Trening

Ile powinna trenować osoba początkująca?

Ile powinna trenować osoba początkująca?

Liczba i czas treningów jest kluczową kwestią, która wpływa na sporty siłowe i ich efektywność. Jeżeli w ciągu tygodnia odbywamy za mało treningów, to niestety, ale mięśnie nie będą wystarczająco angażowane do pracy, a to sprawi, że nie będą one pobudzane do wzrostu. Za duża ilość ćwiczeń w ciągu tygodnia również nie jest wskazana, ponieważ może przyczynić się do przemęczenia organizmu. To prowadzić będzie do niechęci do kolejnych ćwiczeń. Przez to pojawia się pytanie, jak często powinno się trenować?

Na co zwrócić uwagę?

Wiele osób uważa, że częste trenowanie przyśpiesza budowanie masy mięśniowej, a także przyczynia się do szybszego osiągnięcia wyznaczonych celów. Jednak wiele z tych osób zapomina, że wzrost mięśni może nastąpić jedynie przy zapewnieniu im odpoczynku. Dodatkowo układ nerwowy również potrzebuje czas na odpoczynek i regenerację.

Sportowcy początkujący zastanawiają się ile ćwiczyć, by osiągnąć zadowalające efekty. Nie ma jednak jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ jest to kwestia indywidualna, a więc każdy z nas powinien samodzielnie określić, jaka długość i ilość treningów będzie odpowiednia dla jego organizmu. Do ustalenia tego kryterium konieczne jest zapoznanie się z wieloma czynnikami. Chodzi tutaj o:

  • Szybkość metabolizmu,
  • Doświadczenie,
  • Płeć,
  • Masę ciała.

Oczywiście, jeżeli na samym początku obciążymy organizm ogromną ilością treningów, to nie ma co spodziewać się zadowalających efektów. Dla jednych optymalną ilością treningów będą dwa lub trzy w ciągu tygodnia, a dla innych sprawdzi się wykonywanie ćwiczeń nawet sześć razy w tygodniu. Jeżeli jednak chcesz dowiedzieć się jaka ilość treningów, jest odpowiednia dla ciebie, to musisz zacząć słuchać się swojego organizmu. Początkujące osoby często błędnie myślą, że jeżeli ćwiczą i nie czują bólu w mięśniach, to ich działania są nieprawidłowe. Tak więc zaczynają oni ćwiczyć intensywniej i częściej aż do pojawienia się dyskomfortu i bólu w mięśniach. Jest to jednak błędne myślenie.

Trzeba mieć wiedzę na temat treningu i swojego organizmu. Na przykład ważne jest to, by wiedzieć, jak objawia się przemęczenie i przetrenowanie. Przy tym zjawisku pojawić się mogą:

  • Zawroty głowy,
  • Spadek motywacji,
  • Zaburzenia emocjonalne,
  • Nudności,
  • Bóle mięśni,
  • Sztywność kończyn.

Jeżeli pojawiają się u ciebie takie objawy, to lepiej zrobisz, jeżeli zmniejszysz nieco intensywność i ilość treningów. Koniecznie jest danie organizmowi odpowiedniego czasu na odpoczynek i regenerację. Każda osoba aktywna fizycznie powinna nauczyć się, jak się odpoczywa. Nie możesz zaczynać treningu, kiedy czujesz, że jesteś zmęczony i coś cię boli. Organizm, a przede wszystkim mięśnie potrzebują odpoczynku, snu i zbilansowanej diety, by móc prawidłowo regenerować się i zwiększać swoją objętość.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Trening

Zasady szybkiego i zdrowego biegania

KlaudiaMaj 20, 2019

Kiedy biegać – rano, czy wieczorem?

KlaudiaMaj 19, 2019

Przetrenowanie – jak sobie z tym poradzić?

KlaudiaMaj 16, 2019

Czy kobiety powinny trenować mięśnie klatki piersiowej?

KlaudiaMaj 9, 2019

Co najlepiej pić na siłowni i podczas treningu?

KlaudiaMaj 9, 2019

Jak nauczyć się pływać – porady ekspertów

MonikaKwiecień 14, 2019

Dlaczego nie widzę efektów treningowych?

MonikaKwiecień 12, 2019

Jak przygotować się do długiej trasy na rowerze?

Spalacze.plLuty 23, 2019

Motywacja do ćwiczeń na nowy rok

KlaudiaLuty 21, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone