redukcji tkanki tłuszczowej facetom, do tego podwyższa poziom libido, co przy diecie ważne, bo zwykle ono spada. Moją redukcje zaplanował specjalista ze Szkocji. Idę do celu, mam siłe, motywacje i widze ogromne efekty.

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Odchudzanie

More in Odchudzanie

Joga – sposób na zdrowie, dobre samopoczucie i szczupłą sylwetkę

Redakcjapaździernik 18, 2021

Johimbina – afrodyzjak, który spala tłuszcz

Spalacze.plpaździernik 10, 2021

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcjawrzesień 23, 2021

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plwrzesień 9, 2021

Czasowa głodówka: Co to takiego? Czy warto spróbować?

Sylwiaczerwiec 16, 2021

Jak jeździć na rowerze, by spalić tłuszcz?

Spalacze.plczerwiec 16, 2021

Dietetyczne sosy – sosy zero kalorii

Redakcjaczerwiec 15, 2021

Zmniejszanie rozmiaru piersi podczas odchudzania

Redakcjaczerwiec 9, 2021

Drugie śniadanie – najlepsze przepisy

Redakcjaczerwiec 2, 2021

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone