Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dieta redukcyjna a skłonność do podjadania

Dieta redukcyjna a skłonność do podjadania

Wiele osób ma problemy z tym, aby pomiędzy kolejnymi posiłkami powstrzymać się od spożywania dodatkowych produktów. Podjadanie to jedna z głównych przyczyn przybierania na wadze oraz długiego oczekiwania na pojawienia się efektów odchudzania. Warto zatem przyjrzeć się bliżej temu procesowi i zastanowić się, jak można go rozwiązać.

Przede wszystkim należy zastanowić się czy podjadanie wynika z głodu czy jest wyłącznie nawykiem. Osoby rozpoczynające dietę często odczuwają chęć sięgnięcia po drobną przekąskę, ze względu na trudności z przystosowaniem się do nowych zasad żywieniowych. Nagłe ograniczenie ilości pożywienia i wyeliminowanie z jadłospisu niektórych produktów spożywczych sprawia, że głód staje się bardzo dokuczliwy. W uporaniu się z tym problemem mogą pomóc suplementy diety kontrolujące apetyt. Wśród nich można wymienić HCA firmy Trec Nutrition, czyli preparat zawierający wyciąg z owoców drzewa Garcinia Cambodgia. Pomocny może być także błonnik, który daje uczucie sytości. Oczywiście, w przypadku silnego głodu warto zastanowić się nad tym, czy stosowana dieta nie jest zbyt restrykcyjna. Niekiedy jednak nadmierny apetyt może być wynikiem pewnych schorzeń, na przykład nadczynności tarczycy albo cukrzycy. Jeżeli łaknienie pozostaje dużo pomimo dobrej diety i stosowania wspominanych suplementów diety, to warto skonsultować się z lekarzem.

Nie zawsze jednak podjadanie jest wynikiem zwiększonego apetytu. Nawyk podjadania może być związany z samopoczuciem psychicznym. Tak zwane zajadanie stresu to problem wielu osób, które nie potrafią w inny sposób rozładować nieprzyjemnych emocji. Niestety, w takiej sytuacji zazwyczaj sięgamy po słodycze, które prowadzą do wzrostu wagi. Popularnym sposobem na uporanie się z impulsywnym podjadaniem jest żucie gumy. Oczywiście, w przypadku osób stosujących dietę redukcyjną powinna to być guma bezcukrowa. Inny sposób to picie niewielkiej ilości wody mineralnej za każdym razem, kiedy ma się ochotę zajrzeć do lodówki. Niektórzy starają się także zastąpić słodycze lekkimi przekąskami, takimi jak plasterki owoców lub warzyw. Można zatem powiedzieć, że w przypadku nawyku podjadania najważniejszą rolę odgrywa samodyscyplina. Jednocześnie należy poszukać innych sposób na rozładowanie stresu. Bardzo dobrym sposobem jest aktywność fizyczna, która powinna być nieodłącznym elementem odchudzania.

Chociaż rezygnacja z podjadania nie jest łatwa, to warto postarać się wyeliminować ze swojego jadłospisu przekąski, mając na uwadze to, że uniemożliwiają one uzyskanie wymarzonej szczupłej sylwetki.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Zapotrzebowanie kaloryczne

KlaudiaLuty 24, 2019

Wartości odżywcze jabłka

KlaudiaLuty 24, 2019

Jakie wartości odżywcze mają ziemniaki?

KlaudiaLuty 19, 2019

Jakie wartości odżywcze ma zielony jęczmień?

KlaudiaLuty 19, 2019

Jakie wartości odżywcze ma pizza?

KlaudiaLuty 18, 2019

Jakie wartości odżywcze ma kawa?

KlaudiaLuty 17, 2019

Jakie wartości odżywcze ma barszcz czerwony?

KlaudiaLuty 16, 2019

Długowieczność – tajemnica Japończyków

MonikaLuty 16, 2019

Ile kalorii spalasz w ciągu dnia?

KlaudiaLuty 14, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone