Zdrowie

Działanie witaminy B12

Działanie witaminy B12

Witamina B12 ma niezastąpione działanie na nasz organizm. Jest to związek, który ma wiele cennych właściwości. Jest ona odpowiedzialna za zmniejszenie uczucia nerwowości, ma zbawienny wpływ na pracę układu nerwowego i poprawia nasz apetyt. Jest ona również związkiem, który może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka rozwoju różnego rodzaju chorób cywilizacyjnych i psychicznych. Jakie jeszcze właściwości ma ten związek i gdzie jej szukać? Jak dawkować witaminę  B12?

Witamina B12 – zdrowie psychiczne

Witamina B12 ma ogromny wpływ na pracę układu nerwowego. Bierze ona udział w procesie biosyntezy nukleotydów i choliny. Ta wchodzi w skład otoczki, która otacza nerwy. Przez to niedobór tej witaminy może doprowadzić do pojawienia się nieprzyjemnych objawów, które mówią nam, że w organizmie brakuje tak ważnego związku. Jakie są to objawy?

  • Uczucie mrowienie,
  • Drętwienie kończyn,
  • Zaburzenia równowagi,
  • Problemy z chodzeniem.

Dodatkowo witamina B12, jest odpowiedzialna za wytwarzanie energii z białek, węglowodanów i tłuszczy. Dzięki temu przyczynia się ona do zmniejszenia lub całkowitego usunięcia uczucia zmęczenia i osłabienia. A dodatkowo ma ona wpływ na pracę mózgu, ponieważ zapobiega ona utracie pamięci. Spożywanie witaminy B12 przyczynia się do poprawienia naszej koncentracji i zdolności umysłowych. Przy niedoborze tej witaminy może pojawić się rozdrażnienie, spadek nastroju i jego wahania oraz wzmożone uczucie zmęczenia.

Witamina B12 dla układu krążenia

Spożywanie za małej dawki witaminy B12 może doprowadzić do anemii, ponieważ jest to witamina, która bierze udział w procesie tworzenia nowych krwinek czerwonych w szpiku kostnym. Warto również wiedzieć, że jest ona ważna dla układu krążenia. Jej połączenie w kwasem foliowym i witaminą B6 przyczynia się do zapobiegania odkładaniu się homocysteiny w organizmie, a jest to związek, który szkodliwy jest dla zdrowia i może przyczynić się do zaburzenia pracy układu krążenia i powstawania jego chorób. Jest to związek, który zwiększa ryzyko miażdżycy, a to sprawia, że połączenie tych trzech witamin, jest również ważne, dla zdrowia układu sercowo-naczyniowego.

Jak dawkować witaminę B12?

W codziennej diecie powinna znaleźć się odpowiednia dawka witaminy B12, by nasz organizm mógł prawidłowo funkcjonować. W jakich więc dawkach, jest ona potrzebna?

  • Dzieci w wieku od 1-3 lat zaleca się przyjmowanie do 0,9 μg/d.
  • U dzieci w wieku od 4-6 lat zalecana dawka to 1,2μg/d
  • Dzieci w wieku od 7-9 lat powinny przyjmować 1,8μg/d.
  • Dzieci w wieku 9-18 lat 2,4μg/d
  • Osoby dorosłe 2,4 μg/d.
  • Kobiety w ciąży 2,6μg/d
  • Kobiety karmiące piersią 2,8μg/d

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zdrowie

More in Zdrowie

Joga – sposób na zdrowie, dobre samopoczucie i szczupłą sylwetkę

Redakcjapaździernik 18, 2021

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcjawrzesień 23, 2021
witamina b12 kapsułki i tabletki

Witamina B12 – działanie, dawkowanie oraz przeciwwskazania.

spalaczewrzesień 18, 2021

Grzyby nootropowe do kawy

Redakcjawrzesień 1, 2021

Uzależnienie od napojów energetycznych: wszystko, co musisz wiedzieć

Sylwiaczerwiec 17, 2021

Powody, dla których potas jest ważny dla zdrowia

Klaudiamaj 9, 2021

Nieszczelne jelito co to? Objawy i leczenie.

spalaczemaj 7, 2021

Adipex 75 – niebezpieczne odchudzanie

spalaczemaj 6, 2021

Melatonina na problemy ze snem i co jeszcze?

Klaudialuty 18, 2021

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone