Odchudzanie

Fakty i mity na temat odchudzania

Fakty i mity na temat odchudzania

Wiele osób w naszym społeczeństwie cierpi z powodu nadwagi i problemów z nadmierną masą tłuszczową w organizmie. Ten problem staje się coraz częstszy i może sprawić, że praca naszego organizmu zacznie się zaburzać. Otyłość i nadwaga prowadzić mogą do rozwoju wielu chorób przewlekłych, które zagrażają nie tylko naszemu zdrowiu, ale również życiu. Trzeba więc pamiętać, by wiedzieć, jak się odchudzać. Jednak na temat odchudzania powstało wiele mitów, przez co często popełniamy błędy, a spalanie tkanki tłuszczowej nie jest efektywne. Jakie są więc największe mity na temat odchudzania?

  1. Mniej posiłków to droga do wyszczuplenia sylwetki

Wiele osób twierdzi, że jeśli w ciągu dnia zaczniemy spożywać mniejsze ilości posiłków, to szybciej schudniemy. To jednak jest jeden z najczęściej powielanych mitów na temat odchudzania. Trzeba pamiętać, że w ciągu dnia należy spożywać co najmniej pięć posiłków dziennie. Pierwszy posiłek powinien obyć się dwie godziny po przebudzeniu. Im mniej posiłków zjemy tym gorzej dla naszego organizmu. Kiedy ilość posiłków się zmniejszy, organizm zacznie gromadzić większe ilości tłuszczu i węglowodanów, by mieć zapasy energii na wypadek, gdyby zabrakło jego źródła, czyli posiłku. Przez taki zabieg, zamiast spalać tkankę tłuszczową, sprawmy, że jest jej jeszcze więcej.

Zamiast tego warto zmniejszyć nasze posiłki, ale nadal spożywać je regularnie i najlepiej, by w ciągu dnia pojawiło się od pięciu do sześciu posiłków.

  1. Owoce wspomagają odchudzanie

Jest wiele osób, które podczas diety odchudzającej sięgają po owoce, ponieważ uważają one, że ich spożywanie przyśpieszy spalanie tkanki tłuszczowej. Niestety nie jest to prawda. I, mimo że owoce są bogate w witaminy i minerały, to zawierają również w sobie wiele naturalnego cukru, fruktozy, która może przyczyniać się do zwiększenia masy ciała. To jednak nie oznacza, że podczas diety należy zrezygnować ze spożywania owoców. Są one zdrowie i o tym trzeba pamiętać. Jednak w nadmiarze mogą mieć negatywny wpływ na proces spalania tkanki tłuszczowej.

  1. W czasie diety trzeba zrezygnować z jedzenia ziemniaków

W internecie już kilka lat temu pojawił się mit na temat ziemniaków. Mówi on, że są one tuczące i przyczyniają się one do zwiększenia masy ciała. To jednak nie jest prawda. Ziemniaki mają w sobie wiele składników odżywczych, które są niezbędne dla naszego zdrowia. Warto więc po nie sięgać, nawet podczas diety odchudzającej. Trzeba jednak pamiętać, że jedzenie ich w za dużych ilościach rzeczywiście może spowalniać metabolizm i przyczynić się do zwiększenia masy ciała. Jednak tak jest niemal ze wszystkim. Jedzenie czegoś w nadmiarze nie ma korzystnego wpływu na nasze zdrowie.

  1. Alkohol wspomaga odchudzanie

Nie jest to prawda. Alkohol może się przyczyniać do zwiększenia masy ciała, ponieważ nie tylko spowalnia pracę metabolizmu, ale również zawiera wiele cukru, przez co jego spożywanie nie jest wskazane podczas diety odchudzającej. Wino jasne w jednym kieliszku ma aż 230 kalorii, a wino czerwone aż 115 kalorii. Nie warto więc wierzyć w ten często powielany mit na temat alkoholu i jego działaniu odchudzającym.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Odchudzanie

Sposoby na zmniejszanie tkanki tłuszczowej przed sylwestrem

KlaudiaGrudzień 12, 2018

Odchudzanie w domu – co kupić do domowej siłowni?

Spalacze.plGrudzień 12, 2018

Skuteczne odchudzanie – sprawdź o TYM musisz pamiętać

KlaudiaGrudzień 11, 2018

Odchudzasz się? Uważaj na te produkty! 10 podstępnych i tuczących produktów

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Czy pływanie odchudza? 10 niesamowitych korzyści z pływania

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

11 spalaczy tłuszczu, które znajdziesz we własnej kuchni

Spalacze.plGrudzień 10, 2018

Johimbina – afrodyzjak, który spala tłuszcz

Spalacze.plGrudzień 10, 2018

Efekt jojo – czym jest i jak go uniknąć?

Spalacze.plGrudzień 9, 2018

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plGrudzień 9, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone