Odchudzanie

Dlaczego warto jeździć rowerem?

Dlaczego warto jeździć rowerem?

Każde dziecko wcześniej czy później decyduje się rozpocząć naukę jazdy na rowerze, jednak z upływem czasu wielu ludzi traci zainteresowanie tą formą aktywności. Niektórzy wprawdzie posiadają rower, ale wcale go nie używają. Rezygnacja z jazdy na rowerze to duży błąd, biorąc pod uwagę korzyści, jakie są z nią związane.

Wpływ jazdy rowerem na sylwetkę

Na początku warto zwrócić uwagę na fakt, że rower to nie tylko sport, ale i środek transportu. Można pracować nad kondycją i sylwetką jadąc do sklepu, do pracy albo na uczelnię. Nie bez znaczenia jest fakt, że rower to ekologiczny i ekonomiczny środek transportu. Niektórzy przesiadają się z samochodu na rower, ponieważ nie chcą przyczyniać się do zanieczyszczania środowiska. Jedyny koszt, jaki ponosi rowerzysta, to zakup roweru. Później nie trzeba już płacić za benzynę ani za bilety komunikacji miejskiej. Dla osób, które chcą zredukować wagę albo nie dopuścić do wzrostu masy ciała najważniejsze jest to, że jadąc rowerem spalają kalorie. Jazda w tempie około 15 km/h pozwala spalić w ciągu godziny mniej więcej 300 kcal, natomiast przyśpieszając do przynajmniej 20 km/h, rowerzysta zużywa dwa razy więcej kalorii. Osoby, którym zależy na jeszcze lepszym wyniku, powinny wybierać trudne tereny. Jazda na rowerze skutecznie wspomaga walkę z nadmiarem tkanki tłuszczowej i ułatwia wyrzeźbienie pięknych ud, pośladków oraz brzucha. Zdaniem ekspertów rowerzysta powinien naciskać na pedały tylko przednią częścią stopy, ponieważ w ten sposób łatwiej spalić tkankę tłuszczową. W trakcie dłuższej przejażdżki warto słuchać ulubionej muzyki, ponieważ trening staje się wówczas przyjemniejszy.

Wpływ jazdy rowerem na zdrowie

Jazdę na rowerze można polecić nie tylko osobom, którym zależy na szczupłej sylwetce. Ten sport ma także korzystny wpływ na zdrowie i kondycję. To idealny sposób na wzmocnienie mięśni nóg, brzucha, grzbietu oraz przedramion. Jazda rowerem usprawnia działanie układu krwionośnego. Naczynia krwionośne są zmuszone do intensywnej pracy, dlatego obniża się ryzyko wystąpienia żylaków i zakrzepów. Należy zwrócić uwagę na fakt, że ciężar ciała jest oparty na siodełku, tak więc jazda nie obciąża stawów. Jazda w umiarkowanym tempie jest bardzo korzystna dla serca, ponieważ dotlenia je, poprawia krążenie i reguluje ciśnienie. W rezultacie dochodzi do redukcji ryzyka zawału oraz choroby niedokrwiennej serca. Regularna jazda na rowerze ogranicza także prawdopodobieństwo wystąpienia osteoporozy. Jednocześnie jest to doskonała propozycja dla osób, które chcą poprawić swoją koordynację ruchową. Kolejna zaleta jazdy na rowerze to redukcja stresu. Przejażdżka rowerowa zmniejsza napięcie nerwowe i poprawia samopoczucie psychiczne.

Bezpieczeństwo podczas jazdy na rowerze

Chociaż jazda rowerem przynosi wiele korzyści, to należy pamiętać o zagrożeniach, jakie są z nią związane. Przyczyną większości wypadków jest niezachowanie odpowiednich środków ostrożności. Należy jeździć wyłącznie na w pełni sprawnym oraz prawidłowo wyposażonym rowerze. Pojazd powinien posiadać oświetlenie oraz dzwonek, trąbkę lub inny sygnał ostrzegawczy . Oczywiście, rowerzysta musi także przestrzegać przepisów kodeksu drogowego. Zgodnie z prawem dzieci i młodzież do 18 roku życia powinny posiadać kartę rowerową. Prędkość jazdy musi być dostosowana do warunków panujących na drodze oraz własnych umiejętności. Zabroniona jest jazda pod wpływem alkoholu. Istotne znaczenie ma ubiór, który powinien być wygodny i nie krępować ruchów. Należy unikać jazdy w klapkach oraz butach na obcasie. Wprawdzie kask nie jest obowiązkowym elementem stroju rowerzysty, ale warto z niego korzystać.

Podsumowując, rower to bardzo dobry pojazd dla osób, którym zależy na szczupłej sylwetce, dobrej kondycji i zdrowiu, jak również dla zwolenników ekologicznego trybu życia. Jazda na rowerze przynosi wiele korzyści i nie stanowi żadnego zagrożenia, jeżeli przestrzega się kilku zasad bezpieczeństwa.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Odchudzanie

More in Odchudzanie

Joga – sposób na zdrowie, dobre samopoczucie i szczupłą sylwetkę

Redakcjapaździernik 18, 2021

Johimbina – afrodyzjak, który spala tłuszcz

Spalacze.plpaździernik 10, 2021

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcjawrzesień 23, 2021

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plwrzesień 9, 2021

Czasowa głodówka: Co to takiego? Czy warto spróbować?

Sylwiaczerwiec 16, 2021

Jak jeździć na rowerze, by spalić tłuszcz?

Spalacze.plczerwiec 16, 2021

Dietetyczne sosy – sosy zero kalorii

Redakcjaczerwiec 15, 2021

Zmniejszanie rozmiaru piersi podczas odchudzania

Redakcjaczerwiec 9, 2021

Drugie śniadanie – najlepsze przepisy

Redakcjaczerwiec 2, 2021

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone