Dietetyka i zdrowe odżywianie

Hormon wzrostu i jego rola dla mięśni

Hormon wzrostu i jego rola dla mięśni

Hormon wzrostu czyli somatotropina wpływa na masę mięśniową. Jest to hormon, który kształtuje mięśnie. Jest szczególnie potrzebny osobom młodym w okresie dojrzewania. Poza tym ma także bardzo ważne funkcje dla osób uprawiających treningi i sportowców. Jego rola polega na przenoszeniu aminokwasów we włóknach mięśniowych. Hormon wzrostu odpowiada za bardzo szybkie spalanie tłuszczu co niewątpliwie jest drugim głównym argumentem przemawiającym za jej stosowaniem dla osób, które wyczynowo trenują. Wraz z wiekiem przemiany mięśniowe podlegają zmniejszonej intensywności i tym samym występuje większa skłonność do tycia. Dlatego istnieją sposoby, by ćwiczeniami podwyższyć w organizmie stężenie hormonu wzrostu.

Suplementacja hormonu wzrostu

Hormon wzrostu, który jest zażywany przed sportowców pomaga im w lepszej odporności ciała i mięśni, zapobiega także kontuzjom podczas uprawiania sportów. Hormon wzrostu ma także inne zadanie bardzo ważne nawet dla osób aktywnych. Posiada funkcje przeciwstarzeniowe. Dodatkowo co wpływa na każdego z nas, ale pisząc o sportowcach ma to szczególnie ważny wymiar pomaga lepiej wypoczywać, a sen jest twardszy i przynosi lepszą regenerację dla organizmu. Hormon wzrostu działając na emocje, jest też swoistym napędzającym motorkiem ponieważ poprawia humor, a w czasie treningów czy zawodów sportowych i optymizm, samopoczucie maja także duże znaczenie.

Hormon wzrostu i jego rola dla mięśniHormon wzrostu czy to w postaci zastrzyków czy zwykłej suplementacji tabletkowej jest wyjątkowo mocno działającym specyfikiem i w dużych ilościach niebezpiecznym. Należy absolutnie nie stosować go bez konsultacji z lekarzem. Jednym z powikłań nadużywania hormonu wzrostu jest akromegalia.W wyniku tej przypadłości powiększa się nagle np. wątroba, żuchwa i inne organy. Także nadmiar sztucznego hormonu wzrostu powoduje hipoglikemię czyli spadek poziomu cukru we krwi. Przyjmowanie przez osoby młode hormonu wzrostu także może doprowadzić do dużego podniesienia ciśnienia tętniczego krwi, a także zatrzymania wody w organizmie. Więc wszystko co suplementowane daje plusy dla ćwiczących jednak …PAMIĘTAJMY O ROZWADZE !!.

 

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone