Dietetyka i zdrowe odżywianie

Dynia – wartości odżywcze i właściwości

Dynia – wartości odżywcze i właściwości

Dynia, używana jest nie tylko do dekoracji domów w Halloween, ale również jest jednym ze składników, który może znaleźć się w naszej diecie. Dynia posiada nie tylko walory smakowe, ale również jest bogata odżywczo, ma również niezliczone właściwości prozdrowotne. Za to wszystko trzeba ją cenić jak tylko to możliwe, jeść. Dynia jest warzywem bogatym w witaminy i minerały. Powinni jeść ją mężczyźni, ponieważ jest ona bogata w cynk, a jednocześnie nie jest ona kaloryczna. Jedzenie świeżych pestek dyni może nam pomóc w wielu problemach zdrowotnych, między innymi w walce z owsikami, czy innymi pasożytami. Co jeszcze warto wiedzieć o dyni?

Jedzenie dyni, a cukrzyca?

Przeprowadzona badania na terenie Chin, które wykazały, że w jej miąższu znajdują się składniki aktywne, które z powodzeniem mogą zastępować insulinę. Jest to substancja, która przyczynia się do stymulowania regeneracji komórek trzustki, a zaobserwowano to u szczurów poddawanych badaniom  Gryzonie te miały problem z cukrzycą. Jeżeli w organizmie dochodzi do podniesienia poziomu insuliny, to zaczyna spadać poziom cukru we krwi. Dzięki temu obniża się również ilość wolnych rodników, które prowadzą do uszkodzeń komórek beta, które są odpowiedzialne za wytwarzanie insuliny. Jednak trzeba zaznaczyć, że takie działanie ma substancja zawarta w miąższu dyni figo listnej. Zwykłej dyni nie zaleca się spożywać przy cukrzycy, ponieważ ma ona wysoki indeks glikemiczny.

Wartości odżywcze dyni

Dynia jest warzywem bogatym w składniki odżywcze. Jej spożywanie może uzupełnić niedobory witaminy C, dzięki czemu wspiera ona funkcjonowanie układu odpornościowego. Warto więc gotować z niej dania, kiedy jest największy okres zachorowań, czyli w jej sezonie. Dostarcza ona do organizmu cenne witaminy z grupy B, które są odpowiedzialne za regulowanie pracy układu nerwowego. Dbają one o zdrowie umysłowe i psychiczne. Dynia jest również bogata w minerały, a między innymi w cynk i magnez, czyli pierwiastki kluczowe dla zachowania zdrowia i równowagi organizmu mężczyzn.

Dynia i jej działanie antynowotworowe

Dynia jest bogata w barwnik pomarańczowy, żółty, a także czerwony. Jest to beta-karoten i to właśnie dzięki niemu dynia ma tak intensywny charakterystyczny kolor. Beta-karoten jest silnym przeciwutleniaczem, a dzięki temu przyczynia się on do zwalczania procesów oksydacyjnych. To sprawia, że spożywanie dyni może zapobiec rozwojowi ciężkich chorób, w tym nowotworów. Na temat tego działania dyni przeprowadzona badania, które wykazały, że jej spożywanie rzeczywiście może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka rozwoju:

  • Nowotworu żołądka,
  • Raka płuc,
  • Raka jelita grubego,
  • Raka piersi.
Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Czy ziemniaki tuczą?

SylwiaGrudzień 2, 2019

Adipex 75 – niebezpieczne odchudzanie

spalaczeListopad 6, 2019

Alkohol w diecie sportowca

MonikaPaździernik 12, 2019

Działanie zielonej kawy – jakie ma właściwości, w jakich dawkach przyjmować?

KlaudiaPaździernik 11, 2019

Mity i fakty na temat kreatyny

KlaudiaPaździernik 9, 2019

Suplementy diety, które podnoszą libido

MonikaPaździernik 5, 2019

Sposoby na przyśpieszenie metabolizmu

MonikaPaździernik 3, 2019

Czasowa głodówka: Co to takiego? Czy warto spróbować?

SylwiaPaździernik 2, 2019

Dlaczego nie wolno jeść zupek chińskich?

MonikaPaździernik 1, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone