Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dynia – wartości odżywcze i właściwości

Dynia – wartości odżywcze i właściwości

Dynia, używana jest nie tylko do dekoracji domów w Halloween, ale również jest jednym ze składników, który może znaleźć się w naszej diecie. Dynia posiada nie tylko walory smakowe, ale również jest bogata odżywczo, ma również niezliczone właściwości prozdrowotne. Za to wszystko trzeba ją cenić jak tylko to możliwe, jeść. Dynia jest warzywem bogatym w witaminy i minerały. Powinni jeść ją mężczyźni, ponieważ jest ona bogata w cynk, a jednocześnie nie jest ona kaloryczna. Jedzenie świeżych pestek dyni może nam pomóc w wielu problemach zdrowotnych, między innymi w walce z owsikami, czy innymi pasożytami. Co jeszcze warto wiedzieć o dyni?

Jedzenie dyni, a cukrzyca?

Przeprowadzona badania na terenie Chin, które wykazały, że w jej miąższu znajdują się składniki aktywne, które z powodzeniem mogą zastępować insulinę. Jest to substancja, która przyczynia się do stymulowania regeneracji komórek trzustki, a zaobserwowano to u szczurów poddawanych badaniom  Gryzonie te miały problem z cukrzycą. Jeżeli w organizmie dochodzi do podniesienia poziomu insuliny, to zaczyna spadać poziom cukru we krwi. Dzięki temu obniża się również ilość wolnych rodników, które prowadzą do uszkodzeń komórek beta, które są odpowiedzialne za wytwarzanie insuliny. Jednak trzeba zaznaczyć, że takie działanie ma substancja zawarta w miąższu dyni figo listnej. Zwykłej dyni nie zaleca się spożywać przy cukrzycy, ponieważ ma ona wysoki indeks glikemiczny.

Wartości odżywcze dyni

Dynia jest warzywem bogatym w składniki odżywcze. Jej spożywanie może uzupełnić niedobory witaminy C, dzięki czemu wspiera ona funkcjonowanie układu odpornościowego. Warto więc gotować z niej dania, kiedy jest największy okres zachorowań, czyli w jej sezonie. Dostarcza ona do organizmu cenne witaminy z grupy B, które są odpowiedzialne za regulowanie pracy układu nerwowego. Dbają one o zdrowie umysłowe i psychiczne. Dynia jest również bogata w minerały, a między innymi w cynk i magnez, czyli pierwiastki kluczowe dla zachowania zdrowia i równowagi organizmu mężczyzn.

Dynia i jej działanie antynowotworowe

Dynia jest bogata w barwnik pomarańczowy, żółty, a także czerwony. Jest to beta-karoten i to właśnie dzięki niemu dynia ma tak intensywny charakterystyczny kolor. Beta-karoten jest silnym przeciwutleniaczem, a dzięki temu przyczynia się on do zwalczania procesów oksydacyjnych. To sprawia, że spożywanie dyni może zapobiec rozwojowi ciężkich chorób, w tym nowotworów. Na temat tego działania dyni przeprowadzona badania, które wykazały, że jej spożywanie rzeczywiście może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka rozwoju:

  • Nowotworu żołądka,
  • Raka płuc,
  • Raka jelita grubego,
  • Raka piersi.
Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone