Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak jeść tanio i zdrowo – czy  to możliwe?

Jak jeść tanio i zdrowo – czy  to możliwe?

Jak jeść zdrowo i tanio? To pytanie zadaje sobie tysiące osób na całym świecie. Jednak dla większości z nas wydaje się to po prostu niemożliwe. Zdaniem naszej społeczności zdrowe jedzenie jest drogie, więc analogicznie nie da się zdrowo odżywiać za małe pieniądze. A może to wcale nie jest takie trudne, jak nam się wydaje. Może to stereotypy każą nam myśleć, że jedzenie zdrowie, jest drogie, ale czy na pewno tak jest?

Zdrowe odżywianie

Ostatnimi czasy  coraz więcej osób chce się zdrowo odżywiać i zaczynamy się zastanawiać nad robieniem zdrowych zakupów. Jednak, zamiast szukać tanich i zdrowych produktów, to szukamy takich, które reklamowane są jako pełnowartościowe, naturalne i BIO. Jest to błąd, ponieważ często za taką etykietę płacimy dużo więcej, a produkt nie należy do najwyższej jakości. Każdy ma swój rozum i na zakupy, jak i wszystko inne przeznacza swój własny budżet. Tak więc na zdrową żywność można wydać różne sumy, a wszystko zależy od naszego nastawienia. Jeżeli zależy ci na zdrowym odżywianiu, a jednocześnie nie chcesz wydać majątku na zakupy spożywcze, to warto byś zapoznał się z trickami, które pomogą ci zadbać o swoją dietę, a także pozwolą ci zaoszczędzić.

  1. Zawsze planuj zakupy

Do sklepu najlepiej iść z listą. Jeżeli napiszesz na niej wszystko czego potrzebujesz i szukasz, to unikniesz zakupu czegoś przypadkowego, co jest ci zupełnie niepotrzebne. Razem z listą zakupów możesz planować sobie poszczególne posiłki na kolejne dni w tygodniu. Dzięki temu jedzenie w twoim domu na pewno się nie zmarnuje, a ty w twojej kuchni będziesz miała wszystko to czego potrzebujesz.

  1. Lepiej wybrać suche

Pamiętaj, że najlepiej wybierać produkty suche, czyli mniej przetworzone, ponieważ są one tańsze. Tyczy się to na przykład:

  • Płatków owsianych,
  • Fasoli,
  • Ciecierzycy,
  • Grochu,
  • Kukurydzy

Można je znaleźć w różnych formach, ale najtańsza jest tak sucha, czyli pierwotna.

  1. Przed wyjściem na zakupy przeglądaj kuchnię

Zanim wyjdziesz do sklepu dobrze jest sprawdzić, czego naprawdę ci brakuje, a co jeszcze masz i możesz kupić dopiero przy następnych zakupach. Pamiętaj również, że w twojej kuchni mogą znajdować się zapomniane produkty, z których możesz zrobić cały posiłek, a dzięki temu jesteś w stanie zaoszczędzić.

  1. Kupuj mrożonki

Zimą często wiele osób ma problem ze zdrowym odżywianiem, ponieważ brakuje warzyw i owoców. A jednak przecież pod ręką mamy mrożonki, które również zaliczane są do zdrowych produktów. Zamrożone owoce i warzywa są doskonałym uzupełnieniem dla naszej diety w zimowe miesiące.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Zastosowanie awokado

KlaudiaCzerwiec 18, 2019

Odchudzanie a dieta wegańska – co trzeba wiedzieć?

Spalacze.plCzerwiec 17, 2019

Niedokrwistość związana z niedoborem żelaza. Jakie są objawy, jakie skutki, jak leczyć?

SylwiaCzerwiec 15, 2019

Czy warto jeść truskawki?

KlaudiaCzerwiec 11, 2019

Co trzeba jeść podczas długiego i krótkiego treningu?

KlaudiaCzerwiec 10, 2019

Co jeść, by  przybrać  na wadze?

KlaudiaCzerwiec 8, 2019

Len – właściwości, zastosowanie i wartości

MonikaMaj 26, 2019

Bób – działanie i właściwości

MonikaMaj 25, 2019

Skrobia – gdzie występuje i jakie ma właściwości?

MonikaMaj 24, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone