Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak naturalnie zwalczać cukrzycę?

Jak naturalnie zwalczać cukrzycę?

Cukrzyca typu 2 jest niebezpieczną chorobą, która, gdy nie jest odpowiednio leczona, może prowadzić do wielu innych schorzeń, w tym chorób nerek, ślepoty, amputacji kończyn, a nawet śmierci.

Przyczyna cukrzycy

Cukrzyca to choroba związana z podwyższonym poziomem cukru we krwi. Kiedy przestajesz wydzielać i reagować na normalne ilości insuliny po spożyciu pokarmów zawierających węglowodany, jest to stan zwany insulinooporoność, najbardziej znany symptom cukrzycy. Insulina, hormon transportowany do komórek w celu zagospodarowania węglowodanów w naszym metabolizmie, jest uwalniany przez trzustkęów. Ale osoby z cukrzycą nie reagują prawidłowo na insulinę, co powoduje podwyższony wysoki poziom cukru we krwi przez zbyt długi czas i tym samym rozwój cukrzycy.

Cukrzyca typu 2

Cukrzyca typu 2 jest najpowszechniejszą postacią cukrzycy i w przeciwieństwie do cukrzycy typu 1 występuje zwykle u osób powyżej 40 roku życia, zwłaszcza u osób z nadwagą. Cukrzyca typu 2 jest spowodowana insulinoopornością, co oznacza, że ​​hormon insuliny jest uwalniany, ale osoba nie reaguje odpowiednio na jej działanie. Cukrzyca typu 2 to zaburzenie metaboliczne spowodowane zbyt wysokim poziomem cukru we krwi. Ciało może radzić sobie przez pewien czas z tym stanem, produkując więcej insuliny, ale ostatecznie cukrzyca może negatywnie wpływać na prawie każdy system w organizmie, wpływając na metabolizm, trawienie, wagę , sen, wzrok i nie tylko.

Istnieje wiele przyczyn cukrzycy typu 2, a choroba zwykle rozwija się z powodu połączenia czynników, w tym:

  • Złej diety
  • nadwagi
  • intensywnych stanów zapalnych
  • siedzącego trybu życia
  • doświadczania dużych ilości stresu
  • posiadanie rodzinnej historii cukrzycy
  • nadciśnienie krwi
  • zaburzenia hormonalne
  • narażenie na toksyny, wirusy lub szkodliwe chemikalia
  • przyjmowanie niektórych leków (takich jak te, które zakłócają produkcję insuliny)

Na szczęście istnieją sposoby na naturalne odwrócenie cukrzycy.

3- etapowy plan niwelowania cukrzycy

Krok 1: Usuń te pokarmy, aby naturalnie odwrócić cukrzycę

Niektóre pokarmy negatywnie wpływają na poziom cukru we krwi, powodują stany zapalne i wywołują negatywne reakcje odpornościowe. Aby naturalnie odwrócić cukrzycę, pierwszym krokiem jest usunięcie z diety tych pokarmów:

Cukier rafinowany: cukier rafinowany szybko podnosi poziom glukozy we krwi, a najgorszymi winowajcami są tutaj napoje gazowane, soki owocowe i inne słodkie napoje. Ta forma cukru szybko dostają się do krwiobiegu i mogą powodować ekstremalne podwyższenie poziomu glukozy we krwi.

Alkohol: Alkohol może niebezpiecznie zwiększyć poziom cukru we krwi i prowadzić do zatrucia wątroby. Badania opublikowane w Annals of Internal Medicine wykazały 43-procentowy wzrost zachorowalności na cukrzycę związaną z intensywnym spożywaniem alkoholu, co definiuje się jako spożycie trzech lub więcej drinków (lub piw) dziennie.

Uwodornione oleje: usuń uwodornione, sztucznie utwardzane oleje jak margaryny ze swojej diety, będące źródłem negatywnych dla zdrowia tłuszczow trans, mających naukowo udowodnione działanie procukrzycowe.

Krok 2: Włącz te produkty do diety

Zdrowe tłuszcze: średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe zawarte na przykład w oleju kokosowym mogą pomóc zrównoważyć poziom cukru we krwi i służą jako preferowane źródło energii dla organizmu, w zamian za glukozę. Używanie mleka i oleju kokosowego, może również pomóc zrównoważyć poziom cukru we krwi, więc włącz te produkty do posiłków i jako dodatek do koktajli.

Chude białko: Jedzenie pokarmów białkowych ma minimalny wpływ na poziom glukozy we krwi i może spowolnić wchłanianie cukru w organizmie. Niektóre z najlepszych źródeł czystego białka obejmują ryby, które zawierają skoncentrowane źródło tłuszczów omega-3, które zmniejszają intensywność stanów zapalny, wołowinę, drób, soczewicę i jajka.

Żywność o niskim ładunku glikemicznym: Indeks glikemiczny żywności informuje o potencjale żywności zwiększającym poziom glukozy we krwi. Pokarmy o wysokim indeksie glikemicznym są przekształcane w cukier po zjedzeniu szybciej niż żywność o niskim indeksie glikemicznym. Są to głównie produkty zawierające złożone węglowodany – fasola, bób, soczewica, ciecierzyca, najlepiej w formie nieprzetworzonej

Krok 3: Skorzystaj z tych suplementów

  1. Pikolinian chromu

Przyjmowanie 200 mikrogramów pikolinianu chromu trzy razy dziennie podczas posiłków może pomóc poprawić wrażliwość na insulinę. W przeglądzie opublikowanym w Diabetes Technology and Therapeutics oceniano 13 badań, w których stwierdzono znaczną poprawę kontroli glikemii i znaczne zmniejszenie hiperglikemii i hiperinsulinemii po zastosowaniu przez pacjentów suplementacji pikolinianem chromu. Inne pozytywne efekty powiązane z suplementacją chromu to między innymi obniżenie poziomu cholesterolu i trójglicerydów.

  1. Cynamon

Cynamon ma zdolność obniżania poziomu cukru we krwi i poprawiania wrażliwości na insulinę. Badanie przeprowadzone na Western University of Health Sciences w Pomona w Kalifornii wykazało, że spożywanie cynamonu wiąże się ze statystycznie istotnym spadkiem poziomu glukozy w osoczu, cholesterolu LDL (złego cholesterolu o niskiej gęstości) i trójglicerydów. Spożycie cynamonu pomogło również zwiększyć poziom cholesterolu HDL (dobrego cholesterolu o wysokiej gęstości).

  1. Olej rybny

Przyjmowanie suplementów z olejem rybnego może pomóc poprawić markery cukrzycy poprzez zmniejszenie poziomu trójglicerydów i podniesienie poziomu cholesterolu HDL. Badania opublikowane w Journal of Research in Medical Sciences pokazują, że kwasy tłuszczowe omega-3 zawarte w oleju rybnym są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania insuliny, zapobiegania nietolerancji insuliny i zmniejszania stanu zapalnego. Aby efektywnie korzystać z benefitów suplementacji olejem rybnym, sugeruje się przyjmowanie dawki 1000 miligramów dziennie.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

10 powodów dla których przybierasz na wadze.

SylwiaPaździernik 16, 2020

Nietolerancja laktozy – jak sobie z tym radzić?

SylwiaPaździernik 13, 2020

12 wskazówek, które pomogą Ci schudnąć cz. 2

SylwiaWrzesień 25, 2020

12 wskazówek, które pomogą Ci schudnąć cz.1

SylwiaWrzesień 22, 2020

Ćwiczenia, dieta, alkohol: nowe wytyczne na zmniejszenie ryzyka raka

SylwiaWrzesień 18, 2020

8 najważniejszych ziół adaptogennych i ich wpływ na redukcje stresu

SylwiaWrzesień 16, 2020

Dlaczego warto pić kawę – plusy i minusy

KlaudiaWrzesień 11, 2020

Jakie produkty mają dużo białka?

SylwiaWrzesień 4, 2020

Czy warzywa psiankowate są dla ciebie odpowiednie?

SylwiaSierpień 28, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone