Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak naturalnie kontrolować libido?

Jak naturalnie kontrolować libido?

Libido to nasz popęd seksualny, a na jego poziom wpływ ma wiele czynników. Niestety jest ich naprawdę wiele, a są to między innymi czynniki psychologiczne, hormonalne, a także wiele innych. U kobiet i mężczyzn może dojść do obniżenia poziomu libido, a doprowadzić do tego może stres w pracy, zła relacja z partnerem, czy też zaburzenia hormonalne. Nawet nasze zdrowie, a także to, co dziś jedliśmy ma wpływ na to, na jakim poziomie utrzymuje się nasze libido. Warto więc dowiedzieć się, czy są sposoby na to, by naturalnie kontrolować nasze libido i mieć na nie wpływ, tak jak tego chcemy i potrzebujemy?

To, co jesz ma znaczenie

Jedzenie i seks się łączą, chociaż nie do końca dosłownie. Nie chodzi o to, by jeść w czasie stosunku płciowego, ale o to, co jemy w ciągu dnia. Nasza dieta ma ogromny wpływ na poziom libido i jeżeli jest ona nieprawidłowa, to dojść może do wielu zaburzeń, które sprawią, że nasza ochota na zbliżenia z partnerem się zmniejsza. Do wielu lat mówi się, że seks zaczyna się w kuchni i tę tezę potwierdzają nie tylko historie mitologiczne, ale również wielu naukowców. Ponownie nie chodzi tutaj o rozpoczęcie igraszek z partnerem w kuchni, ale o dobry posiłek, którego zadaniem będzie zwiększenie naszego popędu seksualnego. To, co jemy wpływa na jakość naszego życia seksualnego, a jest tak, ponieważ dieta ma wpływ na proces przepływu krwi. To więc oznacza, że jeżeli sięgniemy po produkty spożywcze, które przyśpieszają krążenie krwi, a nie je spowalniają, to zwiększa się ukrwienie narządów płciowych, a to z kolei pozwala nam na osiągnięcie lepszych doznań w czasie seksu, a dodatkowo zmniejsza się ryzyko występowania zaburzeń  erekcji u mężczyzn. Nasze posiłki wpływają również na pracę naszego układu hormonalnego. Jest to szczególnie ważne dla mężczyzn, ponieważ to, co jemy wpływa szczególnie na poziom testosteronu. To jeden z ważniejszych hormonów płciowych, który wpływa na popęd seksualny i sprawność seksualną u mężczyzn. Jeżeli w ciągu dnia spożywać będziemy posiłki, które podnoszą poziom testosteronu, to będzie to miało wpływ na libido. Do jego zwiększenia najlepiej sięgać po posiłki bogate w cynk. Jedzenie i nasza dieta wpływa również na nasze samopoczucie. Jeżeli sięgamy po ciężkostrawne potrawy, to pojawić się może uczucie ciężkości i pełności, a towarzyszyć temu będą wzdęcia i zaparcia. To nie jest stan, kiedy czujemy się dobrze i mamy ochotę na seks. Jeżeli jednak sięgamy po potrawy, które mają działanie uspokajające, to zmniejszy się u nas poziom stresu, a to sprzyja zwiększeniu stężenia libido.

Jak się okazuje kontrolowanie libido nie jest wcale takie trudne. Wystarczy zadać o swoją dietę i wprowadzić do niej takie pokarmy, które sprawiają, że mamy większą ochotę na seks. Jeżeli chcesz zwiększyć poziom libido, to warto sięgnąć po pokarmy, które nam to ułatwią. Skuteczne będą potrawy ze szpinakiem, ostrą papryczką, a także imbirem. W ciągu dnia można podjadać ciemną czekoladę, banany i nasiona dyni, a dzięki temu poczujemy, że mamy większą ochotę na igraszki z partnerem.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Glutamina a stan zapalny związany z otyłością

SylwiaStyczeń 10, 2020

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plStyczeń 9, 2020

Oznaczenia produktów w kwestii spalania kalorii

SylwiaStyczeń 7, 2020

Dieta ketogeniczna dla początkujących – FAQ

SylwiaGrudzień 29, 2019

Napoje energetyczne i ich wpływ na pracę i zdrowie serca

SylwiaGrudzień 15, 2019

Czy ziemniaki tuczą?

SylwiaGrudzień 2, 2019

Adipex 75 – niebezpieczne odchudzanie

spalaczeListopad 6, 2019

Dynia – wartości odżywcze i właściwości

KlaudiaPaździernik 16, 2019

Alkohol w diecie sportowca

MonikaPaździernik 12, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone