Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jagody acai i jagody goji

Jagody acai i jagody goji

Na rynku dostępnych jest wiele preparatów, które maja pomagać w walce z nadmiernymi kilogramami. Tego typu produkty zawierają różne składniki, jednak można wskazać wśród nich takie, które zdobyły szczególną popularność. Do tej grupy należy zaliczyć jagody acaci, którym przypisuje się właściwości ułatwiające redukcję tkanki tłuszczowej.

Jagody acai rosną w tropikalnych lasach Ameryki Południowej. Wyglądem przypominają zwykłe leśne jagody, ale są od nich trochę większe. Stanowią cenne źródło witamin, składników mineralnych i przeciwutleniaczy, dlatego są wykorzystywane do produkcji nie tylko preparatów wspomagających odchudzanie, ale i suplementów diety, mających na celu utrzymanie organizmu w dobrej kondycji fizycznej i psychicznej. Jagody acai są jednym ze składników na przykład suplementu firmy Aviva Nutrition- Super Fruits & Greens. Jagody acai pomagają w zwalczaniu wolnych rodników, opóźniają procesy starzenia i hamują rozwój komórek nowotworowych. Znajdujące się w jagodach acai zdrowe kwasy tłuszczowe obniżają poziom złego cholesterolu, a tym samym ograniczają ryzyko miażdżycy i chorób układu krwionośnego.

W kwestii odchudzania szczególne znaczenie ma zawarty w jagodach acai błonnik. W 100 gramach owoców znajduje się aż 16,9 grama błonnika, który wspomaga przemianę materii, a jednocześnie daje uczucie sytości. W tym miejscu należy jednak zwrócić uwagę na wysoką kaloryczność jagód acai. 100 gram tych owoców to 80 kalorii, co oznacza, że podczas stosowania diety redukcyjnej nie można pozwolić sobie na spożywanie acai bez żadnych ograniczeń. Co więcej, spożycie zbyt dużej ilości tych owoców może doprowadzić do problemów żołądkowo-jelitowych, takich jak biegunki. Warto o tym pamiętać, ponieważ produkty zawierające jagody acai nierzadko reklamowane są jako preparaty, które mają umożliwiać bardzo szybką redukcję tkanki tłuszczowej. Przedstawianie działania tych owoców w taki sposób nie jest działaniem, które można uznać za uczciwe.

Oprócz jagód acai, dużą popularność zyskały jagody goi. To owoce krzewu, który rośnie na terenie Chin, Tybetu oraz Mongolii. W przeciwieństwie do acai, jagody goi nie przypominają jagód rosnących w polskich lasach. Mają czerwoną barwę i są lekko podłużne. Goji to cenne źródło składników mineralnych, takich jak żelazo, cynk, wapń, selen czy fosfor. Zawartość żelaza w tych owocach jest aż trzykrotnie większa niż w szpinaku. Goji dostarczają także dużą dawkę witamin B1, B2, B6, E oraz witaminy C, której jest tu pięćdziesiąt razy więcej niż w owocach pomarańczy. Ważną rolę odgrywa też znajdujący się w owocach beta-sitosterol, który obniża poziom cholesterolu. W kwestii odchudzania najważniejsze są jednak kwasy tłuszczowe, a w szczególności kwas linolowy, który spowalnia odkładanie się tłuszczu i sprawia, że jest on szybciej przekształcany w energię. Sprzężony kwas linolowy to częsty składników suplementów diety. Co więcej, w 100 gramach jagód goji znajduje się 14 gram błonnika pokarmowego. Jest go zatem tutaj trochę mniej niż w jagodach acai.

goji

Podsumowując powyższe informacje, zarówno jagody acai, jak i jagody goji są produktami naturalnymi, które nie tylko nie zagrażają zdrowiu człowieka, ale także mają na nie pozytywny wpływ, jeżeli spożywa się je w rozsądnych ilościach. Wprawdzie żadne z nich nie są cudownym środkiem odchudzającym, ale mogą ułatwić redukcję nadmiernej tkanki tłuszczowej, nie powodując przy tym żadnych problemów zdrowotnych.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Ferrytyna- za co jest odpowiedzialna, co powoduje, co w sytuacji jej nadmiaru, a co z jej niedoborem?

SylwiaMaj 29, 2020

Jak jeść tanio i zdrowo – czy  to możliwe?

MonikaMaj 22, 2020

Migdały – czemu warto jeść?

MonikaKwiecień 14, 2020

Jak wyeliminować cukier z diety? 8 kroków do ograniczenia spożycia cukru

Spalacze.plKwiecień 10, 2020

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plKwiecień 9, 2020

Odchudzanie – czy możemy to zrobić bez diety i ćwiczeń?

SylwiaMarzec 31, 2020

Wzmocnienie odporności  – co stosować

SylwiaMarzec 27, 2020

Czy probiotyki mogą pomóc w chudnięciu?

SylwiaMarzec 20, 2020

Jak wzmocnić układ odpornościowy w czasie walki z koronawirusem (COVID-19)?

SylwiaMarzec 18, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone